In welke auto rijden we zelf

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Michae11
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 22:20
Locatie: Voorhout

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Michae11 »

Moet zeggen dat ik de voorkant wel gaaf vind. Leker laag bij de grond en dynamisch.Deachterkant vind ik dan weer een beetje jaren '80 en niet geheel mijn kopje thee.
Het concept wat toegepast wordt lijkt mij nog de beste tussenoplossing voor dit moment, totdat de waterstofauto zijn intrede doet.

Hoe is het rijden in een Ampera? Heb er (nog) niet in gereden
Raar rijden. Je hebt maximaal koppel vanaf 0 toeren en dat zonder geluid. Verder is de auto redelijk zwaar wat je voelt bij het remmen. Rijden is erg ontspannen , geen geluid van de motor of kraakjes in het interieur. Bochten wil ie ook wel nemen. Knopjes op de middenconsole zijn ruk. Zicht achteruit nihil ondanks uiteruitrijcamera , die vertrouw ik toch niet!

gr.
Mike
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door buttonfreak »

Ik meen dat het zware remmen eerder komt van het regeneren van de remenergie (heb ik me laten vertellen)
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door buttonfreak »

rsh_scuderia schreef:Moet zeggen dat ik de voorkant wel gaaf vind. Leker laag bij de grond en dynamisch.Deachterkant vind ik dan weer een beetje jaren '80 en niet geheel mijn kopje thee.
Het concept wat toegepast wordt lijkt mij nog de beste tussenoplossing voor dit moment, totdat de waterstofauto zijn intrede doet.

Hoe is het rijden in een Ampera? Heb er (nog) niet in gereden.
Waterstof lijkt me niet de oplossing. Omdat het veel volume inneemt voor dezelfde energetische waarde heb je veel grotere opslagtanks nodig bij bijvoorbeeld tankstations, meer tankwagens op de weg en dan zwijgen we nog maar over het feit dat het winnen van waterstof hoewel potentieel omnipresent meer energie kost dan dat het bengt.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door rsh_scuderia »

Dat heet gelukkig vooruitgang en die wordt erg goed en erg snel geboekt met waterstof. :thump_up:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Nelis »

buttonfreak schreef:Ik meen dat het zware remmen eerder komt van het regeneren van de remenergie (heb ik me laten vertellen)
Daar remt hij juist harder/makkelijker van. Het opladen kost energie en dat remt dus af. De motor wordt een dynamo. Als je een dynamo flink belast loopt hij
ook zwaar.
Gebruikersavatar
DerPolizist
Berichten: 386
Lid geworden op: di 31 mar 2009 21:45
Locatie: Sneek

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door DerPolizist »

Vandaag via Facebook-actie van Renault een jaar lang de nieuwe Clio rijden gewonnen :dance: Dus binnenkort voor het eerst 1:1 update :) Mooie start als eerste auto.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Dylan »

inderdaad een mooi begin, leuke wedstrijd :-P
En wat dat waterstof betreft, in theorie ziet het er allemaal heel mooi uit, maar niemand die er bij stilstaat dat zulke auto's rijdende bommen zullen zijn...
Waterstof is heel explosief, ik zou er niet graag een ongeval mee hebben...
Autotechnieker => mijn job en passie :)
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door rsh_scuderia »

Dat idee was er over LPG ook.
Of elektrische auto's die te water raken zoUden ook erg gevaarlijk kunnen zijn.
In Amsterdam is er al erg lang een proef met stadsbussen (!) op waterstof. Nimmer wat mee gebeurt...
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door buttonfreak »

rsh_scuderia schreef:Dat idee was er over LPG ook.
Of elektrische auto's die te water raken zoUden ook erg gevaarlijk kunnen zijn.
In Amsterdam is er al erg lang een proef met stadsbussen (!) op waterstof. Nimmer wat mee gebeurt...
Probleem blijft hoe je waterstof opwekt (energieintensief) en dat het veel meer volume inneemt. Op dit moment heb je bijvoorbeeld als normaal tankstation dan een veelgroter opslagvolume nodig, dus ook meer vrachtwagens nodig die het spul vervoeren.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Ricardo »

:think: Als men massaal elektrisch gaat rijden, zou deze extra elektriciteit ook opgewekt moeten worden. Voordeel van waterstof is dan er geen accu's voor nodig zijn, die uiteindelijk ook weer verwerkt moeten worden. Volgens mij hebben beide manieren nog veel haken en ogen. Als je een levenscyclus van een Prius neemt en deze vergelijkt met een soortgelijke benzinevariant, dan zijn de belastingen voor het milieu uiteindelijk minimaal te noemen volgens mij.
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door buttonfreak »

Ik zeg dan ook niet elektrish rijden ideaal is ;)
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Dylan »

elektrisch rijden is bijlange niet ideaal, stel je voor dat iedereen thuiskomt en zijn wagen is het stopcontact steekt...
En dan nog, de fabricage van de accu's is veel vervuilender dan een gewone verbrandingsmotor vervuilt.
Die elektrische auto's rijden ook niet naar mijn zin, heb eens een ritje gedaan met de ampera, niks gaat boven het nagelende geluid van een verbrandingsmotor.
Geef mij maar mijn 2l diesel :D
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door buttonfreak »

Het ontbreken van geluid is mijn probleem niet. Maar ik hoop dat we een praktische oplossing krijgen.
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door Dylan »

Er is niet echt een probleem, een verbrandingsmotor kan op vele zaken draaien buiten aardolie, zelfs op pure alcohol. En de aardolie is nog lang niet op hoor, ook al wordt dat door sommigen beweert.
In ieder geval heb ik geen zin om later te gaan sleutelen aan die elektrische hokken...
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: In welke auto rijden we zelf

Bericht door buttonfreak »

Electromotoren zijn eenvoudig, dus wat is het probleem?
Aardolie is wel degelijk eindig. Het feit dat het economisch mogelijk is om in moeilijke gebieden zoals de Noordzee of Alaska naar olie te gaan boren of winnen is niet etzelfde als dat er oneindig olie is. Maar goed, je kan een automotor inderdaad op bio olie laten rijden, waar weer het probleem is dat we 6 of 7 miljard mensen hebben (tendens stijgend) die gevoed moeten worden met minder grond dan nu.
Plaats reactie