hyperlinks in posts

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Plaats reactie
Jos
Schaal: 1:43

hyperlinks in posts

Bericht door Jos »

Ben ik de enige die zich eraan stoort dat een hoop hyperlinks omwille van reclame verwijderd worden? Als een link gegeven wordt puur om commerciele redenen ben ik het ermee eens. Echter de laatste tijd kun je elkaar in veel mindere mate helpen omdat de links verwijderd worden, althans dat vind ik. Ben ik de enige? Kunnen jullie wellicht wat soepeler zijn in de toekomst?
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Jos, ben het hier wel mee eens. Wanneer mensen iets proberen te verkopen door een link te plaatsen, verwijderen. Maar wanneer mensen graag iets willen laten zien op een site voor non-commerciele doeleinden zou dat mogelijk moeten zijn. En mensen die modellen willen hebben weten de desbetreffende winkels toch wel te vinden..ondanks dat hier enkele winkels al lid zijn...
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Als een link naar een pagina leidt waar groot de prijs en het winkelwagentje opstaan... Ik kan me er dan wel iets bij voorstellen. Maar deze discussie wordt door de mods gevoerd dus ik neem aan dat we daar binnen kort wat over horen.

Probleem is denk ik wel dat als je het bij de ene toelaat en de ander niet je scheve gezichten krijgt of dat plots iedereen van alles gaat posten. Moet ook niet te gek worden is mijn mening. Maar ik ben geen mod dus ik hoef mijn knappe koppie daar niet over te breken. :mrgreen: Maar ff afwachten wat de mods zeggen.
Laatst gewijzigd door St. Paul op zo 10 apr 2005 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

ach vaak genoeg zie ik bij "prive collecties" reacties als "vandaag kwam er een pakketje van frank binnen" , iedereen weet dan wel over wie het dan gaat :wink: .

waarschijnlijk wordt zoiets wel toegelaten omdat hij een partner is :eh:
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Op dit moment is er een discussie gaande tussen de moderators omdat wij ook in de gaten hebben dat het op deze manier niet werkt, wij proberen tot een goede oplossing te komen.

Carfanatic schreef:waarschijnlijk wordt zoiets wel toegelaten omdat hij een partner is :eh:
Het is niet de bedoeling dat onderscheid wordt gemaakt tussen partners en niet partners :naughty:
Oprichter van modelautoforum.nl
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

carfanatic schreef:ach vaak genoeg zie ik bij "prive collecties" reacties als "vandaag kwam er een pakketje van frank binnen" , iedereen weet dan wel over wie het dan gaat :wink: .

waarschijnlijk wordt zoiets wel toegelaten omdat hij een partner is :eh:
Een reactie als: "vandaag kwam er een pakketje van frank binnen" is volgens mij niet echt commercieel en 'spammerig' :| Er staat geen link bij oid, dus dan moet het geen probleem zijn toch?

Maar goed. De mods komen hopelijk tot een goede beslissing :thump_up:
Afbeelding
DTM

Bericht door DTM »

Het leek mij ook wel een leuk idee om een 'Koopjes-topic' te maken, waarin je een berichtje kan posten als je een bepaald model voor een leuk prijsje bent tegen gekomen. Ik heb dit een paar jaar geleden verzonnen op een ander forum (Xboxworld) en daar is het een groot succes geworden. Maar dit is op dit forum niet toegestaan denk ik :?:
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Bovenstaande is juist, maar ik zie nu ook regelmatig links verdwijnen als iemand om een mogelijke leverancier van bijv ronddraaiende displays vraagt. Op het moment wordt er naar mijn mening ontzettend overgemodereerd. Ook het sluiten van een topic als iemand antwoord op zijn vrag heeft gekregen, is in mijn ogen niet wenselijk. Het blokkeert mogelijke reacties van andere mensen, die wellicht een heel andere kijk op dingen hebben. Tevens is het overmodereren een van de redenen voor mij om steeds minder op dit forum te komen. En ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.

Naar mijn mening moet je bij het beoordelen van een link nagaan of het spam is:
Spam is ONGEVRAAGDE reclame. Een lid wat in zijn eerste post een product uit het niets ophemelt, en en passant even de link geeft, is spam. Maar als iemand naar een draaiplateautje vraagt, en er wordt een link gegeven, dan is dat geen spam.

Uiteraard blijft er een grijs gebied: Ik verzamel Bugatti's. Stel nu dat iemand naar aanleiding van een posting van mij meldt dat hij bij winkel X nog een bijzonder model gezien heeft, is dat dan spam? Dat is alleen te beoordelen op basis van de context. Uiteraard is daar de voorziening "private messaging" voor, maar niet iedereen gebruikt dat.
Een goed criterium is het volgende: is het enthousiasme, of gewin. Meestal kan je een posting met een link in deze 2 categorieen indelen.

Een voorbeeld van een posting waarin het helemaal geen kwaad kan dat er een link wordt gegeven:
http://modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=4305&highlight=
Ten eerste durft de poster geen link naar de veiling te geven, wat jammer is, misschien helpen we een BMW enthousiast er wel mee, en misschien staan er meer foto's. Ten tweede kan er in het antwoord geen link naar een leverancier gegeven worden. Niet goed voor de kennisdatabase.

Overigens is dit mijn laatste posting over dit onderwerp. Ik hoop zelf dat het allemaal wat vrijer wordt Dan zijn de wat triggerende postings van mij ook weer overbodig.
Plaats reactie