Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
v8-vette
Schaal: 1:18

Re: GioGio: MEGAPROJECT pag. 92

Bericht door v8-vette »

Dat is wel heel gedurft!
Respect en ik hoop dat wij ook mee mogen genieten van deze opgave. :wink:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, hoewel het wel even zal duren. :mrgreen:
Johan

Bericht door Johan »

Ik krijg om de 4 weken vier tijdschriften opgestuurd.
Moet zeggen dat ik het project best spannend vind.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Nelis

Re: GioGio: MEGAPROJECT DB5 pag. 92

Bericht door Nelis »

Ik ben erg benieuwd en ga je topic zeker in de gaten houden, alvast succes! :cool:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Zwarte testversies zijn altijd fijn.
Spark heeft er een fijn model van gemaakt. :thump_up:
Johan

GioGio: 3x Bentley

Bericht door Johan »

Drie Bentley`s uit de Limited Designer Series van Minichamps, schitterende modellen in een zeer fraaie kleur vind ikzelf.
Afbeelding

Als eerste de Arnage T
De Arnage T had een riante V8 met ruim 500 pk onder de kap en daarmee was het op dat moment voor even de snelste en krachtigste 4 deurs wagen ter wereld.
Cijfertjes: 0-100 km/u in 5,5 seconden en een top van 290 km/u. Cijfers die er eigenlijk niet toe doen in een dergelijke klasse maargoed maar wel veelzeggend voor een wagen van dik 2,5 ton.
Belangrijker was het gemak waarmee alles gaat.

merk: Bentley
model: Arnage
uitvoering: T
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 16 aug 2020 13:20, 3 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Mooie belichting, de lampen lijken wel aan te staan van achteren.
Johan

Bericht door Johan »

De volgende is de Bentley Azure.
De dakloze "Arnage" maar dan anders. Uiteraard hebben ze heel veel gemeen met elkaar, beide hebben die stokoude 6,7-liter V8-biturbo voorin en steunen op hetzelfde chassis. Voor de dakloze Azure kreeg de vloerpan echter een stevige beurt met alle trucjes uit het vak om het voldoende stijf te krijgen: dikkere dorpels, een stalen structuur rond de A-stijlen en voorruit en een stevige balk achter de achterbank. Wel helemaal uniek is het koolstofvezel kruis dat onder de auto hangt. Dat bleek bittere noodzaak om de zware en lange auto te vrijwaren van torsie. Ook de ophanging komt trouwens van de Arnage. Alleen zijn de achterste schroefveren 30 procent straffer om het extra gewicht te counteren.
Zelfs de stoere neus is quasi-identiek, maar vanaf de kluisdeurzware portieren is de Azure heel anders met zijn plattere voorruit en zacht welvende achterkant.

Bentley heeft nooit een stalen coupé-cabrioletconstructie overwogen. Het werd gewoon een elektrisch bediend, driedubbel gevoerd stoffen dak, want het moet wel comfortabel blijven. Binnenin strak afgewerkt met suède zorgt het voor een perfecte isolatie. Met gesloten kap speelt er bij hoge snelheid weliswaar een subtiele zucht rond de A-stijl, maar verder blijft de Azure fluisterstil.
Zelfs binnenin is hij heel erg Bentley van de oude slag. Het rijkelijk toegepaste hout, het chroom rond de ventilatiemonden, de crèmekleurige analoge klokken en het gulle leder stammen rechtstreeks uit de Arnage, net zoals de airco, audio en navigatie van de hoogste klasse.

De beproefde V8 – meer dan vier decennia draait het blok al mee – is een stille, maar harde werker. Zolang je er niks aan vraagt, zal je hem niet horen. Pas als je het gaspedaal beroert, blaast hij als een turbine, met daarbovenop een diepbruine V8-roffel om omstanders te vermaken. Zolang je niet plankgas door een tunnel jakkert, hoor je daar achter het stuur immers helemaal niets van. Echt een auto dus voor de meer sociaal ingestelde rijkaard die het gepeupel langs de kant graag een pretje gunt.
De V8 is een heel bijzondere knaap. Er zitten twee turbo’s bovenop, maar je kunt een ton op de teller rijden zonder daar ooit iets van te voelen. Dus geen turbogat, geen extra schop onder de kont en geen sissende wastegates. En met een stationair toerental van 600 tpm en een rode zone die begint bij 4600 omwentelingen per minuut is hij minder scherp dan een moderne diesel. Met 450 pk levert hij kracht zat, al presteert hij zomaar 110 volbloeden minder dan de goedkopere Continental GT. Maar als je daarover valt, heb je er niks van begrepen. In de Azure krijgen de verfijnde loopcultuur en het huizenhoge koppel van 875 Nm namelijk prioriteit.
Ondanks al die heerlijke techniek waarmee je niets tekort komt begint het al wel erg gedateerd te raken, zeker in vergelijking met andere merken.

model: Azure
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 16 aug 2020 11:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Johan

Bericht door Johan »

Peter Parker schreef:Mooie belichting, de lampen lijken wel aan te staan van achteren.
Normaal maak ik de foto`s buiten maar vanwege het weer zijn deze in de garage gemaakt.
Johan

Bericht door Johan »

Als laatste van de drie de Bentley Brooklands.
De Bentley Brooklands is een coupe versie van de Bentley Arnage, ook deze word aangedreven door een 6,75 liter twin turbo V8.
In de Brooklands leverd ie niet minder als 530 pk en jawel, 1050 Nm en dat is genoeg voor een top van 296 km/u en een sprintje 0-100 in 5,3 seconden.
Persoonlijk vind ik het één van de mooiste Bentleys, zet maar in m,n garage. :D

model: Brooklands
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even gezamelijk naast elkaar.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 16 aug 2020 13:48, 3 keer totaal gewijzigd.
OTF'er

Re: GioGio: 3x Bentley 1/2/2013

Bericht door OTF'er »

Een hele mooie set van Bentley's...
Tijdloos design, zeker die Arnage.
Afbeelding
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Prachtige set, ben nog steeds helemaal weg van het lijnenspel van de Brooklands :drool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Nelis

Bericht door Nelis »

Erg gave set. De kleur van de softtop heeft wel wat. Weer eens wat anders dan zwart...
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Mooie update van een prachtig trio. De achtergrond info is ook boeiend :worshippy:
Plaats reactie