Ewalds collectie: Geen Golf, Zelfs geen VW!!!
Re: Ewalds collectie: Minichamps Kubel 2x
Toch wel een stukje WOII-historie, deze Kubel.
Mooi dat U hem terug heeft.
Mooi dat U hem terug heeft.

Re: Ewalds collectie: 1:18 ponton, polo, passat, touareg, to
DE KUBELS ZIJN NOG HEEL
Maar goed, dat hoort ook normaal te zijn
Ik heb weer een heel rijtje updates binnen. Die zal ik hier even neerzetten. Qua tekst zal ik het kort houden. Maar dat compenseer ik met voldoende foto's
Dit is een heel erg zeldzame VW 1600 ponton van Minichamps. Ik heb hem samen met de touran en polo gekocht. (vandaar dat die 3 nummerplaten hebben)

Deze kon ik met koninningedag vrij goedkoop krijgen. Daarom staat hij hier nu. De beste man was overleden, en daarom moest zijn hele verzameling met 350 modellen eruit. Een heel groot deel was al verkocht op "een beurs vlak daarvoor"(NAMAC?). Onder die modellen was een Gele Veyron die voor €20.00 is weggegaan. (foto was een beetje onduidelijk, maar ik vermoed minichamps.
Maar goed. Uiteindelijk heb ik 12 modellen voor €50.00. En daarvoor kon ik ze niet laten staan

Van deze moet ik nog een keer goede foto's maken. Erg leuk model
Een Touran van de eerste generatie. Wie kent hem??? Erg leuk model

Nog zo'n modelletje. Een polo. Helaas heeft de verkoper nagelaten om te zeggen dat de achterruitenwisser ontbreekt. Vind die maar eens

En de laatste: Een 2012 Passat. Het model kon ik redelijk goedkoop op Ebay krijgen. Bij iemand waarvan ik weet dat hij betrouwbaar is. (ik had er al vaker modellen gekocht) Model was nieuw in doos. Maar hij heeft wel een productiefout, De rechterachterdeur valt te ver naar binnen.

Dit was de update weer. Hopelijk vergeet ik het de volgende keer niet.
Nog even wat algemene dingen.
Waar ben ik naar op zoek?
- 1:18 Otto Golf GTI G60 (Rood met ronde koplampen)
Wat krijg ik binnen?
- 1:18 Autoart VW Phaeton.
- Tja, Ik zou 10 dagen geleden nog betalen voor een 1:18 Revell Golf 4 GTI
En nog een actuele vraag: Wie zat er te wachten op nog een rode 3-deurs Golf 2 van na de facelift???
Als ze een 5-deurs pre-facelift versie hadden gemaakt, dan had ik er hier al 3 staan. Maar ik zit hier gewoon totaal niet op te wachten. Dit is de 10e 3-deurs post-facelift golf 2 .

Maar goed, dat hoort ook normaal te zijn

Ik heb weer een heel rijtje updates binnen. Die zal ik hier even neerzetten. Qua tekst zal ik het kort houden. Maar dat compenseer ik met voldoende foto's
Dit is een heel erg zeldzame VW 1600 ponton van Minichamps. Ik heb hem samen met de touran en polo gekocht. (vandaar dat die 3 nummerplaten hebben)

Deze kon ik met koninningedag vrij goedkoop krijgen. Daarom staat hij hier nu. De beste man was overleden, en daarom moest zijn hele verzameling met 350 modellen eruit. Een heel groot deel was al verkocht op "een beurs vlak daarvoor"(NAMAC?). Onder die modellen was een Gele Veyron die voor €20.00 is weggegaan. (foto was een beetje onduidelijk, maar ik vermoed minichamps.

Maar goed. Uiteindelijk heb ik 12 modellen voor €50.00. En daarvoor kon ik ze niet laten staan

Van deze moet ik nog een keer goede foto's maken. Erg leuk model

Een Touran van de eerste generatie. Wie kent hem??? Erg leuk model

Nog zo'n modelletje. Een polo. Helaas heeft de verkoper nagelaten om te zeggen dat de achterruitenwisser ontbreekt. Vind die maar eens

En de laatste: Een 2012 Passat. Het model kon ik redelijk goedkoop op Ebay krijgen. Bij iemand waarvan ik weet dat hij betrouwbaar is. (ik had er al vaker modellen gekocht) Model was nieuw in doos. Maar hij heeft wel een productiefout, De rechterachterdeur valt te ver naar binnen.

Dit was de update weer. Hopelijk vergeet ik het de volgende keer niet.

Nog even wat algemene dingen.
Waar ben ik naar op zoek?
- 1:18 Otto Golf GTI G60 (Rood met ronde koplampen)
Wat krijg ik binnen?
- 1:18 Autoart VW Phaeton.
- Tja, Ik zou 10 dagen geleden nog betalen voor een 1:18 Revell Golf 4 GTI

En nog een actuele vraag: Wie zat er te wachten op nog een rode 3-deurs Golf 2 van na de facelift???
Als ze een 5-deurs pre-facelift versie hadden gemaakt, dan had ik er hier al 3 staan. Maar ik zit hier gewoon totaal niet op te wachten. Dit is de 10e 3-deurs post-facelift golf 2 .
De VW 1600 vind ik super!!!
De rest is ook mooi hoor
Ik heb zelf een 1600 Variant in politie uitvoering (polizei dan want een duitse), zal ik binnenkort wat foto's van tonen.
Mooie update! Ben benieuwd naar de volgende modellen die je verwacht.

Mooie update! Ben benieuwd naar de volgende modellen die je verwacht.

Mijn collectie is hier te zien: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=13994
Goeie update zeg!
En wat dit betreft, ik kreeg de aanbieding daarvoor inderdaad ook al, ik zou liever een 5deurs zien ipv nog een 3deurs...goededag schreef:En nog een actuele vraag: Wie zat er te wachten op nog een rode 3-deurs Golf 2 van na de facelift???
Die touran heb ik zelf ook gehad is een mooi model inderdaad , en ook nog vrij zeldzaam
De polo en de passat zijn ook erg mooi , is de polo van jou de anson of de shanghai vw uitvoering .?

De polo en de passat zijn ook erg mooi , is de polo van jou de anson of de shanghai vw uitvoering .?
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Toe maar, flinke update. 

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Dat is weer een hele waslijst. 

Diverse aanwinsten, zeker de Type 3 in een kenmerkend babyblauw 

Die 1600 ponton...
wat een mooi ding!
Met moderne Volkswagens heb ik niet zoveel, maar ze zien er wel mooi en gedetaileerd uit

Met moderne Volkswagens heb ik niet zoveel, maar ze zien er wel mooi en gedetaileerd uit

Bedankt allemaal. @andre: De polo is van Anson.
Hier zijn de volgende updates.
Revell VW Golf IV GTI. Het blijft best een net model van Revell. Dit is de 3e rode die ik heb, (die andere zijn al lang weer verkocht). Ik was van plan om een geheel nieuwe te kopen. Maar deze zat in een "partijtje"
die ik kocht. Die compleet nieuwe ga ik ook nog kopen. (gewoon omdat hij spotgoedkoop is)

Deze had ik in de vorige update al aangekondigd. Ik vind die ADAC uitvoering helemaal goed

En de laatste, vers uit de afwasmachine
(dat is een hele grote handelaar, die niets met 1:18 heeft. qua dinky's etc heeft hij er 9000 staan
, hij zei dat hij de modellen gewoon in de afwasmachine deed om ze schoon te maken. Geen idee of dat met deze ook is gebeurt)
Het is een mooi model van Autoart, wel iets totaal anders dan een Golf, Maar voor deze prijs kon ik hem niet laten staan.

Ik heb afgelopen vrijdag zo'n 400 modelauto's opgehaald. 140 1:18 modellen en 260 1:43 modellen. Natuurlijk zitten daar ook enkele Volkswagens tussen. Onder andere die rode Golf IV, een Norev Tiguan, en een Norev Touareg die getuned is door parotech
Die laatste is alleen zo lelijk dat hij weer de verkoop in gaat.
Door deze partij ben ik 1:43 modellen gaan waarderen. En je kunt ze wat makkelijker opbergen. (gewoon een doos met 50 stuks onder je bed schuiven totdat je weer tijd hebt
Daarvan ga ik enkele Volkswagen houden.
Ook heb ik de witte en rode Golfjes 2 CL van Norev besteld. Ook een aantal gewoon op bestelling.
Ik heb ook een aantal andere merken die ik eigenlijk wil houden. Maar ik kan niet alles houden. Ik kan mijn eigen kamer niet meer inkomen als ik al de modellen daarin zet. Maar misschien houd ik er 1 als ik niet een heel erg goed bod krijg. Namelijk de oranje Mazda MX5 facelift versie van Gate. Ik heb hem al eens eerder gehad. En die had ik verkocht... Daar had ik wel even spijt van. enorm leuk model van een leuke auto, ondanks dat hij niet heel gedetailleerd is, kan hij nog prima mee.
Dit was het weer, even kijken wanneer ik de volgende update plaats, waarschijnlijk over een week, (of 2
)
grtz,
Hier zijn de volgende updates.
Revell VW Golf IV GTI. Het blijft best een net model van Revell. Dit is de 3e rode die ik heb, (die andere zijn al lang weer verkocht). Ik was van plan om een geheel nieuwe te kopen. Maar deze zat in een "partijtje"

Deze had ik in de vorige update al aangekondigd. Ik vind die ADAC uitvoering helemaal goed

En de laatste, vers uit de afwasmachine

Het is een mooi model van Autoart, wel iets totaal anders dan een Golf, Maar voor deze prijs kon ik hem niet laten staan.

Ik heb afgelopen vrijdag zo'n 400 modelauto's opgehaald. 140 1:18 modellen en 260 1:43 modellen. Natuurlijk zitten daar ook enkele Volkswagens tussen. Onder andere die rode Golf IV, een Norev Tiguan, en een Norev Touareg die getuned is door parotech

Door deze partij ben ik 1:43 modellen gaan waarderen. En je kunt ze wat makkelijker opbergen. (gewoon een doos met 50 stuks onder je bed schuiven totdat je weer tijd hebt

Ook heb ik de witte en rode Golfjes 2 CL van Norev besteld. Ook een aantal gewoon op bestelling.
Ik heb ook een aantal andere merken die ik eigenlijk wil houden. Maar ik kan niet alles houden. Ik kan mijn eigen kamer niet meer inkomen als ik al de modellen daarin zet. Maar misschien houd ik er 1 als ik niet een heel erg goed bod krijg. Namelijk de oranje Mazda MX5 facelift versie van Gate. Ik heb hem al eens eerder gehad. En die had ik verkocht... Daar had ik wel even spijt van. enorm leuk model van een leuke auto, ondanks dat hij niet heel gedetailleerd is, kan hij nog prima mee.
Dit was het weer, even kijken wanneer ik de volgende update plaats, waarschijnlijk over een week, (of 2

grtz,
Re: Ewalds collectie: Welke crisis? We gaan weer vrolijk ver
Die ADAC Kever vind ik echt heel mooi! Veel leuke details zoals die wegenwacht spullen achterin.
Ook de Phaeton blijft een mooie auto. Jammer dat je hem nauwelijks op de weg ziet, maar dat komt geloof ik vooral omdat hij 1:1 nogal aan de prijs was. Mooi verkleind door AA in elk geval.
En de Golf, tsja.. de Mk. IV vind ik eigenlijk de lelijkste van alle generaties Golf, maar hoort natuurlijk helemaal thuis in een VW verzameling.
Kortom: zeer fraaie aanwinsten weer hier!

Ook de Phaeton blijft een mooie auto. Jammer dat je hem nauwelijks op de weg ziet, maar dat komt geloof ik vooral omdat hij 1:1 nogal aan de prijs was. Mooi verkleind door AA in elk geval.
En de Golf, tsja.. de Mk. IV vind ik eigenlijk de lelijkste van alle generaties Golf, maar hoort natuurlijk helemaal thuis in een VW verzameling.
Kortom: zeer fraaie aanwinsten weer hier!
Dankje, die wegenwacht spullen maken hem inderdaad juist leuk, de gewone vind ik niet zoveel aan.
Er bestaat ook nog een Mk. V
Ik vind het juist een van de mooiste. Hij kan in ieder geval nog prima mee voor een auto waarvan de oudste alweer 16 jaar is. Wat wel een vereiste is, is dat je een mooie uitvoering moet hebben. (lees: alles meegespoten en lichtmetalen velgen)
En de Golf, tsja.. de Mk. IV vind ik eigenlijk de lelijkste van alle generaties Golf

- alain_1978
- Schaal: 1:18
Oei, je vorige update gemist. Die VW 1600 Ponton vind ik een heel mooi wagentje. Mooi gedetailleerd.
Het ADAC-Kevertje is echt super! Dat ziet er enorm goed uit zeg. Echt tof met heel die uitrusting in de wagen
Met de rest van de VW-modellen heb ik niet zoveel maar wel tof voor je dat je ze gevonden hebt.
Miniaturen schoonmaken in de vaatwasser?
Euhm, ja tis ook een manier hé maar ik zou het niet durven.
Het ADAC-Kevertje is echt super! Dat ziet er enorm goed uit zeg. Echt tof met heel die uitrusting in de wagen

Met de rest van de VW-modellen heb ik niet zoveel maar wel tof voor je dat je ze gevonden hebt.
Miniaturen schoonmaken in de vaatwasser?

Laatst gewijzigd door alain_1978 op zo 19 mei 2013 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'