vraag voor Bu en andere BMW liefhebbers, welk type is dit?

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik heb een BMW E30 gehad. Fijne auto, ik was daarna op zoek naar een E30 M3, maar toen kwam de Subaru in beeld :mrgreen:

Ik heb nog een modelletje van de E30 van Gamma (1:43). Plus eentje van de E28 5-serie (mijn eerste auto).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

als ik mij niet vergis is dit modelletje van de fabrikant
"majorette" het zou hier gaan om een BMW E30 323i
in een M3 uitvoering ik heb dit modelletje
vroeger in mijn verzameling speelgoed autotjes gehad :angel:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Hier het resultaat, hij is beter dan hij was en racet met zijn darda motortje als een speer, maar het is met die brede wielen een erg speelgoed karretje.

AfbeeldingAfbeelding
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

:D, ziet er wel gaaf uit met die brede wielen :D. Een beetje een 'karikatuur'-look :mrgreen:. Maar hij ziet er netjes uit hoor :thump_up: .
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

heel stoer die brede banden,soort hotrod :thump_up:de auto misschien een beetje scheef zetten dat de voorkant laag is en de achterkant iets hoger.
Afbeelding
BMWMaX
Berichten: 153
Lid geworden op: za 28 feb 2004 15:50
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Opel-DTM schreef:
BU schreef:Dus ik had ongeveer gelijk? Goh, had ik niet van mezelf verwacht :P.


:lol: de BMW kenners...


Het model is idd een 3-serie.... en of dat nou een 318i, 320i of wat dan ook is is aan het model niet te herkennen... Dit is alleen te zien onder de motorkap, of als er een type-plaatje achterop zit...
Tuurlijk hebben bepaalde types andere kenmerken maar de basis blijft over het algemeen hetzelfde...

Maar hoeveel van deze oude 3-series rijden er wel niet rond waar doodleuk M3 logo's op zitten terwijl het gewoon 316i, 318i 0f 3?? modellen zijn.
Waar ik woon al 2... beiden 316i en vol met M3 logo's.


Er is een verschil tussen M3 logo's en M logo's.
M logo,wat voor M-technic staat, kan je overal op plakken zodra er iets in of aan de wagen aanwezig is wat met M-technic te maken heeft.

99 procent van de M-logo's zijn geen M3 logo.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Een M is een M, en wanneer die er eerder nog niet opzat dan zit er ook geen M-techniek in.
Gebruikersavatar
Sjoerd329iturbo
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 20 feb 2005 17:53
Locatie: beverwijk

Bericht door Sjoerd329iturbo »

een M logo is gewoon een beetje voor de wannabe's :D
(niet Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! bedoeld hoor ;) )

de eenige BMW die ik ken die met recht een M logo mag hebben is de e28 M535i, en voor de rest alleen M3's enz.

voor zover ik weet rijden ook de "M" uitgevoerde BMW's niet met een standaard M logo rond (maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben)

Sjoerd
BMWMaX
Berichten: 153
Lid geworden op: za 28 feb 2004 15:50
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Opel-DTM schreef:Een M is een M, en wanneer die er eerder nog niet opzat dan zit er ook geen M-techniek in.


Als je een M onderstel hebt of een M stuur dan is ie al deels M-technic uitgevoerd.

Ik vind het persoonlijk ook onzin hoor om zoiets op je BMW te plakken als je alleen denkt dat anderen denken dat je dan een echte M-power hebt.

Ik heb zelf geen M wat dan ook dus ook geen M embleem op me BMW.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Sjoerd329iturbo schreef:een M logo is gewoon een beetje voor de wannabe's :D
(niet Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! bedoeld hoor ;) )

de eenige BMW die ik ken die met recht een M logo mag hebben is de e28 M535i, en voor de rest alleen M3's enz.

voor zover ik weet rijden ook de "M" uitgevoerde BMW's niet met een standaard M logo rond (maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben)

Sjoerd


Die e28... die is zo van rond 1985 toch??? Hier staat er sinds kort namelijk 1 in de straat... Nee 't is geen liefhebber, maar iemand die het puur voor het vermogen heeft gekocht... En wat een vermogen :shock:

Zal straks ff naar z'n kenteken kijken.... HG-RR-nogwat..
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Opel-DTM schreef:Zal straks ff naar z'n kenteken kijken.... HG-RR-nogwat..


Hmm ik dacht dat de letterletter-letterletter-cijfercijfer pas begin jaren '90 was ingevoerd :? Daarvoor was t (dacht ik...) letterletter-cijfercijfer-letterletter

(Edit) De e28 is vanaf 1981 geproduceerd trouwens :wink:
Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

///M Power schreef:
Opel-DTM schreef:Zal straks ff naar z'n kenteken kijken.... HG-RR-nogwat..


Hmm ik dacht dat de letterletter-letterletter-cijfercijfer pas begin jaren '90 was ingevoerd :? Daarvoor was t (dacht ik...) letterletter-cijfercijfer-letterletter

(Edit) De e28 is vanaf 1981 geproduceerd trouwens :wink:


Dat klopt... bv ZZ-91-.. is van eind 1991, en de DB-DD-.. is dan weer van begin 1992. Dus HG-RR-.. is van begin 1994...

Maar meneer is er al zo mee aan 't scheuren geweest, dat er iets met de ophanging kapot is gegaan... iig genoeg om niet meer te kunnen rijden...
Gesloten