Het nieuwe EU-recht over garantie op alles

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Het nieuwe EU-recht over garantie op alles

Bericht door Schumi28 »

Ik wou hier graag even een topic over maken, omdat er op marktplaats en eBay en op de rommelmarkt ofzo natuurlijk weleens klachten achteraf zijn. Bijvoorbeeld dat het product niet aan de voorbeschreven verwachtingen voldoet, of dat deze stuk aankomt of heel erg kwetsbaar is en dus stukgegaan is.

Er schijnt een nieuwe EU wet te zijn die overal 1 jaar garantie op gooit, op goudvissen 2de hands spullen etc.
En ik vind het zeker voor ons modelbouwerverzamelaars zeer nuttige informatie.

En nu ik vaak bij Duitse veilingen zie dat zij zeggen dat zij of onder het nieuwe EU-recht uitkomen als je hier op bied, omdat de veilingaanbieder dit niet wil erkennen. Of dat deze veiling volgens het nieuwe EU-recht wordt aangeboden.

Dus als er iemand is die nog meer duidelijkheid kan verschaffen over dit nieuwe EU-recht dan zou ik dat graag horen, over hoe dat allemaal in zijn werking gaat als er een klacht is of zelfs een rechtszaak moet volgen etc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Jetzt noch etwas in eigener Sache, diese Zeilen habe ich bei einem anderen ebayer gelesen und werde sie auch für mich verwenden: Wichtiger Hinweis: Das neue EU-Recht sieht eine einjährige Gewährleistung/Garantie bei Gebrauchtwaren auch für Privatverkäufe vor. Jeder der ca. 55 Millionen Ebay-Käufer könnte also 52 Wochen nach Kauf die Ware als nicht mehr funktionsfähig deklarieren und Ersatz verlangen. Dies gilt nun auch im Wege der EU-weiten Rechtsangleichung nach deutschem Recht, sofern dies beim Kauf nicht ausdrücklich anders vereinbart wurde. Mit der Abgabe eines Gebots stellen Sie mich von dieser Gewährleistung frei. Schliesslich bin ich als Privatperson nicht in der Lage, eine Garantie auf die von mir als Gebrauchtware verkauften Güter zu geben.



Wat een grappenmakers die duitsers.

Zo kan ik ook ongestraft huurmoordenaar worden, door te zeggen in mijn voorwaarden dat als jullie mijn betalen ik niet aansprakelijk ben voor de moord :lol:

Als je aankoop stuk gaat ken je gewoon binnen 1 jaar aanspraak maken op de garantie van je "tweedehands"modelauto :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie