Nick's 1:18 verzameling. Ik stop ermee, bedankt iedereen!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
NickW
Schaal: 1:18

Re: Nick's 1:18 update Peugeot 302 Darl'Mat inruil

Bericht door NickW »

Ik ben net naar de Intertoys hier in Uden geweest, geweldige winkel.. Ze hebben daar op de bovenverdieping echt allerlei modelauto's, bouwdozen, toebehoren, treinen enzovoorts. En ze verkopen ook af en toe tweedehands modelauto's.. in partijen. En wat had ik gekocht, een partij modelauto's! :D
Om een lang verhaal kort te maken, ik was er naartoe gegaan met de 6 goede modelauto's, en vroeg dus of ik ze kon inruilen op een modelbouwkit schaal 1:16 van een Rolls Royce Phantom 2 continental uit 1934. Dat kon dus, met 10 euro bijbetaling. ze gaven me dus 5 euro per auto! Deal zeg ik! :D Maar die kit was toch wel iets te hoog gegrepen qua niveau (Revell niveau 5)... :cry:
Dus we zijn gegaan voor een 1937 Le mans rijdende Peugeot 302 Darl'Mat! Alleen deze was maar 25 euro (aanbieding) dus mocht ik 1 van de 6 modellen houden. :thump_up:
Top service in die winkel! Dus ik heb nu de: Bugatti EB110 in rood en zwart , de Lambo Countach, de Porsche 911 cabrio en de 911 carrera geruild tegen de Peugeot 302.

Deze peugeot 302 Darl'Mat is gemaakt door Norev. Het was een van de auto's uit de Le Mans van 1937, gereden door Daniel Porthault en Louis Rigal. Dit model werd uiteindelijk 10de in de race. Maar soortgelijke auto's, ook van team Emile Darl'Mat, werden 7de en 8ste.
De auto is eigenlijk geen echte peugeot. Het is een sportauto gebaseerd op de peugeot 302, en had de motor van een peugeot 402 erin. Bij de Le Mans 1937 pagina op wikipedia staat de auto niet onder peugeot 302, maar onder Darl'Mat DS, echter op experiencelemans.com staat hij onder Darl'Mat - Peugeot 302 DS.. Om het makkelijk te houden :mrgreen:

Maargoed, hier wat foto's van de Peugeot Darl'Mat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laat maar horen wat jullie ervan vinden! :thump_up:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Knap model van deze speciale Peugeot. Norev heeft er wel een deftig modelletje van gemaakt vind ik.
Leuke aanwinst
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
NickW

Bericht door NickW »

alain_1978 schreef:Knap model van deze speciale Peugeot. Norev heeft er wel een deftig modelletje van gemaakt vind ik.
Leuke aanwinst
Dankje! Ik vind dat Norev eigenlijk ook zeer goede modellen maakt voor de prijs... Als je je bedenkt dat dit model de helft kost van de gemiddelde autoart (40 euro bij de intertoys), dan vind ik de prijs-kwaliteitverhouding zeker niet minder!

Ik heb de afgelopen dagen de stokjes van de ijsjes hier thuis bewaard en heb er een leuk aanwinst van gemaakt voor m'n "diorama".. Het is niet zo een super mooi uitgebreid diorama als de meeste hier, maar ik heb hem 1 jaar geleden ongeveer gemaakt, toen ik eens wat anders wilde toen ik teveel ruimte had in m'n kast... Nu heb ik ruimte tekort maargoed..
Ik heb er een kleine soort zolder/onderdelen plank van gemaakt.. Er moet nog een trapje bij, en tzt nog wat extra steunbalken, maar de stokjes zijn momenteel op.. :doh:
Maargoed hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kan zien staat er in de garage o.a. een ferrari mythos, soort schuurvondst, en een bandenrek met de banden van de e-type waar momenteel 'stalen' velgen onder zitten..
Laat maar weten wat jullie ervan vinden :thump_up:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Wat een leuke Le Mans Peugeot, echt geweldig. Zonde dat ze niet de moeite hebben genomen om de uitlaatpijpen echte gaatjes te geven. Je diorama straalt lol van het maken uit. De commando's kan ik niet zo goed plaatsen en een nieuwe Ferrari als schuurvondst is misschien iets voor over 50 jaar, zeg 2063 :wink:
NickW

Bericht door NickW »

Peter Parker schreef:Wat een leuke Le Mans Peugeot, echt geweldig. Zonde dat ze niet de moeite hebben genomen om de uitlaatpijpen echte gaatjes te geven. Je diorama straalt lol van het maken uit. De commando's kan ik niet zo goed plaatsen en een nieuwe Ferrari als schuurvondst is misschien iets voor over 50 jaar, zeg 2063 :wink:
Haha dankje. Tja die uitlaat.. dat is gewoon slecht, zelfs een bburago heeft dat nog beter, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nieteens had gezien :oops: Maar hij staat ook met de achterkant naar achter in de kast, dus valt het niet op.. :thump_up:
Haha dankje! Tja die commando's, waren de enige figuren die ik heb, ze waren nog van vroeger.. Maar ik vond het toch wat beter staan dan geen figuren erbij, dit is toch wat levendiger, wat minder leeg.. Maar er komen tzt (lees als ik ze goedkoop kan vinden) nog wel 'echte' mechanics in..
Haha ja die Ferrari is misschien iets te nieuw ervoor, maar het was een mislukt ombouwproject, waarna ik had besloten om er maar dit van te maken, anders zou hij gewoon de prullenbak in moeten, vond ik toch ook zonde.. :P
- Henry Ford
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

je hebt groot gelijk!
:thump_up:
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

Mooi zo,en ik als echte peugeot liefhebber vind je aanwinst wow,het is inderdaad een prachtig model,
zeer mooi afgewerkt,leuk dat je in je collectie hebt :thump_up:

Greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
NickW

Re: Nick's 1:18 update Bugatti Type 55 Supersport 1/20 Banda

Bericht door NickW »

Ik heb vanmiddag mijn eerste modelbouwdoos binnen gekregen!
Een Bugatti Type 55 Super Sport uit 1932, in schaal 1:20 van Bandai. Het is een redelijk oude kit, maar ziet er hartstikke mooi uit. Ik heb hem gekocht voor slechts 24.25 euro inclusief verzenden (dus 17.50 ex) bij Randy op marktplaats. Hij heeft zeer veel mooie kits te koop staan, maar gezien het voor mij de eerste keer is, zocht ik een wat goedkopere die dicht bij schaal 1/18 zit, dus ik kwam op deze uit.
Je kan wel zien dat hij kleiner is dan 1:18, maar dat stoort verder niet zo, het is namelijk mooier dan een 1:24 model tussen m'n collectie..
Hier wat foto's van de kit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een bouwverslag staat hier (ofja daar komt hij iig)
- Henry Ford
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Fraaie Peugeot zo in het Bugatti-blauw :drool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
NickW

Bericht door NickW »

Hier een paar foto's van de Bugatti afgebouwd, op de 5 rode details na.. Namelijk de achterlichten en het bugatti logo..
Hier wat foto's, laat maar weten wat jullie ervan vinden, ik ben er zeer tevreden mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier wat foto's met de 1:18 peugeot 302 Darl'Mat erbij. De Bugatti is schaal 1:20 maar dat stoort ook niet echt.Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door NickW op za 13 jul 2013 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henry Ford
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Amaai dat is snel want het model staat al ineen. Ziet er wel goed uit. De mooiste kleurstelling voor een Bugatti.
Zo heb ik de Veyron hier ook staan. Leuke update :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
NickW

Bericht door NickW »

alain_1978 schreef:Amaai dat is snel want het model staat al ineen. Ziet er wel goed uit. De mooiste kleurstelling voor een Bugatti.
Zo heb ik de Veyron hier ook staan. Leuke update :thump_up:
Dankje! Ik vind het ook een prachtige kleurstelling zo.
Ik zat eerst te twijfelen tussen 2 verschillende kleuren lichtblauw, maar ik ben gegaan voor het Frans blauw zoals het heette, leek me toch het meest passend, en ik ben er ook zeer tevreden mee! :thump_up:
- Henry Ford
NickW

Bericht door NickW »

Vandaag een legobouwdoos gemaakt, die ik tegenkwam op zolder.. :thump_up: Van een Sopwith Camel (vliegtuig) uit 1917 (WO1) van 577 stukjes...
De schaal ervan is typisch lego.. de breedte is ongeveer 1:18 en de lengte is dus ongeveer 1:14.5 :doh: Maar dat houdt dus in dat hij goed bij mijn verzameling past! :dance:
Helaas heb ik nog geen auto's uit de tijd van de Eerste Wereldoorlog.. Maar die komen nog wel!
Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met een 1:18 figuurtje erin :P
Afbeelding

Ook heb ik mijn schade s500 van Autoart wat aangepast door er andere wielen onder te zetten. Geeft de auto toch een heel ander uiterlijk zo!
Ik wil nog steeds een gril ervoor kopen voor niet teveel, ik zit nog steeds te denken aan een 300sl gril (van Bburago) en dat passend maken. Dan heeft hij alleen nog een kapotte bumper, maar dat valt niet op als hij in de kast staat.. en hij mist wat spiegels, daar ben ik ook nog naar op zoek.
Ik heb de ophanging flink moeten aanpakken, waardoor de wielen nu niet meer draaien en sturen :( Jammer maar helaas anders kon het niet.
Dus als iemand nog een gril van een Bburago 300sl (of een andere mercedes gril) heeft die weg kan, en/of wat leuke spiegels laat het me aub weten! :thump_up:
En hier de foto's van de Mercedes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!
- Henry Ford
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Leuke update, keer wat anders Lego :) Ik zit helaas niet zo in de Mercedes, aan onderdelen kan ik je niet helpen.
bobbob

Re: Nick's 1:18 update Lego vliegtuig (1:18) + velgen onder

Bericht door bobbob »

Ik heb wel een hele schade 300SL staan, en nog wat.
Bij interesse doe maar een PM :thump_up:
Plaats reactie