Om een lang verhaal kort te maken, ik was er naartoe gegaan met de 6 goede modelauto's, en vroeg dus of ik ze kon inruilen op een modelbouwkit schaal 1:16 van een Rolls Royce Phantom 2 continental uit 1934. Dat kon dus, met 10 euro bijbetaling. ze gaven me dus 5 euro per auto! Deal zeg ik!

Dus we zijn gegaan voor een 1937 Le mans rijdende Peugeot 302 Darl'Mat! Alleen deze was maar 25 euro (aanbieding) dus mocht ik 1 van de 6 modellen houden.

Top service in die winkel! Dus ik heb nu de: Bugatti EB110 in rood en zwart , de Lambo Countach, de Porsche 911 cabrio en de 911 carrera geruild tegen de Peugeot 302.
Deze peugeot 302 Darl'Mat is gemaakt door Norev. Het was een van de auto's uit de Le Mans van 1937, gereden door Daniel Porthault en Louis Rigal. Dit model werd uiteindelijk 10de in de race. Maar soortgelijke auto's, ook van team Emile Darl'Mat, werden 7de en 8ste.
De auto is eigenlijk geen echte peugeot. Het is een sportauto gebaseerd op de peugeot 302, en had de motor van een peugeot 402 erin. Bij de Le Mans 1937 pagina op wikipedia staat de auto niet onder peugeot 302, maar onder Darl'Mat DS, echter op experiencelemans.com staat hij onder Darl'Mat - Peugeot 302 DS.. Om het makkelijk te houden

Maargoed, hier wat foto's van de Peugeot Darl'Mat:

Laat maar horen wat jullie ervan vinden!