Nick's 1:18 verzameling. Ik stop ermee, bedankt iedereen!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Re: Nick's 1:18 update Lego vliegtuig (1:18) + velgen onder

Bericht door peugeot-gek »

dat is weer iets anders dit lego vliegtuig,wel heel leuk.
:thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Knap Lego-vliegtuig. Ik wist niet dat deze set bestond. Ziet er goed uit :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
NickW

Bericht door NickW »

Bedankt voor de leuke reacties! :thump_up:
alain_1978 schreef:Knap Lego-vliegtuig. Ik wist niet dat deze set bestond. Ziet er goed uit :thump_up:
Dit vliegtuig is ook uit de Lego Exclusive serie. Dus de iets duurdere en zeldzamere modellen. Uit dezelfde serie als het schaalmodel van de eifeltoren, of de Taj Mahal, of het vliegtuig van de Wright brothers. Dus echt de wat duurdere serie met wat meer blokken. Het is ook niet bij iedere speelgoedwinkel te koop, maar mijn ouders hadden deze gelukkig nog op de plank liggen :dance: en ik kon ze overhalen om hem dan toch maar te bouwen ipv de doos te laten verstoffen! :D
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
NickW

Bericht door NickW »

En vandaag weer een update :D
Een filmauto die niet heel bekend is, namelijk de Munster Koach uit de serie The Munsters. De serie is van 1964 tm 1966 op geweest. met 70 afleveringen. De Koach was de familieauto in de serie.
Het is een auto gebaseerd op een verlengd chassis van een Model T ford met een custom Hearse body.
De producenten van de show hadden George Barris gecontracteerd om de Munster Koach te maken. Barris betaalde Tom Daniel $200,00 om de auto te ontwerpen, en deze werd vervolgens gebouwd bijBarris Kustoms, eerst door Tex Smith, maar beëindigd door Dick Dean, de manager op het moment.
De Munster Koach verscheen in meer dan twintig afleveringen gedurende de serie 'twee jaar looptijd, en werd ook gezien in Munster, Go Home! (speelfilm gebaseerd op het programma) met andere wielen.
Tom Daniëls originele tekening van de Munster Koach had een blower scoop op de motorkap en dunne ronde schijf lampen. George Barris koos voor tien carburateurs met de tien luchtinlaten en lantaarn lichten.
Hier wat foto's van het geweldige model van 28 cm lang :thump_up: :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laat maar horen wat jullie ervan vinden, en alvast bedankt voor de reacties :D
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
Driver-X

Re: Nick's 1:18 update 1:18 Munster Koach tv-auto

Bericht door Driver-X »

Ik vind hem wel geinig.
Ik ken de serie verder niet, van welke fabrikant is het model?
Afbeelding
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Dat is inderdaad een bijzonder model Nick. Ik moet zeggen dat ik de serie ook niet ken, maarja, ver voor mijn tijd zal ik maar zeggen :)
NickW

Bericht door NickW »

Driver-X schreef:Ik vind hem wel geinig.
Ik ken de serie verder niet, van welke fabrikant is het model?
Het model is gemaakt door ERTL, en heeft een geheel gestoffeerd interieur! :D

De serie is ook van ver voor mijn tijd (30 jaar zelfs.. :P), maar ik kwam eerst een keer per toeval zo'n model tegen, en vond hem wel erg gaaf en speciaal. En afgelopen week zag ik deze dus staan op marktplaats voor een spotprijsje en ik moest hem gewoon hebben! :mrgreen: Gewoon zo een speciaal model, je ziet ze zeer zelden opduiken (gewoon door de onbekendheid ervan) en dat is iets wat ik erg leuk vind, een zeer aparte modelauto. :thump_up:
- Henry Ford
schuifelhoofd
Contacteer:

Bericht door schuifelhoofd »

Erg leuk model Nick. Ik ken de serie ook enkel bij naam, maar ik heb de Munster Koach al wel op filmpjes gezien.
Te gek ding! En erg goed gedetailleerd voor zulke oude Ertl! Eentje meer voor het schap "maffe modellen" :cool:
alain_1978

Ow dat is een raar ding hé zeg :) Ziet er wel leuk uit, zeker als je filmauto's verzamelt mag deze niet ontbreken.
Ik had hem nog nooit gezien. Aparte update :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
NickW

Bericht door NickW »

Bedankt voor de leuke reacties, het is er zeker een die meedoet voor catagorie aparte auto! één van de aspecten van het model wat ik zo leuk eraan vind! :mrgreen:

Hier een klein soort van updatetje.. Ik zag vandaag dus een diorama voorbij komen op het forum met o.a. een paar pallets erin, en ik dacht dus.. Dat zou wel leuk zijn voor mij! :mrgreen:
Dus een paar ijsstokjes en wat lijm enzo later, tadaa een behoorlijk nauwkeurig 1:18 model van een Euro-pallet! :thump_up:
Ik wil er nog wat meer gaan maken, maar dan moet ik wat vinden voor de blokken op de hoeken, want dat stukje hout dat ik had gebruikt is nu dus op.. maar daar vinden we wel wat op!
Hier wat foto's ervan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een foto met het motorblok van een Ferrari Mythos van Revell erop:
Afbeelding
Afbeelding

Laat maar horen wat je ervan vindt! :)
- Henry Ford
alain_1978

Re: Nick's 1:18 update(tje) 1:18 Euro pallet

Ik vind dit leuk gevonden! Echt waar mooi gedaan met die ijsstokjes.
Als je nog zo'n paar 1:18-paletten maakt, kan je gelijk op dieet na al die ijs op te eten :)
Afbeelding
djtiesto8
Schaal: 1:32

Bericht door djtiesto8 »

Mooi hoeft niet duur te zijn. Knap in elkaar gezet.
Precies passend ook voor de motor. Leuk! :)

Als we nog ijsstokjes moeten gaan sparen, dan hoor ik het wel. :P
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Even dooreten, maar daarna kan je wel mooie dingen bouw :dance: :P
NickW

Bericht door NickW »

Haha bedankt voor de leuke reacties! :mrgreen:

Ik heb het geluk dat mijn ouders en zus ook meehelpen met het opeten van ijsjes :P En met dat warme weer gaan de ijsjes er sneller doorheen :mrgreen: En het is voornamelijk waterijs dus ik kan er behoorlijk wat eten voor ik dik word hoor.

Ik wil er wel in de komende tijd wat meer gaan maken, dat ik er bijvoorbeeld nog 2 extra heb. Maar dat zal wat langer gaan duren met dit weer.. :P Maar dat geeft ook niet, maakt het ook weer leuk.
- Henry Ford
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Haha dat is mooi recyclen. Ik vind het geslaagd. :thump_up:
Plaats reactie