Voor mij is de 993 nog steeds de allermooiste uit de 911-reeks. Zijne pure design spreekt mij echt aan.
Ik vind hem door zijn prachtige welvingen en rondingen ook de meest "vrouwelijke" Porsche. Knap kontje en mooie heupen

Deze 993 GT2 heb ik destijds (in 1998) nieuw in de winkel gekocht voor amper 25 Euro. Als je ziet wat ze vandaag de dag kosten, ben ik blij dat ik hem toen gekocht heb.
Jammer genoeg kreeg hij in zijn ondertussen 15-jarig bestaan in mijn collectie ook last van de UT-ziekte: afbladerende verf van de wielen.
Eerst begon de chrome open te barsten en af te pellen en daarna zelfs de verf op de spaken. Ik heb er heel lang over nagedacht wat ermee aan te vangen:
hem verkopen in deze staat en een andere GT2 kopen die in orde is of deze GT2 terug restaureren?
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om hem te restaureren. Door de jaren heen emotioneel gehecht geraakt aan dit model denk ik.
Ik ben alvast begonnen met hem te demonteren (valt heel goed mee bij UT) en uit te kuisen. Was wat stof in gekropen omdat
hij in zijn beginjaren niet in een vitrinekast stond. Dus interieur, kofferruimte en motorruimte helemaal gereinigd.
De lak op de carrosserie begon ook mat te worden en deze heb ik eerst gereinigd en daarna gepolierd om de glans te laten terugkomen.
Het is niet echt opvallend door de zilvergrijze kleur maar hij blinkt nu veel harder en is veel zachter dan ervoor.
De wielen vind ik een verloren zaak en gaan vervangen worden door echte aluminium exemplaren. Geen tuningwielen maar wel wielen met hetzelfde originele GT2-design.
Deze zijn besteld en onderweg met de post. Alleen nog een Porsche logo voor op de neus vinden want dit is ook aan het afschilferen.
Demontage valt heel goed mee bij een UT

De wielen gaan vervangen worden

Niet echt op foto te zien maar de GT2 ziet er al veel beter uit na zijn was- en waxbeurt

Wordt vervolgd...