Stel je hier even voor

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Welkom Richard ( in tegenstelling tot de rest boeit mij die hele Ferrari niet :mrgreen: )

Neee geintje :D, ik ben benieuwd wat voor rooie collectie jij hebt :wink:.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dank! :worshippy:

Zodra ik een digitale camera bemachtigd heb en een ruimte om foto's te hosten, zal ik mijn collectie van 60+ stuks hosten.

Ik merk dat mijn collectie bescheiden is met velen die hier al een lange tijd rondstruinen. En ik moet mezelf erg inhouden om niet door te blijven kopen! Dat zal menigeen denk ik wel bekend voorkomen :lol:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ook namens mij van harte welkom Richard :thump_up:

Wat betreft die Exoto die je zoekt, de 312T4 stamt uit 1979, daar bestaat geen Niki Lauda uitvoering van :think:

Misschien kan een oproepje in "De Beurs" met een fotootje van het gezochte model je verder helpen :wink:

Veel plezier hier :!:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Jolly Club schreef:Ook namens mij van harte welkom Richard :thump_up:

Wat betreft die Exoto die je zoekt, de 312T4 stamt uit 1979, daar bestaat geen Niki Lauda uitvoering van :think:

Misschien kan een oproepje in "De Beurs" met een fotootje van het gezochte model je verder helpen :wink:

Veel plezier hier :!:

Exoto heeft alleen de 312T en 312T2 van Lauda uitgebracht !!

Ook veel plezier hier toegewenst :D
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik bedoelde inderdaad de 312T.
De 312T4 heb ik al in mijn bezit. :oops:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Zal me effe voorstellen:

Ik ben John en wordt over een halve maand 41 jaar. Ben woonachtig in Sneek.
Mijn verzamelpassie begon eigenlijk zo als bij velen. Je hebt nog wat modellen staan uit je jeugd waar je geen afscheid van kan nemen. Ik had nog een aantal Formule 1 modellen staan een paar Polistils en een Grip Edai van mijn favoriete coureur Niki Lauda.
Tot 1996 had ik een verzameling bestaande uit Ferrari's, Porsche, Lancia en nog wat bij grut. Variererende in de schalen 1: 16 t/m 1:28. Helaas was ik door persoonlijke omstandigheden genoodzaakt om de collectie te verkopen. Er zaten een aantal zeldzame stukken tussen o.a: een Ferrari 308 Rainbow, Dino Competizione, 348 tb ZAGATO, 288 GTO Evoluizione ( Graphiland).
Samen met de heer Baakman heb ik in 1994 de expositie "Ferrari on Scale" georganiseerd, waaraan 18 verzamelaars meewerkte. In meer dan 40 vitrines was een compleet overzicht van het merk Ferrari te zien.

Sinds 2003 ben ik weer begonnen met verzamelen van modelauto's. Ik ben wat je noem een echte type freack. Ik streef naar zoveel mogelijk verschillende typen van Ferrari in plaats van een model in tig kleuren of tig race-uitvoeringen van een zelfde model. Omdat grote schaal nog al wat ruimte in neem (plus een hal voor de dozen :P ) heb ik besloten om 1:43 te gaan sparen. Ik heb tevens mezelf opgelegd om niet boven een bepaald budget te gaan, dus ik leg echt geen 300 euro voor een modelletje meer neer. Ik heb intussen al weer zo'n 200 modellen en er zijn nog een stuk of 20 onderweg die ik op Ebay gekocht heb.
Had al wel foto's gemaakt van mijn verzameling, maar mijn cardreader is denk ik naar de knoppen.
1op18

Bericht door 1op18 »

Welkom jonnoT!

mogeje veel plezier beleven op dit forum (dat moet wel lukken denk ik)
leuke inleiding! :D
1op18
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Welkom op dit forum jonnoT, hopelijk kun je hier veel info naar je gading vinden :thump_up:
Afbeelding
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Van harte welkom hier John. Ik ben benieuwd naar wat foto's van je Ferrari verzameling. Zo te horen is het echt een schitterende verzameling!

En heb je ook nog foto's van je 'oude' verzameling? En dan met name die zeldzame modellen! :D
Afbeelding
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Heb helaas geen foto's van mijn "oude"verzameling. Ik heb nog wel foto's van de exopsitie "Ferrari on Scale" waar een aantal van mijn modellen op te zien zijn. Heb wel effe een link gezet waar je foto's kunt zien van de echte Ferrari's die ik bedoeld (behalve de Dino 206S).

http://www.mijnalbum.nl/Album=EV4BHFCJ
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Waar was die expositie als ik vragen mag? En komt er ook een vervolg op? Lijkt me erg interesant om zoiets te zien!
Afbeelding
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Kerstshow in het Autotron in 1994. Vervolg komt er dus niet, tenzij iemand zich geroepen voelt om voor 2007 ziets dergelijks op te zetten in teken van 60 jaar FERRARI 8) 8)
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Hallo verzamelaars van het goede leven!

Mijn naam is Donkervoort, alias Robbert-Jan, 17 jaar oud en kom uit Goes (Zeeland).Kijk al een hele poos wat jullie hier allemaal uitvoeren, maar op sterk aandringen van mijn maar TVR freak heb ik me toch maar aangemeld. Zoals je aan mijn naam kunt zien ben ik gek van het spartaanse Nederlandse automerk Donkervoort. Naast Donkervoort gaat mijn intresse uit naar Aston Martin, Jaguar, Mini en de klassieke racertjes, dus bijvoorbeeld een Lotus 72 of een Cooper Climax T51. Ook ben ik Ford GT40 gek..

Ik hoop over een maand mijn HAVO diploma te behalen, daarna gaan genieten van een gave vakantie en daarna aan de opleiding Geschiedenis te beginnen aan de Hogeschool Rotterdam.

Ik verzamel (nog maar) sinds september 2004 en verzamel dan uitsluitend 1:43 modellen. Mijn verzameling bestaat uit enkele IXO's, Vanguards en wat van Vitesse en GMP. Mooiste model is de Ford GT40 #9 (winner le mans 1968) van IXO! Foto's zal ik zo snel mogelijk posten in het topic privé collecties!

Vriendelijke groet,

Donkervoort
Bracer

Bericht door Bracer »

Welkom aan alle nieuwe leden (t gaat snel jongens :thump_up:) leuk om te lezen dat er toch steeds nieuwe mensen zijn die het forum bekijken en besluiten zich aan te melden :D

@Robbert-Jan, zijn er veel donkervoort modellen in 1:43 dan?
Afbeelding
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Bracer schreef:Welkom aan alle nieuwe leden (t gaat snel jongens :thump_up:) leuk om te lezen dat er toch steeds nieuwe mensen zijn die het forum bekijken en besluiten zich aan te melden :D

@Robbert-Jan, zijn er veel donkervoort modellen in 1:43 dan?

Snik snik, dat is juist een groot probleem: ER IS ER (nog!!) GEEN 1! Ik wacht al sinds Augustus 2004 op die van Replicars maar die word steeds uitgesteld :cry: Net als die Spyker, super goede kwaliteit, maar omdat Spyker met hun budget wat snelheid achter de productie van de modellen kon zetten waren die er heel snel. Donkervoort is relatief kleine firma, met nog kleiner budget. Maar als ze er zijn, er komen 3 varianten, koop ik er zeker 1 of 2. Wel even sparen..ze zullen rond de 50 - 55 euro zijn.

Er is wel 1:18 Donkervoort, zie ander topic op dit forum, maar dat is iets boven budget. Van een Duitse firma is er een D10 1:43, maar die is 57 euro en mindere kwaliteit dan de Replicars, dus niet de moeite waard hem/haar te kopen..
Plaats reactie