Zal me effe voorstellen:
Ik ben John en wordt over een halve maand 41 jaar. Ben woonachtig in Sneek.
Mijn verzamelpassie begon eigenlijk zo als bij velen. Je hebt nog wat modellen staan uit je jeugd waar je geen afscheid van kan nemen. Ik had nog een aantal Formule 1 modellen staan een paar Polistils en een Grip Edai van mijn favoriete coureur Niki Lauda.
Tot 1996 had ik een verzameling bestaande uit Ferrari's, Porsche, Lancia en nog wat bij grut. Variererende in de schalen 1: 16 t/m 1:28. Helaas was ik door persoonlijke omstandigheden genoodzaakt om de collectie te verkopen. Er zaten een aantal zeldzame stukken tussen o.a: een Ferrari 308 Rainbow, Dino Competizione, 348 tb ZAGATO, 288 GTO Evoluizione ( Graphiland).
Samen met de heer Baakman heb ik in 1994 de expositie "Ferrari on Scale" georganiseerd, waaraan 18 verzamelaars meewerkte. In meer dan 40 vitrines was een compleet overzicht van het merk Ferrari te zien.
Sinds 2003 ben ik weer begonnen met verzamelen van modelauto's. Ik ben wat je noem een echte type freack. Ik streef naar zoveel mogelijk verschillende typen van Ferrari in plaats van een model in tig kleuren of tig race-uitvoeringen van een zelfde model. Omdat grote schaal nog al wat ruimte in neem (plus een hal voor de dozen

) heb ik besloten om 1:43 te gaan sparen. Ik heb tevens mezelf opgelegd om niet boven een bepaald budget te gaan, dus ik leg echt geen 300 euro voor een modelletje meer neer. Ik heb intussen al weer zo'n 200 modellen en er zijn nog een stuk of 20 onderweg die ik op Ebay gekocht heb.
Had al wel foto's gemaakt van mijn verzameling, maar mijn cardreader is denk ik naar de knoppen.