Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Wie is dat schriele meneertje met die forse oren naast Rubens Peter :?:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
v8-vette
Schaal: 1:18

Bericht door v8-vette »

De geluidjes : http://www.youtube.com/watch?v=z9OYmVw2QjA

Op het eerste gehoor nog niet al te slecht totdat het moment aanbreekt dat de video 2013 en 2014 gaat vergelijken : ouch!
Maar ach ik zal het nog steeds kijken dit jaar non the less. :mrgreen:
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Het lijkt wel of de V6-en nog niet op volle toeren reden. Ze hebben zo'n haperend geluid.
Spijtig dat er geen vlammen uit de uitlaat komen zoals deze F1 Turbo uit 1983.
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Week 7 is gearriveerd en dit stond er tot nu toe in de headlines:
De FIA is zich rotgeschrokken van alle lelijkheid op de baan en bedenkt regels om dat per 2015 in te dammen. Zo zouden de oplossingen een bepaalde schoonheid moeten hebben. Lijkt me lastig toetsen. Verder willen ze toch wel weer 2 nieuwe teams, zodat er weer 26 auto's aan de start verschijnen. Caterham en Marussia moeten wel concurrenten krijgen in de achterhoede. De invalbeurt van Heiki Kovallainen bij Lotus voor Kimi heeft de arme jongen wel zijn plek gekost bij Caterham. Ze vonden hem erg tegenvallen in een betere auto. Dan zou je toch denken, slechter dan dit kan het niet zijn voor hem... Kobayashi zegt dat hij Caterham naar de top wil brengen. De top van die lelijke neus zeker. Alle coureurs mogen dit jaar hun eigen nummer kiezen. Sutil wil nummer 99, hij vindt dat passend voor het gaan voor het maximale... of de achterhoede Adrian? Hulkenberg koos 27 en dan denk je wauw die kiest voor de geschiedenis van Gilles Villeneuve, nee helaas. Het is een optelsom van zijn geboortje dag, maand en jaar. Kimi is duidelijk, vorig jaar had ik 7 en waarom veranderen? Ricciardo zegt dat ie al veel heeft opgestoken van Vettel...na die 20 rondjes zeker. Webber denkt dat hij het Vettel moeilijk zal gaan maken. Ja natuurlijk, na 4 gewonnen WK's achter elkaar gaat je nieuwe teamgenoot je meteen de achterkant van zijn wagen laten zien. Lotus reed 2 dagen onder het mom filmdagen met de verbeterde Renault motor en men is nu weer wat positiever over de verwachtingen voor de eerste race. Hakkinen zet zijn geld op Kimi voor 2014. Dat kon best eens waarheid worden als die wagen van hen wil rijden. Anderen geven Mercedes weer de grootste kans. We gaan het zien, want het is pas week 7!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Bedankt voor het leuke stukje en het nog leukere gifje eronder :D

Coureurs kunnen kiezen t/m 99 en toch zijn er maar 3 coureurs die boven het getal 30 hebben gekozen......beetje een domper hoor. Alsof er gebrek aan inspiratie is. Wellicht in de toekomst dan maar. Wat me niet geheel duidelijk is: kunnen test/reservere coureurs nou ook een nummer kiezen of is dat voorbehouden aan de racecoureurs?! Ik ga uit van het laatste, maar welke nummers krijgen de testers/reserves dan......daar moet ik nog even de 2014 regelementen op naslaan.

1 - Sebastian Vettel
3 - Daniel Ricciardo
4 - Max Chilton
6 - Nico Rosberg
7 - Kimi Raikkonen
8 - Romain Grosjean
9 - Marcus Ericsson
10 - Kamui Kobayashi
11 - Sergio Perez
13 - Pastor Maldonado
14 - Fernando Alonso
17 - Jules Bianchi
19 - Felipe Massa
20 - Kevin Magnussen
21 - Esteban Gutierrez
22 - Jenson Button
25 - Jean-Eric Vergne
26 - Daniil Kvyat
27 - Nico Hülkenberg
44 - Lewis Hamilton
77 - Valtteri Bottas
99 - Adrian Sutil
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Peter Parker schreef:Webber denkt dat hij het Vettel moeilijk zal gaan maken.
Meneer Parker, u zit toch niet het F1 nieuws van 2013 te googelen he?! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Jolly Club schreef:
Peter Parker schreef:Webber denkt dat hij het Vettel moeilijk zal gaan maken.
Meneer Parker, u zit toch niet het F1 nieuws van 2013 te googelen he?! :mrgreen:
hahaha nee het sloeg op de zin ervoor.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Wat gaat de tijd snel, want we zitten in week 8!
Veel berichten maar weinig nieuws over de toestand van Schumacher. Er zijn geen schuldigen gevonden door nalatigheid volgens Franse onderzoekers. Tsja...als het daar om moet gaan. Krijgt ie bijna zelf nog een boete. Leuk nieuws vond ik de mogelijke sponsering van Martini bij Williams. Je weet wel met die leuke striping. Doornbos gaat naar de Formule E, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzoeeeemmmmmmmm
Verstappen gaat zich bezig houden met Rotterdam Cityracing en Albers gaat voor Lotus LMP 1 rijden in het WEC en Le Mans. Het is een slappe tijd in Formule 1 nieuws. Donuts als overwinnings uiting mogen van de FIA, als het maar niet te uitbundig is en er mensen geen last van krijgen. Ook de rookontwikkeling moet aan banden... Je mag alleen roken als je gewonnen hebt en niet om welke reden dan ook een donut maken. Formule 1 teams schijnen ook wat te helpen bij de Olympische spelen bij materiaal ontwikkeling. Lijkt me geinig een Ferrari in de bobslee afdaling.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mag Martini sponsoren? Ik dacht dat na sigaretten de drank nu ook gekicked werd. Blijkbaar zijn alleen blikjes met 20 klontjes suiker nog goed voor de jeugd. :lol:

Dat F1 teams materiaal in de sport ontwikkelen is niet nieuw, Cavendish, 1 vd meest succesvolle sprinters in de geschiedenis van de tour de France rijdt op een s-works venge fiets ontwikkeld door Mclaren. Is de meest aerodynamische fiets met het meest stijve frame frame beschikbaar. Hierdoor heeft Cavendish grote successen kunnen boeken.

Afbeelding
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
v8-vette

Bericht door v8-vette »

Peter ik wilde graag melden dat ik het zeer leuk vind om iedere keer zo'n weekverslag te lezen! :thump_up:
Schept dit een begin voor een wekelijkse F1 column in de toekomst? :cool:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dank je wel Corvette! Ik ga eens kijken of ik het kan voortzetten, de lol heb ik er ieder geval in! :thump_up:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Je hebt eigenhandig het f1 topic van dit jaar qua getoonde interesse al verdubbeld ten opzichte van 2013. Kan Olaf Mol een punt aan zuigen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
NetForce84
Moderator

Bericht door NetForce84 »

v8-vette schreef:Peter ik wilde graag melden dat ik het zeer leuk vind om iedere keer zo'n weekverslag te lezen! :thump_up:
Schept dit een begin voor een wekelijkse F1 column in de toekomst? :cool:
Zou het zelf niet beter kunnen zeggen
Keep up the good work Peter :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

En we zitten in week 9 van het altijd zo bruisende Formule 1 wereldje. De testen in Bahrein zijn aan de gang en o jee, Red Bull heeft nog steeds problemen. Alle Renault teams hebben gedoe, aan uitlaten, de hele aandrijflijn en koeling. Nog 14 dagen voor de 1e race! De Mercedes teams doen het wel lekker. Alles draait lekker rondjes. De vleugels van Red Bull zijn nu nog een beetje lam. Marko zegt nog dat er eerder slechte winters zijn geweest gevolgd door een goede lente. Wat wel opvalt is dat iedereen hem een beetje knijpt voor de eerste serie races. Lukt het wel met de brandstof? Houdt de motor het?
Bernie houdt van de nacht, want eigenlijk wil hij van Sotsji een nachtrace maken. Ik vind eentje eigenlijk wel genoeg, zo veel leuks heeft dat niet te bieden. Susie Wolff mag 2 vrije trainingen voor Williams rijden. Ik ben een groot voorstander voor een vrouw in de F1! De topsnelheden van de nieuwe F1 wagens blijken toch hoger te zijn dan eerst eruit kwam bij de trainingen. Dat is fijn, want op een Formule Ford snelheid zat niemand te wachten. Ook daarin schiet Renault 35 kilomter te kort. Waar Giedo testcoureur is voor Sauber, is Pic nu testcoureur voor Lotus. Volgens mij zijn ze daar beiden beter van geworden. Frijns reed lekker zijn rondjes voor Caterham, de neusaap mobiel. Ze lijken ook het beste te kunnen omgaan met het ERS systeem, maar komen volgens Kobayashi zeker 30 km per uur snelheid te kort. Volgens mij schat hij dat nog te gunstig in.
Afbeelding
neusaap mobiel
hanske10

Bericht door hanske10 »

leuke analyse
echt top
leest het graag van uw.. ga zo door !! :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Plaats reactie