Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Verzameling OTF'er (Opel Kadett (E) GSi (2.0))
Mooie updates en beschrijving weer.
Vind KK-scale een leuk nieuw merk. Wel dichte modellen, maar de verfijning is tot nog toe best prima voor het geld al kunnen die interieurs wel wat meer kleur gebruiken.
Vind KK-scale een leuk nieuw merk. Wel dichte modellen, maar de verfijning is tot nog toe best prima voor het geld al kunnen die interieurs wel wat meer kleur gebruiken.
Eindelijk hebben ze eens een echte GSI in 1:18 gemaakt, zeer leuk model! 

Finally a Kadett E - congrats to it 
We have been waiting for it sooo long but now I kinda wait how the OttO will look

We have been waiting for it sooo long but now I kinda wait how the OttO will look

Bye
Faultier
Faultier
Ik leer graag wat bij over de historie van mijn verzamelsubject, helpt mij ook bij het zoeken naar concurrentie op 1/18e...buttonfreak schreef:Mooie updates. Ook leuk dat je een beetje achtergrond bij de auto schrijft.
Inderdaad, graag had ik wat stoffering gezien.Mr. Dj M. schreef:Mooie updates en beschrijving weer.
I hope for the Champion in 16v-form in Admiralblau, Starsilber or Bordeauxrot. Then my top trio of the Golf GTI G60 - 309 GTI16 - Kadett GSI 16v will be completeFaultier schreef:Finally a Kadett E - congrats to it

Heel mooi dat deze er nu ook in 1:18 is. Was inderdaad toch in de 90's een populaire auto. 

Ongeveer 13 jaar voor de Kadett GSI (2.0) kon de sportieve Opel-koper zich een Kadett GT/E aanschaffen...

1.9, 105 pk sterk met injectie.

Meer hierover binnenkort...

1.9, 105 pk sterk met injectie.

Meer hierover binnenkort...

Kadett C coupé blijft ook een mooie auto! 

- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Mooie Opel en de bekleding binnenin is een erg leuk detail 

- Ferrarifan
- Contacteer:
Prachtige update van twee auto's die je niet vaak meer tegenkomt. 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
- subarufreak
- Contacteer:
ziet er nog een mooi model uit.
ben je tevreden van de afwerking?

- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Twee hele mooie Opels. Dat het zo lang heeft moeten duren dat ze de Kadett op schaal hebben gemaakt. Je ziet ze nog sporadisch.
De GSi ziet er prima uit. Het gele geruite interieur maakt het helemaal af
De GSi ziet er prima uit. Het gele geruite interieur maakt het helemaal af

Persoonlijk vind ik dat het interieur iets beter kon, maar qua afwerking van het exterieur is er weinig aan te merken.subarufreak schreef:ziet er nog een mooi model uit.
Wel oogt de lak niet zo "diep" als bv. een OttoMobile...

Re: Verzameling OTF'er (Volkswagen Jetta GTX 16v (MkII))
In de huidige cultuur weet een echte berline/sedan nog maar weinig kopers te verleiden. Men geeft eerder de voorkeur aan een hatchback of SUV. Het aanbod is bijgevolg minder uitgebreid dan vroeger.
Volkswagen biedt echter dit type wagen nog steeds aan in de vorm van de Jetta, gebaseerd op de Golf. De eerste Jetta verscheen in 1979 en is gebaseerd op basis van de 1e-generatie-Golf. 1983 betekent de introductie van de Golf MkII. Korte tijd na dit feit volgt de 2e generatie van de Jetta. Veel technische aspecten worden gedeeld. Dit betekent ook dat de techniek van de sportieve GTI zijn weg vindt naar de Jetta in de vorm van de Jetta GT. In 1987 volgt de Jetta GT 16v met de nieuwe, 139 pk (zonder katalysator) of 129 pk (met katalysator) sterke 1 781 CC 4-in-lijn. Kenmerkend zijn ook de dakantenne met elektronische versterker, de dubbele uitlaat, grotere frontspoiler met geleidingskanalen, verlaging met 10 mm en de logo’s.
Later dat jaar past Volkswagen een facelift toe voor de Jetta. De constructeur plaatst een andere grille met groter VW-logo, de zijruitjes vooraan verdwijnen, de spiegels kennen een andere positie op de A-stijl... Om de sterkste varianten te onderscheiden worden de GT & GT16v vervangen door de GTX & de GTX 16v. Extra uitrusting komt er in de vorm van sportstoelen, MFA-boordcomputer, rode striping op de bumpers, specifieke badges, grote front- en achterspoiler (met koelopeningen voor de remmen bij de GTX 16v), zwarte omlijsting van de deurdrempels & remschijven rondom. De GTX & GTX 16v zijn maar 1 jaar in het aanbod beschikbaar, ze worden in 1989 vervangen door de GT & GT 16v.
Ik mis nog een 1/18 Volkswagen MkII Golf GTI 16v in het OttoMobile-aanbod. Gelukkig verscheen de 1/18 Jetta GTX 16v die de technische basis deelde, maar dan in een minder courante vorm…

De ene Tornado-rode Volkswagen is de andere niet…

Volkswagen biedt echter dit type wagen nog steeds aan in de vorm van de Jetta, gebaseerd op de Golf. De eerste Jetta verscheen in 1979 en is gebaseerd op basis van de 1e-generatie-Golf. 1983 betekent de introductie van de Golf MkII. Korte tijd na dit feit volgt de 2e generatie van de Jetta. Veel technische aspecten worden gedeeld. Dit betekent ook dat de techniek van de sportieve GTI zijn weg vindt naar de Jetta in de vorm van de Jetta GT. In 1987 volgt de Jetta GT 16v met de nieuwe, 139 pk (zonder katalysator) of 129 pk (met katalysator) sterke 1 781 CC 4-in-lijn. Kenmerkend zijn ook de dakantenne met elektronische versterker, de dubbele uitlaat, grotere frontspoiler met geleidingskanalen, verlaging met 10 mm en de logo’s.
Later dat jaar past Volkswagen een facelift toe voor de Jetta. De constructeur plaatst een andere grille met groter VW-logo, de zijruitjes vooraan verdwijnen, de spiegels kennen een andere positie op de A-stijl... Om de sterkste varianten te onderscheiden worden de GT & GT16v vervangen door de GTX & de GTX 16v. Extra uitrusting komt er in de vorm van sportstoelen, MFA-boordcomputer, rode striping op de bumpers, specifieke badges, grote front- en achterspoiler (met koelopeningen voor de remmen bij de GTX 16v), zwarte omlijsting van de deurdrempels & remschijven rondom. De GTX & GTX 16v zijn maar 1 jaar in het aanbod beschikbaar, ze worden in 1989 vervangen door de GT & GT 16v.
Ik mis nog een 1/18 Volkswagen MkII Golf GTI 16v in het OttoMobile-aanbod. Gelukkig verscheen de 1/18 Jetta GTX 16v die de technische basis deelde, maar dan in een minder courante vorm…

De ene Tornado-rode Volkswagen is de andere niet…

- Mr. Dj M.
Ik heb niks met het vierkante van de Jetta, maar een mooi duo!
Begrijp ik het nu goed, de GT werd een GTX en een jaar later weer een GT?
Begrijp ik het nu goed, de GT werd een GTX en een jaar later weer een GT?

- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Mooie vierkante bak en de stalen velgen vind ik fantastisch om te zien