Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
Re: Verzameling OTF'er (Opel Corsa (A) GSI)
Mooi dat dit soort auto's er nu ook in 1:18 zijn. Jammer dat je ze nog maar nauwelijks op de weg ziet tegenwoordig.
Vaak benut als "goedkope" sportieve wagen of tuningproject...Bien schreef:Mooi dat dit soort auto's er nu ook in 1:18 zijn. Jammer dat je ze nog maar nauwelijks op de weg ziet tegenwoordig.
Persoonlijk vind ik de rode tint van deze OttoMobile ook charismatischer.MitsuGalant schreef:Leuke GSI, het oude Corsaatje blijft een icoon. Eens op elke straathoek te zien, nu vrijwel uitgestorven. Ik ga er ook nog eens eentje aan de verzameling toevoegen. Zo'n GSI mag niet ontbreken.
Inderdaad jammer dat de BoS modellen zo duur zijn...
Ik wacht op de Astra F GSI als volgende release van OttoMobile.Brimbrammer schreef:Leuk wagentje en heb de GSi modellen van Opel altijd wel kunnen waarderen.
Samen met een andere, 100 pk sterke concurrent...

Gewoonweg leuke modellen en ook nog eens in de juiste kleur. Kwaliteit en afwerking lijkt mij ook gewoon prima in orde.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Hier zie je duidelijk dat de Corsa de oudere wagen is, veel hoekiger dan de laatste Kadett, maar wel in dezelfde periode nog zijn verkocht. 

- MitsuGalant
Deze combo past dan weer perfect, beide in het rood.
Re: Verzameling OTF'er (Renault 12 Gordini)
Ik bezit ook een kleine verzameling automobilia.
Een van de stukken is een Renault-jaarcatalogus van 1974.
Naast de obligate voorstelling van de modellen bezit dit boek ook andere tijdsgebonden informatie: accessoires, reisinformatie, verhalen...

Een bepaalde pagina link ik echter aan de wagen die ik ga voorstellen.

De Renault 12 Gordini werd geïntroduceerd in 1970 en was de opvolger van de befaamde 8 (1100 & 1300) Gordini.
In tegenstelling tot de predecessor bevonden de motor en aandrijving zich vooraan.
Als basis benutte Gordini de krachtbron van de 16TS. Het resultaat was een 125 pk sterke 1 565 CC 4-in-lijn.
Ook de nodige modificaties aan het koetswerk en de ophanging volgden: betere remmen, speciale stalen velgen, striping...
De sportieve koper kon opteren voor de "Rallye"-uitvoering zonder bumpers met Cibié-verstralers en spartaanse aankleding (simpele stoelen, kartonnen deurbekleding...) terwijl de "Comfort" een volwaardig interieur bood uit de TL en later de TS.
Na het productie-einde van de 12 Gordini kon de sportieve Renault koper opteren voor een 5 Alpine.
De 1/18e 12 Gordini is een Solido-product wat zich uit in de simpelere detaillering. Vooral de mistlampen ogen vrij goedkoop...

Een van de stukken is een Renault-jaarcatalogus van 1974.
Naast de obligate voorstelling van de modellen bezit dit boek ook andere tijdsgebonden informatie: accessoires, reisinformatie, verhalen...

Een bepaalde pagina link ik echter aan de wagen die ik ga voorstellen.

De Renault 12 Gordini werd geïntroduceerd in 1970 en was de opvolger van de befaamde 8 (1100 & 1300) Gordini.
In tegenstelling tot de predecessor bevonden de motor en aandrijving zich vooraan.
Als basis benutte Gordini de krachtbron van de 16TS. Het resultaat was een 125 pk sterke 1 565 CC 4-in-lijn.
Ook de nodige modificaties aan het koetswerk en de ophanging volgden: betere remmen, speciale stalen velgen, striping...
De sportieve koper kon opteren voor de "Rallye"-uitvoering zonder bumpers met Cibié-verstralers en spartaanse aankleding (simpele stoelen, kartonnen deurbekleding...) terwijl de "Comfort" een volwaardig interieur bood uit de TL en later de TS.
Na het productie-einde van de 12 Gordini kon de sportieve Renault koper opteren voor een 5 Alpine.
De 1/18e 12 Gordini is een Solido-product wat zich uit in de simpelere detaillering. Vooral de mistlampen ogen vrij goedkoop...

Heb een zwak voor franse wagentjes en al helemaal de Gordini uitvoeringen. Fraai aanwinst.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
- Ferrarifan
- Contacteer:
Prachtig model, altijd weer een genot om hier even te kijken 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
- Mr. Dj M.
Leuke aanwinst en inderdaad wat simpeler. Vooral de deuren zijn jammer. Liever geen portieren open kunnen doen dan alleen de twee voorste. Dat ziet er gewoon niet realistisch uit en dan druk ik het nog zacht uit. Daar komt dan de dog-leg nog bij en mijn keuze zou hier dus gewoon gesloten zijn geweest. Verder is het echt een net modelletje en eentje die zeker leuk staat naast bijvoorbeeld de R8 Gordini
Heel gaaf weer dat je een boekje erbij hebt trouwens!

Ik zoek nog een 12 Gordini-specifieke catalogus, deze zijn minder makkelijk te vinden gezien de specifieke brochures van sportieve modellen bijna altijd meer waard zijn...Mr. Dj M. schreef:Leuke aanwinst en inderdaad wat simpeler. Vooral de deuren zijn jammer. Liever geen portieren open kunnen doen dan alleen de twee voorste. Dat ziet er gewoon niet realistisch uit en dan druk ik het nog zacht uit. Daar komt dan de dog-leg nog bij en mijn keuze zou hier dus gewoon gesloten zijn geweest. Verder is het echt een net modelletje en eentje die zeker leuk staat naast bijvoorbeeld de R8 Gordini![]()
Het is een oudere versie van Solido, dat uit zich ook in de typische verschijnselen zoals de dogleg-portieren.
Wel heb ik de indruk dat deze 12 Gordini wat moeilijker te vinden wordt.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt nog wat meer familie voor de lens te nemen:Brimbrammer schreef:Heb een zwak voor franse wagentjes en al helemaal de Gordini uitvoeringen. Fraai aanwinst.

Na de 12 Gordini kwam de 5 Alpine...

De 12 Gordini volgde op zijn beurt de 8 Gordini (1100 & 1300) op...

- Mr. Dj M.
Inderaad al een ouder model, maar tegenwoordig is Minichaps juist weer kei geworden in de alleen te openen voordeuren.... Een merk als Norev deed dat ook al langer en ze doen het helaas nog steeds bij bijna alle modellen.
Leuke foto serie weer, zo met dat trio bij elkaar!

Leuke foto serie weer, zo met dat trio bij elkaar!

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

Is ook een iets ander concept dan de 8 Gordini's, denk ik.St. Paul schreef:De minste van de 3 maar wel enorm gaaf rijtje om te zien.
De 12 Gordini was eerder een snelle gezinsberline met een krachtige motor terwijl de 8 Gordini diende als "goedkoop" instapplatform in de autosport.

- MitsuGalant
De 3 blauwe karretjes passen prima zo bij elkaar, mooie aanwinst en zeker zo'n Gordini is wel een legende