Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Welly: Polski Fiat 125P
De grotere versie had ik al jaren, maar toen ik vernam dat Welly dit jaar een 1:60-versie uitbrengt, moest ik deze toevoegen aan de verzameling! Daarmee komt Polen erbij als autobouwend land dat vereeuwigd is in deze schaal en Polski Fiat als merk
In de afgelopen tijd de verzameling grondverzet ook weer wat vergroot:
Clover: Doosan-Daewoo DX220LC (1:40)
Gedurende korte tijd na de overname van Daewoo grondverzet door Doosan werden de graafmachines met dubbele merknaam voorzien.
Clover: Doosan-Daewoo DX300LC (1:40)
Clover: Doosan DX380LC-9c (1:50)
De aanduiding "-9", of zoals hier "-9c" aan het einde geeft aan dat dit een graafmachine voor de Chinese markt is. Opvallend is de voor de firma Clover afwijkende schaal 1:50 en dat bijvoorbeeld de cabinedeur te openen is.
De 2018 regels voor Indycar zorgen voor een eenheidscarrosserie, waardoor het moeilijk is de Chevrolet (boven) en Honda (onder) aangedreven Dallara DW12's uit elkaar te houden
In 2018 bouwt Toyota voort op hun dominerende Camry. Ford heeft met de Fusion een van de oudste modellen in de serie, daarentegen introduceerde Chevrolet de Camaro. In 2019 zullen Toyota en Ford nieuwe modellen presenteren.
Iets anders. Johnny Lightning is terug. De modellen die uitkomen zijn in de basis bestaande modellen die een ander kleurtje krijgen en in dit geval een caravan (die geen merknaam meekreeg). De raampjes in de caravan zijn donker, maar wel doorzichtig. Ze laten zien dat er geen interieur is aangebracht in de caravan.
Schuco's laatste nieuwtjes voor 2018 zijn deze twee klassieke Mercedessen. De klassieke Unimog U406 is naar mijn mening een juweeltje. Om het te laten passen is het doosje iets aangepast, alsook de "plint" waar het modelletje aan vast zit. De 300SL is ook goed gelukt.