Hallo
Ik ben altijd verzamelaar geweest van Matchbox
Vanwege de vele modellen en vele versies liep dat uit de hand en had ik te veel ruimte nodig
Ik wil een nieuwe verzameling beginnen, kleinere schaal en behapbaar.
Wie kan me hierin adviseren.
Wel auto's die je ook op de weg ziet.
Groet
Maarten
Kleinste schaal
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: Kleinste schaal
Wellicht 1:64 schaal.
Daar zijn best veel kwalitatief goede merken van zoals Spark, kijk maar bij de verzameling van Buttonfreak.
Maar dan moet je je wel beperken denk ik, anders groeit het uit tot iets enorms

Daar zijn best veel kwalitatief goede merken van zoals Spark, kijk maar bij de verzameling van Buttonfreak.
Maar dan moet je je wel beperken denk ik, anders groeit het uit tot iets enorms

Matchbox regular wheels was 1:64
Ik wil juist kleiner
Ik wil juist kleiner
- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Kleiner dan 1:64, ga je alweer naar 1:87 (HO), daar heeft Minichamps er wel aardig wat van dacht ik.
Maar ja als je dan weer naar 1:87 gaat zijn de prijzen weer lager dan ga je er misschien ook weer veel van kopen.
Maar volgens mij is 1:64 de kleinste schaal waar nog best veel details zichtbar zijn, als je kleiner gaat wordt het denk ik minder, maar dat is een persoonlijke mening
1:87 zijn volgens mij ook meer modellen van plastic dan van resin, dus wellicht minder mooi?
Maar ja als je dan weer naar 1:87 gaat zijn de prijzen weer lager dan ga je er misschien ook weer veel van kopen.
Maar volgens mij is 1:64 de kleinste schaal waar nog best veel details zichtbar zijn, als je kleiner gaat wordt het denk ik minder, maar dat is een persoonlijke mening
1:87 zijn volgens mij ook meer modellen van plastic dan van resin, dus wellicht minder mooi?
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Volgens mij kom je inderdaad dan uit op 1:87. Deze worden veel gebruikt bij miniatuur spoortreinen. Afhankelijk van de fabrikant hebben sommige best veel details. Alleen kunnen in sommige gevallen ook best prijzig zijn. Je hebt wel heel veel keus. Bussen, vrachtwagens, personenauto's. De kans is dus wel groot, dat de verzameling ook heel groot kan worden