Caterham naar Donkervoort 1/43

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Donkervoort

Caterham naar Donkervoort 1/43

Bericht door Donkervoort »

Hallo mensen,

Ik ben aan mijn eerste project begonnen: het ombouwen van een Caterham Super Seven van Wemi Models naar een Donkervoort. Wat voor type Donkervoort het gaat worden staat nog niet helemaal vast, maar ik denk een S8AT of de eerste D8. Ik heb drie Caterhams dus onderdelen genoeg :|

Dit moet gebeuren:
- Donkervoort interieur
- Donkervoort achterkant
- Donkervoort voorkant
- Donkervoort velgen (die zoek ik nog)
- Uitlaat veranderen
- Koplampen naar beneden
- Andere lak geven
- Het model mooier maken dan de Donkervoorts van replicars :mrgreen:

Met spuiten heb ik geen ervaring, dus heb ik jullie hulp denk ik wel bij nodig. Nu ben ik nog maar aan het voorwerken, dus spuiten in nog niet aan de orde.

Dit is het originele model:
Afbeelding

Dit de onderdelen:
Afbeelding

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
Afbeelding

Update maandag 13 juni 2005
Het interieur is zo goed als af. Ik heb er een Donkervoort dasbord van gemaakt, op het stuur een stipje rode verf gedaan (moet logo voorstellen, beter kan ik het niet krijgen), pook alluminium, gordels rood en wat bijgeschaafd. Waarschijnlijk komt er ook nog een handrem bij, dan is hij helemaal compleet. Foto: (helaas kreeg ik hem niet scherper)
Afbeelding
Nieuwe interieursfoto:
Afbeelding

Update vrijdag 24 juni 2005
De uitlaat is af. Het is een S8A uitlaat geworden, met 2 kleine uiteinden. Hier de foto's. Hij is dus van de linkerkant naar de rechterkant geplaatst + uitlaatstuk er achter geplaatst,
Afbeelding
Afbeelding
Oud en nieuw:
Afbeelding

Ik heb hem gespoten, maar (het was de eerste keer dat ik een model ging spuiten) het is niet naar mijn zin. Dus volgende keer nog een keer. De kleur is wel super! :thump_up:
Laatst gewijzigd door Donkervoort op vr 24 jun 2005 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Ziet er toch al veelbelovend uit :thump_up:

Zijn dat die auto's van die winkel die ik je nog had verteld??? :mrgreen:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

3 cathams is denk ik wel genoeg :) ben benieuwd of het echt op een donkervoort gaat lijken
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Donkervoort

BMW M3 schreef:Ziet er toch al veelbelovend uit :thump_up:

Zijn dat die auto's van die winkel die ik je nog had verteld??? :mrgreen:

Jaja :dance: En nogmaals bedankt!
Donkervoort

Ik denk dat ik hem rood ga spuiten, en dat het dan ongeveer deze auto gaat worden:

Afbeelding
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Succes met je project :thump_up:
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
Bracer

Bericht door Bracer »

Ambitieus projectje hoor :mrgreen: :thump_up: veel succes, hopelijk vind je die velgen nog. Ik ben zeer beneiuwd naar het resultaat :wink:
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind het erg mooie en aparte wagens, succes met je bouwprojekt.
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Gaat helemaal goed komen maat! Nu we lekker vakantie hebben, kan ge der lekker tegenaan met je project! En ik kom nog welles helpen... :wink:
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ziet er goed uit. :thump_up: :thump_up: Heb ook een Caterham uit elkaar liggen. Haal nog een model. Wil andere voorspatborden erop zetten (type motorcycle). Ik gooi de rolbar eraf
Donkervoort

jonnoT schreef:Ziet er goed uit. :thump_up: :thump_up: Heb ook een Caterham uit elkaar liggen. Haal nog een model. Wil andere voorspatborden erop zetten (type motorcycle). Ik gooi de rolbar eraf

Das interressant, dat was ik ook van plan, maar: hoe kom ik aan cycle wings? ben jij ook bezig aan 1/43?
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Donkervoort schreef:Das interressant, dat was ik ook van plan, maar: hoe kom ik aan cycle wings? ben jij ook bezig aan 1/43?

Ook in 1/43. Ik gebruik een set achterspatborden om de cycle wings te maken. deze worden dus smaller gemaakt 8) 8)
Donkervoort

jonnoT schreef:
Donkervoort schreef:Das interressant, dat was ik ook van plan, maar: hoe kom ik aan cycle wings? ben jij ook bezig aan 1/43?

Ook in 1/43. Ik gebruik een set achterspatborden om de cycle wings te maken. deze worden dus smaller gemaakt 8) 8)

Oke, dat idee het ik ook al ja. Ook een Wemi model aan het bewerken dan? Ga je hem gewoon mooier maken of ook een Donkervoort er van maken?
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Ja ook aan de sleutel met een Wemi. Had niet opgelet en had een model met een beschadigde voorruit. Heb toen een andere gekocht en had toen al het idee om hem te verbouwen. Ach die dingen kosten bij Wibra niks, dus nog eentje gehaald. En waarschijnlijk nog 1

Wat ik precies ga bouwen weet ik nog niet, maar ieder geval een uitvoering met cycle wings (vind ik mooier), rollbar eraf en ronde achterlichten. Over de voorruit ben ik nog aan het nadenken. Wel een voorruit, geen voorruit of van die race ruitjes. laatste hebben de voorkeur 8) 8)

En jij?
Donkervoort

jonnoT schreef:Ja ook aan de sleutel met een Wemi. Had niet opgelet en had een model met een beschadigde voorruit. Heb toen een andere gekocht en had toen al het idee om hem te verbouwen. Ach die dingen kosten bij Wibra niks, dus nog eentje gehaald. En waarschijnlijk nog 1

Wat ik precies ga bouwen weet ik nog niet, maar ieder geval een uitvoering met cycle wings (vind ik mooier), rollbar eraf en ronde achterlichten. Over de voorruit ben ik nog aan het nadenken. Wel een voorruit, geen voorruit of van die race ruitjes. laatste hebben de voorkeur 8) 8)

En jij?

Ik werd ook getipt door een ander forum lid dat ze bij Wibra te koop waren. Ik had mn eerste Wemi Caterham op een rommelmarkt gekocht, 3,40, ben ik dus beetje genaaid. Toen bij Wibra de laatste 2 gekocht, beviel beter! Heb dus drie modellen. Ik wil er een Donkie S8A van gaan maken, dus helemaal nabouwen, zie de foto hierboven. Zit nog te denken hoe ik die cycle wings vast moet maken, hoe ik de lampen naar beneden kan krijgen, enzovoort. Ben dus nog beetje in orienteerfase :wink: Maar ik wil het wel in 1 keer goed doen, en er een mooi model van maken.
Plaats reactie