Kyosho Ferrari 328 GTB: zeeer beperkte ombouw..

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
bigodino
Contacteer:

Kyosho Ferrari 328 GTB: zeeer beperkte ombouw..

Bericht door bigodino »

Okee, je kunt het niet echt een ombouw noemen, maar ik denk dat het wel een duidelijke verbetering is. De achterbumperlip van de Kyosho Ferrari 328 GTB is namelijk verkeerd. Deze is op het model zwart, maar in het echt is hij bodycolor. Het is dus niet erg als je een zwarte versie hebt, maar als je een rode of gele hebt, dan vind ik het storend.

De achterbumper kun je los schroeven. Hij komt dan nog niet helemaal los, maar wel ver genoeg om de zwarte lip er tussen uit te trekken. Deze lip zit met twee pinnetjes vast die gelijmd of gesmolten zijn. Je breekt ze dus geheid af, maar dat is niet zo erg. Je kunt het weer teruglijmen en vervolgens wordt hij enigszins vastgeklemd door de bumper weer vast te schroeven.

Je kunt de bumperlip dan ook meteen wat inkorten (onzichtbare kant schuren), want hij steekt naar mijn mening iets teveel uit.

Ik heb de lip lichtjes geschuurd en een 2-3 lagen verf gegeven (Revell kleurnummer 34. Dit heet in de schap ook "Ferrarirood" :mrgreen: ).
Ik was niet helemaal tevreden over de glans en heb de lip daarna behandeld met een autopoetsmiddel! Dat geeft een aardig resultaat.

Zie dit plaatje hoe het was:
Afbeelding

Zie hier zoals het geworden is:

Afbeelding[/img]
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Subtiele verandering maar het maakt hem er wel mooier op inderdaad. :thump_up: Ziet er netjes uit.
tom

Bericht door tom »

Gaaf gedaan, inderdaad geen zichtbaar kleurverschil.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

mmm... mooi gedaan, en inderdaad zie je veel foto's van de Ferrari met een rode bumper... maar ook :

http://www.motormagazinesha.co.jp/media ... ge/032.jpg

Dus beide zijn wel authentiek...
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Curbstone Models schreef:mmm... mooi gedaan, en inderdaad zie je veel foto's van de Ferrari met een rode bumper... maar ook :

http://www.motormagazinesha.co.jp/media ... ge/032.jpg

Dus beide zijn wel authentiek...

Maar dat is een 308 en geen 328. De 308 had wel een zwarte bumper, dat klopt.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Idd... :oops: ik had mij laten foppen door het onderschrift... na wat verder gekeken te hebben kom ik ook tot de conclusie dat deze bumper op de 328 altijd is meegespoten in de kleur van de body, of die nu blauw, rood of geel is...

foutje van Kyosho dus... maar mooi gecorrigeerd...
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

knap gedaan!!
Bracer

Bericht door Bracer »

Het zijn vaak de kleine details die het hem doen, je zou zeggen dat ie origineel zo was :thump_up:
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Prachtig om te zien dat er nog zo'n detail freack is :worshippy: :worshippy: :mrgreen: :mrgreen:
Toolshed

Bericht door Toolshed »

Zeer mooi, ik ben nogal te vinden voor die minimale projectjes die het model correcter maken, beter dan al die tuning modelletjes. :oops:
Plaats reactie