Michael Schumacher replica helm 2003 [EINDRESULTAAT]

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Schumon

Michael Schumacher replica helm 2003 [EINDRESULTAAT]

Bericht door Schumon »

Hallo allemaal,

Ik heb laatst op de rommelmarkt, hier op het dorp, een hele gare, oude en vieze helm gekocht. Het was een zwarte die helemaal onder de modder zat en toen ik het vizier open deed brak het af :angel: Maar goed ik had hem gekocht voor 1 euro :dance: en mijn doel was om er een M.Schumacher helm uit 2003 (die vind ik het mooiste en het makkelijkst om te maken :mrgreen: ) van te maken. Ik heb toen wat spuitbussen, verf en dergelijke gekocht en ik vind zelf dat hij best mooi is geworden. Hij is alleen nog niet helemaal af, de bovenkant moet bijv. nog en het stijgerende paard op de achterkant. Maar omdat ik nu vakantie heb zal dat snel gebeurd zijn. Hier zijn er een paar foto's van.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fotografie: Remi Lorier (BMW M3)

De handschoenen die op twee foto's te zien zijn zijn originele OMP handschoenen alleen de sponsors heb ik er zelf opgedaan.
Ik hoop dat jullie de helm en/of handschoenen ook mooi vinden en misschien dat er nog meer mensen zijn op het forum die ook helmen hebben nagemaakt.

P.S. Ik heb later het vizier nog vastgemaakt met een schroefje en hij doet het nu weer perfect 8)

De helm is nu ECHT af dus met bovenkant en achterkant.
Hier zijn wat foto's.
Afbeelding
Ff showe voor mijn "zelfgemaakte" :eh: Ferrari vlag 8)

Afbeelding
Dit is de bovenkant. Zoals je misschien wel ziet niet precies zoals de échte helm van Michael Schumacher zelf maar dat is ook door een professional 8) gespoten en zó goed ben ik nou ook weer niet. :mrgreen:

Afbeelding
Dit is de achterkant van de helm met natuurlijk het steigerende paard van Ferrari :worshippy:

Afbeelding
Zo staat hij nu in mijn kamer op de standaard van een oud lampje maar ik vin het wel mooi staan :wink:

Ik heb er pas ook al mee gekart (in Goes een baan om echt aan te raden 8) ) en het ging prima :thump_up:
Laatst gewijzigd door Schumon op wo 13 jul 2005 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Hongwell's / Schuco's 1/43: 50!!!
Nieuwste aanwinst(en): Maserati 450 S GP Cuba 1958 en Maserati 151 LM
Afbeelding
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

zo ver als jou zou ik in elk geval niet komen! Ik hou het tot nu toe maar bij 1:2 replica's..
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Leuk gedaan!!!

Toen ik zo oud als jou was en da's al lang geleden.... heb ik een 1:1 replica gemaakt van de helmen van de toen wereldberoemde motor-racers: Kenny Roberts, Barry Sheen en Randy Mamola.

Wat je eens zou kunnen proberen om de stickers nog realisischer te maken is:

Probeer op je pc hetzelfde lettertype te vinden als op de helm staan.
Print dan de tekst in de juiste grootte uit op papier.
Knip met een mini schaartje of snij ze met een klein afbreekmesje letter voor letter uit.

Trek deze letters dan met potlood of pen over op vinyl plakfolie (Gamma, Praxis, Kwantum) en snij dan de letters voorzichtig uit dit plakfolie.
Bij een drukkerij hebben ze honderden kleuren op voorraad...

Zo kun je ook stickers en rechte strepen maken.
Ik heb op deze manier hele sponsor-stickers nagemaakt.

'T is een tijdrovend werkje waar veel tijd in gaat zitten, maar het resultaat word na enig oefenen prachtig.

Als je grotere stickers op een helm wil plakken zonder vouwen en bubbels, gebruik dan een haar-föhn, die maakt de sticker wat rekbaarder, zodat je ze wat makkelijk kunt strak trekken.
Greetz, Kale
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Cool gedaan, als ik zo een helmpje vind ga ik er zeker ook aan beginnen, maar ik heb nog geen goedkoop helmpje gevonden :). Coole handschoenen ook.
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Errug mooi hoor :mrgreen: ik dacht dat het maar een gare helm was maar hij is toch :thump_up: :thump_up: :mrgreen:
als hij klaar is kom ik nog wel es kijken :wink:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Kben ff voor je aan 't zoeken geweest...

Marlboro Wide regular Font:
http://www.themeworld.com/cgi-bin/redir ... rlboro.zip
Afbeelding
Greetz, Kale
Schumon

Bericht door Schumon »

Harstikke bedankt :thump_up: :thump_up: ik kan ze wel gebruiken als ik misschien nog een keer een helm zou maken. :D
Hongwell's / Schuco's 1/43: 50!!!
Nieuwste aanwinst(en): Maserati 450 S GP Cuba 1958 en Maserati 151 LM
Afbeelding
schumifan

Bericht door schumifan »

dat ziet er goed uit hoor petje af :thump_up:
Plaats reactie