Wielen gezocht voor ombouwproject!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Guus80

Wielen gezocht voor ombouwproject!

Bericht door Guus80 »

Hallo allemaal!

Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn auto, een Alfa Spider uit 1983 (zie foto; het is niet mijn auto maar wel dezelfde op de kleur na), niet als schaalmodel (1:18) leverbaar is.

Afbeelding

Ik heb dus besloten om er zelf maar een te gaan bouwen op basis van een model uit 1970 van Ricko. Deze:

Afbeelding

Omdat de velgen niet overeenkomen wil ik er onder andere andere wielen onder leggen. Ik vrees alleen niet dat die wielen ergens beschikbaar zijn en zoek daarom naar wielen die erop lijken. Die van de Ferrari 308 bijvoorbeeld zijn praktisch hetzelfde (op het logo na dan....) en zien er zo uit:

Afbeelding

Wie o wie heeft zoiets nog liggen of weet waar ik ze kan krijgen? Ik vind het zonde (en duur) om er een Ferrari model voor stuk te slaan..

Groetjes,
Guus
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ik zou toch zweren dat ik die Alfa laatst heb gezien... maar of die nou 1:18 was.... geen idee...

Wat betreft de velgen... koop een 2dehands Ferrari...
NICK75

Bericht door NICK75 »

Bij http://www.ulinowak.de heb je bijna precies dezelfde velgen ze kosten wel 18,50 maar de velgrand is wel van alu gemaakt.
Hier een foto van een 1:18 spider met zulke velgen het is alleen geen ricko maar ze zijn denk ik wel passend te maken.
Afbeelding

Groetjes Nick!(het zijn trouwens ATS velgen)
Alfa 75 rulezzz!
Guus80

Bericht door Guus80 »

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb contact opgenomen met die mensen in Duitsland die die ATS velgen maken, op de website stond namelijk dat ze ze ook kleiner konden maken in diameter. Ik wacht dat eerst even af!

Groeten!
Guus
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

:doh: dat ik het niet gelijk zag :shock: ATS Stervelgen :!:
Plaats reactie