Wat was jullie allereerste model?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

motorhead
MAF Adviseur

Re: eerste

Bericht door motorhead »

elcamino schreef:mijn eerste auto van de verzameling was de gto van burrago
Was toen een bouwkitje.
Zag er niet uit die stickers erop.
Daarna de f40 van tonka.
Later omgeruild voor een burrago.
Daarvoor nog een alfa romeo gtv gehad een fiat zoals moterhead die heeft als atvater en een busje van fiat van italiaanse politie (carabinieri)
Deze waren van tonka of polistil.
Ben deze nooit meer tegen gekomen.

Die 126 heb je niet meer ?, jammer anders had ik hem wel over willen nemen :mrgreen:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Dat was deze Corgi Toy Batmobile. Had hem gekregen voor mijn communie. :mrgreen:
Ik heb hem wel moeten restaureren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Vincent

Bericht door Vincent »

Mijn eerste model had ik gekregen bij één van m'n nieuwjaarbrieven, ik denk dat ik toen in het tweede leerjaar van de lagere school zat.
Maar de eerste die ik zelf heb gekocht was een Dodge Viper GTS van Bburago, voor m'n eerste communie.Die staat hier dus al 9 jaar ! :)
Grab life by the horns.
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

mijn eerste model was een Corvette uit '57 van Road Tough die heb ik is voor me 1ste zwemdiploma gekregen toen was ik denk ik 4 of 5,maar ben sinds 1.5 jaar echt begonnen met verzamelen en de eerste daarvan was de Maisto Murcielago.
Afbeelding
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

348 TB van Maisto, daarna de F40 van Bburago :)
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

de F40 van Bburago (rood)
en als 2e de Lamborghini Countach (zwart)

Door de jaren altijd modellen blijven kopen die ik graag zag, van alle merken. De helft was toch altijd Ferrari, mede dankzij de invloed van mn neef (die momenteel ongeveer 230 Ferrari's heeft). Nu spaar ik enkel nog Ferrari F1, maar mn straatmodellen doe ik voorlopig niet weg.
tuningrulez

Bericht door tuningrulez »

mijn eerst model was een Porsche 911 Carrera van burago, die heb ik op vakantie in portugal gekocht, dat is nu al een tijdje geleden en ik vond het geweldig, gelijk maar een groene dodge viper rt/10 gekocht. allebij 1/18
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Mijn eerste model was een 250 GTO van Burago, toen kreeg ik een 348 TS van Maisto, en daarna een F40 van Burago. Volgens mij was de vierde de 288 GTO maar dat weet ik niet zeker.
Laatst gewijzigd door hanzjepanzje op ma 04 jul 2005 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Mijn eerste auto was een Ferrari 250 GTO van Jouef. Gehad voor kerst van mijn vader. Zelf uitgezocht. 8)
Wel een paar jaar terug.
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Mijn 1e was een Hongwell 1:72 porsche 911 GT2, een rooie, ik heb hem nu al ongeveer 4 jaar en die 300SL roadster is mn hondertste! :dance: :dance:
Afbeelding
Afbeelding
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ik zet er twee op. Ben niet zeker of de Ferrari 250 GT Berlinetta van Matchbox mijn eerste was, maar is wel de oudste die ik me kan herinneren. Kreeg hem toen ik een jaar of 5 was.

Afbeelding

De Ferrari 312T2 is een 1/20 model van het Japanse merk Eidai Grip en die heb ik eind jaren 70 gekocht omdat ik een grote fan van Niki Lauda ben. Helaas heeft het model door de jaren heen wat te verduren gehad; verkleurd en een keer naar beneden gestort. Met dit model is mijn verzamelwoede begonnen 8) 8) 8)

Afbeelding
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Wat me opvalt aan deze topic, is dat het grootste gedeelte hier als eerste model een Ferrari heeft gehad/heeft. :mrgreen: :thump_up:

Maar velen zijn daar ook weer vanaf gestapt :eh:
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Denk dat rood na verloop van tijd zo zeer aan de ogen doet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

jonnoT schreef:Ik zet er twee op. Ben niet zeker of de Ferrari 250 GT Berlinetta van Matchbox mijn eerste was, maar is wel de oudste die ik me kan herinneren. Kreeg hem toen ik een jaar of 5 was.

Afbeelding

O wat een prachtig wagentje, zo te zien overgeschilderd maar die ruwe vorm, :drool: Als je er ooit vanaf wilm dan laat je het maar weten :dance:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

Dit was mijn eerste denk ik, als ik mijn speelgoedautoos niet mee tel.

Verzamelde eerst trucks, tot ik een jaar of 13/14 werd en ik op Ferrari's overstapte, eerste modellen waren de Testarossa en 288 GTO van Bburago in 1/18.

Verloor het plezier aan Ferrari-modellen toen iedereen in mijn omgeving ze begon te verzamelen, ben min of meer met Ford doorgegaan omdat ik zelf Ford rijd, en zo zijn de eerste rally-Fordjes binnengekomen.

De rest is bekend :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gesloten