Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Wordt het niet eens tijd dat je Russisch gaat studeren dan.? :mrgreen:

Ik moet wederom zeggen: je blijft me verbazen. Je verzameling staat op eenzame hoogte wat betreft originaliteit. :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Niet de bekende weg bewandelen, maar je onderscheiden.
Petje af. :worshippy:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik sluit me aan bij de kreten van hierboven. Hoe aparte, hoe beter zou ik zeggen! :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

:roll: :roll: Met Gijs op reis naar ........ Moskou ????? :lol: :lol:
Leuke amodellen, Peter. Je blijft verassen :thump_up: :thump_up:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef:Ik heb een handbouw Porsche van Carel Godin, die bijna af is in bestelling

Komt die er toch? Ik dacht dat je die niet zou doen. Of is dit een andere? Zag nu dat Carel nog tegen Bruce McLaren geraced heeft. Kunnen we straks een mooie racesituatie na fotograferen. :wink: :thump_up:
tom

Bericht door tom »

De zwarte is inderdaad een ZIL. Leuk spul hoor, die Russische modellen. Best goed gemaakt.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

St. Paul schreef:
Peter Parker schreef:Ik heb een handbouw Porsche van Carel Godin, die bijna af is in bestelling

Komt die er toch? Ik dacht dat je die niet zou doen. Of is dit een andere? Zag nu dat Carel nog tegen Bruce McLaren geraced heeft. Kunnen we straks een mooie racesituatie na fotograferen. :wink: :thump_up:

Dit is de Le Mans versie, het jaar ben ik vergeten, maar ik dacht 1961. Het laatste nieuws was dat hij in de lak zat met de decals.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Matt Modelautos schreef:Wordt het niet eens tijd dat je Russisch gaat studeren dan.? :mrgreen:

Ik moet wederom zeggen: je blijft me verbazen. Je verzameling staat op eenzame hoogte wat betreft originaliteit. :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Niet de bekende weg bewandelen, maar je onderscheiden.
Petje af. :worshippy:

Dank je Matt, dat denk ik ook van jouw verzameling.
Soms denk ik wel, wat is nou mijn rode draad in de verzameling? Nederlandse racers? Dinky Toys? Le Mans? F1? Siku? Russische modellen? Ik verzamel wat met op dat moment aanspreekt en dat kan nogal veranderen. De laatste tijd vind ik de oude wat eenvoudiger modellen mooi. Dinky toys achtig, maar een mooie handbouw vind ik ook prachtig. Super gedetailleerd. 1 lijn weet ik wel 1:43, want anders groei ik de pan uit.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Jouw rode draad is toch bekend , Peter. Heeft 4 wielen en geeft een oohh reactie :mrgreen: :mrgreen:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Hele leuke aanwinsten Peter! iedere keer weer een verrassing :thump_up:
Afbeelding
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

:thump_up: Leuke modellen die Russen :thump_up:

Is wel eens een keer leuk om een Lada als modelauto te zien :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

jonnoT schreef:Jouw rode draad is toch bekend , Peter. Heeft 4 wielen en geeft een oohh reactie :mrgreen: :mrgreen:

Precies dat is wat mijn vrouw ook zegt, je spaart alles met 4 wielen.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D weer mooi modellen binnen kort met gijs naar rusland peter :mrgreen:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

leuke wagens :dance:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Peter Parker schreef:
Alleen de merken zijn me nog niet geheel duidelijk. Die bruine/rode is een Moskovitch, net als die blauwe politie wagen.

Ik zal even een boek ervoor moeten openen...
Maar als ik het goed herinner dan heeft Rusland toen met dat muurtje bouwen in Duitsland... een complete Opel-fabriek verhuist naar Rusland.
Naar mijn idee heeft het model veel weg van de Kadett A... zo ook voor het blauwe modelletje.

Ik zoek het even op in m'n boek... en typ de tekst dan wel even over.
Zekerheid is onderweg :thump_up:
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Opel krijgt direct na de oorlog te maken met de verschillen die we later Oost en West zullen gaan noemen. De fabrieken in Brandenburg vallen onder Russisch gezag, die in Russelheim onder dat van de Amerikanen. De fabriek in Russleheim wordt een soort van opvanghuis voor beschadigde Opels en GM-auto's. De Amerikaanse bezettingsmacht vervoert ze uit alle hoeken van het land naar Russelheim waar zelfs compleet vernietigde exemplaren worden dedemonteerd en weer opgebouwd.

Met de fabriek in Brandenburg loopt het anders af. De volledige fabriek. in 1945 al weer grotendeels hersteld, wordt door de Russen ontmanteld en per trein naar Rusland overgebracht. En niet allen deze fabriek verhuist oostwaarts. Op 14 juni 1946 vertrekt een trein met 59 wagons met al het productiemateriaal voor de Opel Kadett. De Moskvitch 400 die de Russen niet veel later presenteren, is op het typeplaatje na dan ook een exacte kopie van de Kadett.
Ik het onderhoudsboekje van exportexemplaren verwijzen de Russen voor reserveonderdelen fijntjes naar de Opel-dealer.

Dit is een voorloper van de Kadett A.

Bron tekst: Een eeuw Opel, als de gesmeerde bliksem.

Het volgende plaatje betreft het model: De importeur die erbij staat was de eerste.
Afbeelding
Afbeelding

In 1965 verschijnt de nieuwe Moskvitch 408, die in Nederland weer als Scaldia 408 wordt verkocht.

Afbeelding

Bron foto's: RKCN

Mocht je 'm willen verkopen... PB is welkom :thump_up:
Plaats reactie