nieuw project: bmw e36 325i coupe ombouw EINDRESULTAAT 6 aug

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
powerline

nieuw project: bmw e36 325i coupe ombouw EINDRESULTAAT 6 aug

Bericht door powerline »

hallo,
ik ben maar weereens begonnen met een bmw ombouw (de laatste was de m3 e30) het betreft een e36 in 1:18 en zoals jullie op de foto zien gaat het om een standaard (saaie) auto, het gaat om de zilveren , die is het zelfde als de gele er naast.

Afbeelding

ik ben van plan om er sportvelgen onder te zetten, en de auto te verlagen, en er een geluidssysteem in te zetten, en een spoiler op de kofferbak te zetten , echter wat voor een daar ben ik nog niet uit, of het een kleine spoiler wordt of een echte vleugel, maar daar komen binnenkort de updates van.... grtzzz

UPDATE 11 JULI !!

zo ik heb weer ffe gesleuteld aan de bmw, ik heb de standaard stoelen vervangen door sportstoelen met rode gordels , maar die gordels zitten er nog niet op omdat ik eerst het interieur zwart heb gespoten (nog geen foto van) want het saaie grijze interieur is niks :wink: ook heb ben ik bezig met het vevangen van de achterbank, en daar voor in de plaatskomt een schuine plaat met daarop boxen en versterkers maar dat plaatje staat ook nog in de zwarte verf. verder heb ik m3 look spiegels gemonteerd, op de foto zijn ze nog blauw, maar inmiddels heb ik ze zilver geverft. en de bumpers zijn in kleur meegespoten, maar die moet ik nog een keer doen. en er zitten sportvelgen onder :drool: (op sommige foto,s is de achterkant een beetje ingezakt, maar dat komt omdat het chassis nog niet vast gezetr is)
nou bij deze de foto,s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

UPDATE 12 JULI !

Ik heb vandaag weer ffe wat dingetjes veranderd aan de bmw, onder andere de knipperlichten voor, die heb ik van oranje, naar clear look omgebouwd, en de koplampen hebben angel eyes gekregen !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook is op bovenstaande foto te zien dat ik bezig ben met de motorkap te verlengen, eigenlijk verleng ik hem helemaal niet maar verschuif ik hem een beetje meer naar de koplampen, en dan krijg je een boze look !

verders heb ik het interieur zwart gespoten, want dat grijs is niks. en heb ik de stoelen bekleed met een blauwe stof, en op de achterbank, die er deels uit is gehaald heb ik twee versterkers geplaatst,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verders, heb ik racegordels op de stoelen geplaatst, en om de achterbank te vervangen heb ik een stukje plastic op maat gezaagd, en er als het ware een audio wand van te maken, zoals op de foto te zien is zitten de twee gaten voor de boxen er al in .

Afbeelding

en op deze onderstaande foto is te zien dat er op de hoedenplank, een nosfles is geplaatst, en de boxen zijn geplaatst

Afbeelding

verder heb ik het dasboard aangepast, ik heb een turbodruk meter geplaatst en een chromen toerenteller. en ik heb diversen onderdelen zilver gemaakt. en niet te vergeten ik heb de standaard zwarte pedalen vervangen door chromen pedalen.

Afbeelding

tot slot heb ik vandaag de achterlichten, van rood en geel omgebouwd tot e46 look achterlichten zie onderstaande foto,s.
ik moet nog zeer veel ombouwen , te veel om op te noemen, maar ik heb gelukkig vakantie dus ik ben nog wel ffe bezig. :mrgreen: :thump_up: maar ik weet al wat mijn volgende project wordt, Ik ga een bmw m3 e30 in 1:18 ombouwen tot m3 cabrio :thump_up: :drool: grtzzz powerline.

Afbeelding

Afbeelding

UPDATE 15 JULI !

zo ik ben weer ffe aan het klussen geslagen, maar ik zal beginnen met het slechte nieuws, ik wou gaten in de motorkap boren, om luchtinlaten te maken, maar ik schoot uit en toen kwam er een fikse kras op de motorkap :cry: :thump_down: dus ik dacht wat moet ik nu ? nou ik heb de motorkap in stukken gezaagd, en maar een klein deel(het voorste gedeelte) ervan gebruikt, dus ik heb een soort van open motorkap gemaakt, wat je veel ziet in de extreme tuningscene. en dus heb ik de motor ook aangepakt met veel croom en bekabeling> zie hieronder een foto van het standaard blok, en een foto van het getunede blok, met open motorkap :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook heb ik inmiddels de spoiler geplaatst, en ikzelf vindt hem er best goed opstaan, aangezien de bmw toch al een soort van extreme look heeft

Afbeelding

ook is het interieur inmiddels geplaatst, ik weet niet of het te zien is op de foto,s maar ik heb ook een rode draad geplaatst tussen de twee boxen op de achterbank, en dat ziet er erg realistisch uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de volgende keer zal ik het eindresultaat laten zien, met foto,s van het interieur enz. grtzzzz powerline

Bij deze het eindresultaat, met de foto,s !!!! :thump_up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo dat was het project van de bmw 325i, ondertussen heb ik alweer een bmw e30 cabrio gebouwd (staat ook in ombouwprojecten) en een bmw m3 325i cabrio met supermooie velgen (ook in ombouwprojecten, en daar ben ik nog mee bezig) . en ik moet zeggen bij ieder model dat ik ombouw leer ik weer iets bij, en ik wordt er steeds beter in , en de auto,s ook ik kan iedereen aanraden om eens een modelletje naar je eigen smaak aantepassen, net als in 1:1 maar dit is stukken goedkoper.
grtzzz powerline.
Laatst gewijzigd door powerline op za 06 aug 2005 19:37, 3 keer totaal gewijzigd.
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Powerline,

tot zo ver vind ik hem onwijs goed uit zien alleen een advies ik denk dat de verhouding met voor en achter niet helemaal overkomen. Of lijkt dat zo.

Velgen die eronder staan passen heel mooi eronder. De spiegels ga je die nog spuiten of verven in dezelfde kleur??????

Maar mijn complimenten :thump_up:

Ik ben ook een fanatieke e36 ombouwer en ik heb er een aantal bij mijn prive collectie toegevoegd. Helaas heb ik geen goeie digitale camera.
Maar neem een kijkje.

Ga zo door :worshippy:
powerline

Bericht door powerline »

B(BMW)+B(BENZ)Freak schreef:Powerline,

tot zo ver vind ik hem onwijs goed uit zien alleen een advies ik denk dat de verhouding met voor en achter niet helemaal overkomen. Of lijkt dat zo.

Velgen die eronder staan passen heel mooi eronder. De spiegels ga je die nog spuiten of verven in dezelfde kleur??????

Maar mijn complimenten :thump_up:

Ik ben ook een fanatieke e36 ombouwer en ik heb er een aantal bij mijn prive collectie toegevoegd. Helaas heb ik geen goeie digitale camera.
Maar neem een kijkje.

Ga zo door :worshippy:

ja alvast bedankt voor het compliment, maar je moet even de tekst lezen die erbij staat dan lees je dat de achterkant wat is ingezakt, omdat het chassis nog niet vast zit dus dat is zo opgelost :) en over de spiegels, dat staat ook in de tekst, die heb ik inmiddels al zilver gespoten. vanavond komt er weer een update met meer foto,s ! en erg leuk dat je ook bmw,s e36 ombouwd, kennelijk is die e36 een gewild tuning opject, want rakesh bmw, die bouwd ze ook om! en hopelijk kan jij ook binnenkort foto,s plaatsen van je projecten. grtzzz powerline :mrgreen: :thump_up:
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

:shock: Oh excuses ik had helaas niet goed gelezen.

Ik heb een aantal van mijn projecten hier verder ook op staan. Ze heten of FMU of BBFREAK.

Je kan ook bij prive collectie bij 1/18 FMU mijn bmw collectie zien!

Ben benieuwd naar de eind status. En Rakesh is een goeie vriend van mij en we hebben regelmatig contact inzake onze projecten.

Als je dat ook wilt mail me maar op Alikhan_muradin@hotmail.com en dan kunnen we elkaars ideen overspelen en mischien lering erut trekken
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

leuk!

ik heb een 325i staan die ik ook wil ombouwen...

Kan iemand een adres of merk geven, waar ik zo'n modelleerklei kan kopen?
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Contacteer:

Wim83 schreef:leuk!

ik heb een 325i staan die ik ook wil ombouwen...

Kan iemand een adres of merk geven, waar ik zo'n modelleerklei kan kopen?

Nou ik doe het met powerkneet van pattex of bison. Wel oppassen die van bison word onwijs snel hard dus dat word dan heel snel kleien. Pattex moet je geod kneden en dan modelleren aangezien die niet zo hard word.

Als er nog iest hoor ik het wel.

PS powerline mijn complimenten gaat de goed kant op :thump_up: :worshippy:
Bracer

Bericht door Bracer »

Ziet er geslaagd uit, dit detailleringswerk :thump_up: vooral de velgen passen erg goed, lijken mij vanonder een Jada uit maar deze zijn toch vaak voor heel smal en achter heel breed?
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Heel knap wat je doet, stoelen zijn mooi geworden met die gordels en die boxen vind ik erg realistisch.
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

:worshippy: Mooi
Dit soort topics moeten vaker voorkomen.2 vraagjes
Welke velgen zijn dat?
En hoe is die verlaagt?
Alvast bedankt!
Afbeelding
powerline

Bericht door powerline »

Bracer schreef:Ziet er geslaagd uit, dit detailleringswerk :thump_up: vooral de velgen passen erg goed, lijken mij vanonder een Jada uit maar deze zijn toch vaak voor heel smal en achter heel breed?

alvast bedankt bracer voor het compliment, en over die velgen, ja ze komen van onder een jada, maar de assen zijn custom made, en de velgen hebben altijd de zelfde diameter als voor . :D grtzzz powerline :thump_up:
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
powerline

Bericht door powerline »

Peter Parker schreef:Heel knap wat je doet, stoelen zijn mooi geworden met die gordels en die boxen vind ik erg realistisch.

dankje, ik zal als het model klaar is er nog wel betere foto,s van maken voor het '"totaal plaatje"" :mrgreen: grtzzz powerline
powerline

Bericht door powerline »

B.A.Z. 10 schreef::worshippy: Mooi
Dit soort topics moeten vaker voorkomen.2 vraagjes
Welke velgen zijn dat?
En hoe is die verlaagt?
Alvast bedankt!

oke het antwoord op je eerste vraag is: de velgen komen onder een jada nissan 350z vandaan.
en het antwoordt op je tweede vraag is: ik heb het hele onderstel moeten aanpassen om de de auto te verlagen, op de foto,s staat i af en toe wat raar, maar als ik het chassis weer goed in elkaar heb gezet dan is de verlaging goed te zien. ik heb de oude ophanging eraf gehaald, en de platic bodem heb ik op sommige punten door middel van verhitting omgebogen, en daar heb ik gaten in geboort voor de assen ! :eh: . maar ik weet dat weer andere mensen lego stenen gebruiken om een model te verlagen :mrgreen: dus er zijn meerdere manieren voor. maar als je het simpel wilt houden en de wielen hoeven niet draaibaar meer te zijn kan je ze natuurlijk ook gewoon tegen de ophanging van de auto aanplakken :doh: dus het is maar net wat je wil :thump_up: grtzzz powerline
Rakesh_BMW

Bericht door Rakesh_BMW »

Hoi Stephan, strakke bak, maarja tis dan ook een BMW :lol:

Ik vind 'm zeer goed gelukt!!! en ook vooral het interieur is strak :thump_up:

p.s ik heb ook eindelijk mij topic gepost over dezelfde auto die jij omgebouwd heb, maar dan op de RA TUNING manier :mrgreen:

iig veel succes met jouw verdere ombouwprojecten, en ik zal ze zekerz volgen :thump_up: ,

groeten Rakesh
Plaats reactie