Als eerste zijn alle onderdelen uitgesneden (met een afbreekmesje), daarna alles in groepen bij elkaar gelegt en met een nagelvijl zijn alle aanhechtpunten, en met schuurpapier alle gietranden weggewerkt. Zo valt meteen te controleren of alle onderdelen aanwezig zijn. Omdat in dit model 153 onderdeeltjes worden gebruikt, hou ik alles goed gescheiden, en om te voorkomen dat er iets zoekraakt wordt pér groep alles in lege kokers van foto rolletjes bewaard.
Achterspoiler:

Motor:

Versnellingsbak en achterwielophanging:
Hier zal vooral het aanbrengen van de vering niet makkelijk zijn.

Voorwielophanging:

Wielen:

Bodywork:

Update 13-08-2005:
Alle onderdelen zijn voor zover mogelijk aan elkaar gelijmt. Wel dient er gecontroleerd te worden of alles ook past. Dit bleek helaas niet het geval te zijn. Voor de kleppendeksels op het motorblok is een uitsparing in het bodywork. Deze is echter niet voldoende groot. Er dient dus met een slijpschijfje iets meer ruimte gemaakt te worden. Daarna is alles gepolijst om later een zo strak mogelijk airbrushwerk te krijgen

Vervolgens ben ik bezig geweest met de banden. Hoe ik dit heb aangepakt is via onderstaande link te bekijken.
kb.php?mode=article&k=36
Foto's van de wielen volgen later. Velgen dienen nog ge-airbrusht te worden....

update 25-08-2005:
Voor de achterspoiler is eerst een grondlaag aangebracht, daarna met korrel 1000 schuurpapier geschuurd, voordat er ge-airbrusht werd.

De c o c k pit is relatief gezien het eenvoudigst te maken. De mono-c ock dient gepolijst te worden,...stoel mat-zwart,...en stuurkolom zijdeglans gemaakt te worden. Zelfs de klokjes op het dashboard zijn zichtbaar door een decal. De gordels zijn wel iets meer werk, maar indien de instructie goed word opgevolgt ook makkelijk te assembleren

Update 27-08-2005:
Het bodywork (+skirts) en voorspoiler zijn ook relatief simpel in elkaar te zetten. Ook hier is alles eerst van een grondlaag voorzien. De details bovenop later pas aanbrengen, dit bespaard een hoop afplakwerk.

De wielen zijn ook gereed. Net zoals een gedeelte van de voorwielophanging en luchthappers voor de remmen. De schijfremmen zijn zeer mooi gedetailleerd.

De motor en achterwielophanging zijn echter een ander verhaal. Zo'n 90% van de tijd gaat zitten in dit onderdeel. Dit is een ontzettend gecompliceerd werkje. Niet alleen zijn hier de meeste onderdelen in verwerkt, maar het is ook bepaald niet eenvoudig in elkaar te zetten. Vooral de vering is een crime. Er zit wel een malletje bij om deze te plaatsen, maar helaas werkt dit niet. Er zal dus met een pincet gepeuterd moeten worden totdat ze op hun plaats zitten. Iedere vering bestaat uit 3 onderdelen, dus als een poging mislukt, wordt het zoeken geblazen. Mij is het uiteindelijk na zo'n 50 pogingen gelukt. ( én dat is niét overdreven.!!! )

Gereed 03-09-2005:

Conclusie:
Het is gewoon heerlijk om een kwalitatief goed kitje in elkaar te zetten. Deze Tameo kit IS dan ook van een buitengewone goede kwaliteit.

Als ik hem goed bestudeer en me afvraag of hij 100% perfect gebouwd is,....moet ik zeggen: "NEE....helaas".
Het is zo ontzettend moeilijk om zoiets écht perfect in elkaar te zetten. Zoals "Kale" al terecht opmerkte zit op de motor- en achterwiel ophanging de verf te dik op. Bij een volgend kitje gebruik ik dus géén grondlak meer op deze gedetailleerde onderdelen zodat de tekening scherper blijft.....Weer iets geleerd dus.
Maar al met al ben ik toch zeer tevreden over het eindresultaat, temeer daar het plezier hebben aan het bouwen zélf ook erg belangrijk is. En dat is misschien wel iets wat we vaak vergeten. Je probeerd te streven naar perfectie, maar dit is slechts voor zeer weinigen weggelegd. Dus als je met plezier aan je model hebt gewerkt, en je bent tevreden,...heb je je doel eigenlijk al bereikt. Daarbij heeft het natuurlijk ook wel zijn charme dat er foutjes in zitten,...weet je tenminste dat het van jezelf is.