BMW Williams 1:18 launch car 2000?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Tjaard
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 18:12
Contacteer:

BMW Williams 1:18 launch car 2000?

Bericht door Tjaard »

Ik heb laatst een BMW Williams FW22 gekocht, in schaal 1:18. Het model zit in een Minichamps doos, en schijnt een speciale oplage te zijn. De auto is een zogenaamde "Lauch car" van het seizoen 2000, het eerste seizoen dat de combinatie BMW / Williams samen ging racen. Er zit geen reclame op, alleen die van BMW Motorsport. Er zijn 2.222 exemplaren van gemaakt, maar weet iemand meer van het model? Volgens de verkoper zijn er namelijk ook nog 100 exemplaren met een foto van een 1:1 exemplaar op de doos, en deze is uiteraard een stuk zeldzamer ...
Gebruikersavatar
Monty2004
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 23:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Ik heb het model ook..... het betreft het presentatie model zoals hij destijds in een studio werd voorgesteld aan de wereldpers. Dit om de samenwerking tussen Williams en BMW te vieren.

Alleen Ralf Schumacher was hierbij (als 1e coureur) aanwezig. Jenson Button werd pas enkele weken later (na een test tussen Button en CART coureur Bruno Junqueira) als tweede coureur voorgesteld.

Het is een prachtig model..... maar zeldzaam? Neem voor de aardigheid maar eens een kijkje op E-Bay Duitsland, waar deze modellen nog regelmatig worden aangeboden.

Mvg Monty
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik heb deze auto laatst ook nog op een commerciele site gezien.
Gesloten