GP Monza 2005

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
motorhead
MAF Adviseur

GP Monza 2005

Bericht door motorhead »

Opnieuw slaagde Ferrari er niet in vooraan mee te draaien tijdens de oefensessies. Matige tijden reden Michael Schumacher en Rubens Barrichello. Schumacher ging halfweg de tweede oefensessie zelfs van de baan in de Parabolica en beschadigde daarbij de achterkant van de wagen.

Michael Schumacher: "Als je niet zo competitief bent als je wil zijn, probeer je alles om te verbeteren en mijn spin was deels een gevolg daarvan. Ik had de setup wat laten aanpassen, waardoor de wagen onstabiel werd en ik van de baan spinde. Het was geen harde impact. We verloren wat oefentijd, maar dat is niet zo belangrijk daar we hier voldoende getest hebben. Het belangrijkste is dat de banden niet beschadigd zijn, zodat ik ze opnieuw kan gebruiken."

Rubens Barrichello: "We hebben nog heel wat werk voor de boeg. De balans van de wagen was niet goed en we moeten nu uitzoeken wat het probleem was, door het analyseren van de verzamelde data. Verleden week, tijdens de tests, liep alles veel beter dan vandaag. We wisten dat het een moeilijk weekend zou worden, maar we zullen ons best doen om de fans te behagen."

Bron: F1World.be
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

mooie berichten :P

Ik mag hopen op een podiumplek voor alonso...
Vincent

Bericht door Vincent »

Raikkonen heeft weer van motor moeten wisselen, dus je kan het gevolg al raden...
Grab life by the horns.
Jos

Bericht door Jos »

maakt niet heel veel uit denk ik, de McLaren is zó veel sneller...Het is alleen dat hij in de eerste stint waarschijnlijk niet weg kan rijden van de rest van het veld. De overwinning zit er nog steeds in denk ik..
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Het is de laatste paar races elke keer wat met Raikonnen, maar hij weet elke keer een goede race te racen, ik denk dat hij wel in de top-3 komt...
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D Wat een pech voor kimi de snelste man,maar weer is die :evil: mercedes motor niet betrouwbaar ,dat kimi de titel dit jaar niet pakt is in hoge maten de schuld van mercedes,maar hoop dat hij toch op het podium kan eindigen,maar de titel gaat zeker naar alonzo die zo emerson fittipaldi zijn record zal afnemen van jongste wereldkampion,bravo voor fernando alonso,zijn wagen mag dan niet de snelste zijn maar wel heel betrouwbaar. :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rakesh_BMW

Bericht door Rakesh_BMW »

Ik denk dat het toch beter is dat de MERCEDES blok van KIMI nu gewisseld is, dan hoef ik morgen niet op het puntje van de bank te zitten kijken hoe KIMI alle ronden eerste ligt, en vervolgens de MERCEDES mootor opblaast in de eindfase, en in tranen de race eindigd.........
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Rakesh_BMW schreef:Ik denk dat het toch beter is dat de MERCEDES blok van KIMI nu gewisseld is, dan hoef ik morgen niet op het puntje van de bank te zitten kijken hoe KIMI alle ronden eerste ligt, en vervolgens de MERCEDES mootor opblaast in de eindfase, en in tranen de race eindigd.........

:D daar heb je natuurlijk gelijk in :mrgreen:
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Veel pech had Raikonnen weer vandaag.

Deze keer waren het de Michelins van McLaren die het begaven, vorige keer waren het de Michelins van Williams, wat doen die gasten daar nou allemaal?
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D inderdaad het is over en uit voor kimi de pechvogel :cry: maar ik wens toch ook de fernando alonso fans te feliciteren met het behalen van de wereldtitel ,want die is toch wel binnen voor alonso dus :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: voor alonso.ik hoop nu maar dat mclaren toch nog die andere titel kan behalen :D
Jos

Bericht door Jos »

De bandenproblemen van Williams in Turkije waren te wijten aan hun bodywork. Ik ga er ook van uit dat de problemen van McLaren ook aan hun eigen auto lagen. Verder weer een motorwissel voor Kimi...

Wat zegt ons dit?? Dat McLaren teveel risico neemt..daarom zijn ze ook de snelste, ze zitten het dichtst op de grens, en ze gaan er ook regelmatig overheen. De Mercedes motor is top, alleen de betrouwbaarheid is waardeloos, ze kunnen hem wel betrouwbaarder maken maar dat gaat waarschijnlijk zwaar ten koste van de prestaties.

En dan nog die spin van kimi...

Als ik dan weer kijk naar Renault, zeker niet de snelste, de pitstops hadden ook sneller gekund, maar ze rijden de race wederom uit, zonder problemen. Wat kan Alonso nog meer doen?? Ik ben tevreden in elk geval :worshippy:

trouwens victor de titel is nog niet binnen :!:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D beste jos ik weet ook wel dat rekenkundig gezien kimi nog kans maakt,maar ik geloof echt dat alonso de titel pakt,want hij doet wat hij moet doen punten pakken,en is ook de regelmatigste.mc laren is snel zeer snel maar er gebeurt wel altijd iets,of wel zijn het de banden of wel de motor,het is om gek te worden als je in de plaats van kimi staat .nee jos ik weet zeker dat alonso vandaag zo goed als zeker de nieuwe wereldkampioen wordt,hij hoeft niet te winnen ,wat kimi wel moet doen en fernando hoeft enkel maar op het podium te eindigen .laten we afspreken voor jou alonso de titel en voor mijn mc laren de titel bij de wagens zo is alles netjes verdeeld :mrgreen: :thump_up: :thump_up:
Jos

Bericht door Jos »

:thump_up: met die verdeling ga ik accoord :D
De constructeurstitel boeit me niets :P

Maar zolang de kans er rekenkundig is ga ik niet juichen..
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Jos schreef::thump_up: met die verdeling ga ik accoord :D
De constructeurstitel boeit me niets :P

Maar zolang de kans er rekenkundig is ga ik niet juichen..

:mrgreen: dat begrijp ik :mrgreen:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

mooie race jammer voor Kimi, maar dit jaar wordt McLaren constructeurs kampioen en volgend jaar Kimi wereld kampioen. Pole met een volle tank voor een 1 stopper, hoe kan het??? :worshippy:
Plaats reactie