Exoto 1:18

rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Exoto 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Exoto released eindelijk de Williams FW14b van Mansell. Binnenkort te koop.

Ook komt de Silk Cut versie van de Jaguar. Voorlopig nog met Brundle of Blundell. Maar hij komt, maar dan zonder Silk Cut reclame, maar wel in de kleuren. Eindelijk goed nieuws! :dance:

Toegevoegd na 36 minuten:

Afbeelding

Afbeelding

:drool:
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op vr 17 mar 2006 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Die Williams vind ik heel mooi, maar die Jaguar vind ik niets. Het model lijkt me wel mooi, alleen het achterwiel dat "verborgen" is vind ik niks.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
De_Modelautogarage
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Ik vind de jaguar juist heel erg mooi.Heb de groene versie al vaak gezien maar deze is ook heel erg mooi.
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
rsh_scuderia
Moderator

Die Jaguar is eigenlijk een legendarische auto. Naast het feit dat ze Le Mans hebben gewonnen was de klassering ook erg goed. Volgens mij was het 1 t/m 3, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat het nog specialer maakt is het feit dat Jan Lammers de winnende auto bestuurde.

Maar hoe deze auto eruit ziet en of je de auto mooi vind is een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik wacht eigenlijk al jaren op deze auto. Ik wacht ook op de 1:18 Peugeot Le Mans. Dus Exoto..... :wink:
Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

De Jaguar is super (naar mijn mening).
Jammer genoeg brengen ze de Jaguar XJR 9-LM uit ipv de Jaguar XJR 8-LM!

Afbeelding

Dit is namelijk de wagen waar mijn passie voor de autosport mee begonnen is...... zie ook mijn topic over het bouwpakket van de Jaguar XJR 8-LM.
rsh_scuderia
Moderator

Die XJ-8 is zeker ook mooi. Historisch gezien is de XJ-9 interessanter om te produceren/verkopen voor een fabrikant natuurlijk.
rsh_scuderia
Moderator

Exoto/ Motorbox kondigt nu ook de XJR-9LM aan met "weathering"effect. Ze hebben geleerd van de Williams lijkt het. Het ziet er realistischer uit allemaal.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

vond dit op internet, mooi model, silk cut kleuren zijn mooier maar dit is ook erg mooi :drool:
Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Nemo

Bericht door Nemo »

Die laatste is de 1:18 GMP replica van de Jaguar XJR-9. Ding kost op de site van GMP 1400 dollars... wel supergedetailleerd model van een schitterende wagen!!!

MZZLS, NEMO 8)
a vd winkel

XJR-12

Bericht door a vd winkel »

Volgens mij is de laatste een XJR-12LM (kijk naar de achtervleugel) uit 1990-1991 en niet de XJR-9LM maar lijken wel heel erg op elkaar dus... en vergissen is menselijk...
Nemo

Bericht door Nemo »

De Jaguar XJR-9 #60 is de 1988 winnaar van de 24 uurs race van Daytona gehouden op 30 januari. Daar reden ze met Castrol sponsoring en later met Silk Cut. Die race wonnen ze met 728 rondes t.o.v 727 van de nummer twee: een Porsche 962. Nummer drie was de Jaguar XJR-9 #66 met 15 rondes achterstand.

Hier nog een afbeelding van de winnaar:
Afbeelding

Let ook op de spoiler dan zie je de overeenkomst. Le Mans vergt natuurlijk een iets andere vleugel dan Daytona.

MZZLS, NEMO 8)
Nemo

Bericht door Nemo »

Heb net de nieuwsbrief van Exoto ontvangen en er staat mooi nieuws in!!! Ze gaan namelijk de Le Mans winnaar van 1982 en 1983 maken: de Porsche 956!!! :worshippy: Hij komt trouwens in 3 uitvoeringen... de 1982 winnaar, de 1983 winnaar en de 1983 Joest Racing NewMan #12.

Hier een afbeeldingkje...
Afbeelding

Zal wel een tijdje duren maar hij is nu in pre-order te krijgen. Deze komt zeker in mn collectie!!! :dance:

MZZLS, NEMO 8)
rsh_scuderia
Moderator

Je kunt ook de Minichamps ombouwen, scheelt je zo maar 130 euri.
Vanaf $ 239,95
Ik vermoed dat wanneer de auto uitgeleverd gaat worden (omstreeks 2007/2008) de prijs zal liggen rond de $299,95

Alle sarcasme terzijde, het zal ongetwijfeld een erg mooi model worden.
Nemo

Bericht door Nemo »

Qua kwaliteit en detailering zit er natuurlijk nog wel een partij verschil tussen Exoto en Minichamps, hoewel ook minichamps erg mooie modellen maakt hoor.

Maar Exoto is van een andere klasse... in mijn Ford GT40 van dit merk zitten echt gevlochten metalen leidingen en de te openen delen hangen met minuscule kettinkjes vast aan het chassis. Heb ik bij minichamps nog nooit gezien...

MZZLS, NEMO 8)
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

ja, maar is het prijsverschil het waard zou je je kunnen afvragen. Een aantal jaren wachten op zo'n model of gewoon gaan voor een goedkopere minder gedetaileerde versie (Als het mogelijk is)? Dan kies ik voor het laatste hoor.

Dit is niks ten nadele van Exoto, het zijn schitterende modellen, alleen het ligt niet in mijn prijsklasse.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gesloten