Alonso kampioen!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
HHF
Schaal: 1:18

Alonso kampioen!

Bericht door HHF »

Juan-Pablo Montoya heeft zojuist de Grote Prijs van Brazilië gewonnen. Hij finishte eerste voor zijn teamgenoot Raikkonen en wereldkampioen van dit jaar: Fernando Alonso.

Alonso startte vanaf pole en reed weg van Montoya, die vanaf tweede vertrok. Zijn voorsprong werd meteen ongedaan gemaakt door de safety car. Antonio Pizzonia, die bij de start en crash veroorzaakte zorgde ervoor dat deze naar buiten moest. Mark Webber zijn wagen vatte een ronde later vuur in de pits. Beide Williams’ lagen al uit de race voor het einde van de tweede ronde. Ook Coulthard hield het geen ronde vol.

Bij het loslaten van het veld begon het gevecht tussen Alonso en Montoya, wat niet lang duurde. Montoya passeerde na enkele bochten al de Renault van Alonso. Na wat pitstops hebben Raikkonen en Montoya beiden de leiding afgewisseld en rijdt Montoya weer op kop met zijn teamgenoot vlak achter hem. Alonso volgt 3met0 seconden achterstand.

Ook Robert Doornbos moest opgeven. Hij blies zijn motor op tijdens een pitstop.

De voorspelde regen bleef grotendeels weg, meer dan enkele spatjes kwamen er niet uit de lucht. Het circuit lag er wel redelijk nat bij, maar dit vormde geen probleem voor de rijders.

Met nog 13 ronden te gaan viel Tiago Monteiro uit. Dit was de eerste opgave voor de Jordan rijder. In al de andere races kon hij over de finishstreep rijden.

Fernando Alonso is met het behalen van de derde plaats in deze race de jongste wereldkampioen ooit. Hij is nu 25 jaar en bijna twee maanden oud. Met de tranen in zijn ogen besteeg hij het podium.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

alvast bedankt voor de feliciataties :dance: Helaas niet met een overwinning, maar een podium is toch geweldig! mijn investering is in een klap een stuk meer waard geworden :mrgreen: (niet dat ik ze verkoop..)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Jos schreef:alvast bedankt voor de feliciataties :dance: Helaas niet met een overwinning, maar een podium is toch geweldig! mijn investering is in een klap een stuk meer waard geworden :mrgreen: (niet dat ik ze verkoop..)

Voor jou Jos vind ik het nog het leukst, een verzameling die vooruit heeft gezien.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Mooie beelden van Alonso na de race als hij uit z'n dak gaat bij het team :thump_up: . Rob proficiat met de titel van je held en nu maar uitkijken naar het WK model waarbij hij op z'n voorband staat te juichen :mrgreen: (moet Hotwheels wel een hoge doos gaan fabriceren)

Het T-shirt met Schumacher who? kon ik ook wel waarderen....
Afbeelding
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

boerke04 schreef:Het T-shirt met Schumacher who? kon ik ook wel waarderen....

Vond ik juist een beetje kansloos om op zo'n moment na te gaan trappen...
Vier gewoon je eigen succes en ga niet proberen anderen te kleineren, maar goed, wie ben ik? :roll:
boerke04

Bericht door boerke04 »

1:18 24/7 schreef:[..]

Vier gewoon je eigen succes en ga niet proberen anderen te kleineren, maar goed, wie ben ik? :roll:

Het T-shirt op zich kon ik wel waarderen, de actie om het zo uitbundig te laten zien vind ik ook niet echt netjes. Maar voor hetzelfde geld heeft ie dat shirt al een jaar of 4 aan onder z'n overall en als je het dan eindelijk kan showen, doe je het natuurlijk meteen :wink: .
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D dit is voor onze jos ,hip hip hip hoera voor je rijder alonzo,al ben ik meer voor kimi fernando alonzo verdiend de titel dubbel en dik,want hij was de regelmatigste dit jaar.mijn lievelings team heeft het weer laten afweten dit jaar ,ze zijn snel heel snel maar niet zo betrouwbaar wat kimi zeker de titel heeft gekost,maar ja dat is nu eenmaal auto sport.
dus jos :worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy: voor jou held alonso :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Droes

Bericht door Droes »

Tlijk wel of we 10 jaar terug gaan in de tijd, Renault pakt een wereldtitel :lol:
dan nog met zo een piloot :worshippy:
Alonso verdient dit, komt van heeeeel ver.. Nu nog het constructeurs kampioenschap :roll: maar dat zie (zelfs ik) niet zitten, Mclaren is te sterk en het matig presteren van fisichella doet er ook niet veel goeds aan :eh:
Afbeelding Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

1:18 24/7 schreef:[..]

Ik vond het iets briljants :mrgreen:

Waar ik me veel meer aan ergerde is dat Alonso daar helemaal alleen een feesje moet vieren op het podium :| Waar zijn toch die tijden dat de winnaar op 2 schouder getild werd om zijn overwinning of kampioenschap te vieren. Vond het echt sneu voor Alonso, ben een sportman neem je verlies en ben ook eens blij voor een ander.

Afbeelding
Those were the days :cry:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Een goed wereldkampioenschap voor Alonso. De sleutel is en blijft toch de eerste 3 Grand Prix's. Win je die, dan zit je eigenlijk al in een zetel.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Zo'n T-shirtje moet toch kunnen :lol:

Kan niet voor Schumacher spreken, maar ik denk dat hij de humor van deze actie ook wel in ziet.

Wat betreft dat podium, de druiven zijn natuurlijk zuur voor McLaren, want nu ze dominant en eindelijk betrouwbaar zijn, blijkt de voorsprong van Alonso al te groot. Maar ben het met Polo eens, een beetje meer sportiviteit voor het oog van de camera had ik op zijn plaats gevonden :thump_up:

Afbeelding

Zelfs de onttroonde kampioen vond tijd om even iets gemakkelijks aan te trekken en Alonso met zijn dik verdiende titel te feliciteren :D

120 miljoen op de bank en dan zo'n vod van een spijkerbroek :snooty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D volkomen mee eens ,juan en kimi hadden wel wat meer mogen doen voor alonso,want het is zijn schuld niet dat zei het niet zijn ,daar moet je bij mercedes voor zijn het is hun schuld .dus alonso :worshippy: :worshippy: van een mclaren fan van het eerste uur :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Schumacher heeft niet gister zijn troon verloren. Dit heeft hij ook al maanden aan zien komen. Als hij nu nog echt problemen zou hebben met dat t-shirt. Heb het helaas nog niet gezien maar wel gehoord. Binnen nu en een paar weken zal heel internet er wel mee vol staan. :| kun je je eigen versie kopen.

En Alonso, terecht wereldkampioen denk ik, op Canada na geen foutje gemaakt. Maar als ik terug denk aan wat ie nu eigenlijk allemaal heeft laten zien. Niks eigenlijk, op Monza na waar MS de druk er goed op had staan. Voor de rest heeft hij toch redelijk onzichtbaar gereden. Maar goed Kimi was de helft van de tijd in beeld met rokende motoren dus daar wordt je ook niet veel wijzer van. Volgend jaar denk ik niet dat Alonso een 2de titel pakt. Mercedes en Toyota hebben zware ervaring met de V8 en ook Honda zal geen gek figuur slaan. Renault ken ik zo geen V8 van.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

die kerel met z'n shirt van 'Schumacher who?' kon ik niet appreciëren. Beetje respect voor één van de grootste rijders ooit!

Daarnaast ben ik heel blij voor Alonso. Hij heeft dit seizoen 6 races gewonnen en getoond dat hij zowel snel als behoudend kan rijden. Heel spijtig voor Raikkonen, die vooral in de eerste helfst van't seizoen zodanig veel tegenslag kende dat ze het in de tweede helft niet meer konden bijhouden :( Hij heeft er ook 6 gewonnen hé!!

Met nog 2 races te gaan toch een leuk seizoen vind ik! Denk maar aan de spektakelrace op Spa, leuke seizoensstart, GP USA,... En met de 2e mooiste GP nog te gaan (Japan) :wink:

ps: is Alonso geen 24 jaar?
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Alonso stond op Imola onder druk van (P)MS.

En Alonso is idd de jongste F1 rijder ooit met 24 jaar en nog wat maanden, weken, dagen,uren,minuten en seconden.

Hulde voor dit ventje. Het grappigste vond ik wel dat hij opmerkte dat Spanje geen echte F1 historie had. Vast vergeten dat er op Mont Juich werd gereden, op Jerez de la Frontera en Catalunya. Spanjaarden sowieso snel zijn met gemotoriseerde sporten (Sianz, MotoGP, 250 & 125 cc). Kleine, lichte en snelle mannetjes zijn nu eenmaal in het voordeel, nietwaar?
Plaats reactie