250 GTO diorama

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Ik weet niet of het aan mij ligt of aan jouw lineaal maar de deur in kwestie meet 11 cm hoogte en dat is in mijn ogen 1 meter 98 hoog !!!

Verder is het gereedschap EXACT op schaal, de hamer bv is 18mm lang = 32,4 cm en een beetje hamer is inderdaad ongeveer deze afmeting.

Voor wat betreft de kozijnen; Er zijn ook kozijnen en mafwrklatten voor de sponning geplaatst ! en de H balk in kwestie leunt echt niet enkel op de 2 houten balken maar zou in het echt ook afgesteunt worden door het metselwerk echter doorvoeren in het wandje werd te slordig.

Ik wil ook niet te pietluttig of te mierenn....erig zijn maar bij de bouw is met maatvoering en schaal wel degelijk rekening gehouden,
dus het kan aan 2 dingen liggen; vertekening op de foto of een afwijking op je lineaal.

mvg

A van der Winkel
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Bericht door Kale »

Frans schreef:Ziet er goed uit, mooi gemaakt :thump_up:
Heb ook zo iets gemaakt:
home.tiscali.be/frans.bekaert/Gar%201.jpg
Zie voor verdere foto's op:http://home.tiscali.be/frans.bekaert/diorama.htm


Afbeelding
Afbeelding



Mooie details!!! Gaatjes-gereedschapsbord, elec. leidingen en wanddozen, de niet perfect gladde muren :thump_up:

'T komt allemaal wel wat klinisch over, maar daar is het 't type auto ook wel voor....

Goeie schaalverhoudingen!!! Vergelijk van de 2 diorama's de gereedschappen, brandblusser's maar eens!!!

Toegevoegd na 12 minuten:

a vd winkel schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt of aan jouw lineaal maar de deur in kwestie meet 11 cm hoogte en dat is in mijn ogen 1 meter 98 hoog !!!

Verder is het gereedschap EXACT op schaal, de hamer bv is 18mm lang = 32,4 cm en een beetje hamer is inderdaad ongeveer deze afmeting.

Voor wat betreft de kozijnen; Er zijn ook kozijnen en mafwrklatten voor de sponning geplaatst ! en de H balk in kwestie leunt echt niet enkel op de 2 houten balken maar zou in het echt ook afgesteunt worden door het metselwerk echter doorvoeren in het wandje werd te slordig.

Ik wil ook niet te pietluttig of te mierenn....erig zijn maar bij de bouw is met maatvoering en schaal wel degelijk rekening gehouden,
dus het kan aan 2 dingen liggen; vertekening op de foto of een afwijking op je lineaal.

mvg

A van der Winkel


Hmmzzz, weet je dan wel zeker dat je geen 1:24 model erin hebt staan??

Ik ben geen ferrari kenner, maar volgens mij heeft Revell alleen een 1:24 diecast model en geen 1:18. maar ik kan me vergissen....
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
Lassy
Berichten: 81
Lid geworden op: do 14 jul 2005 14:06
Schaal: 1:18

Bericht door Lassy »

Revell heeft wel degelijk (in samenwerking net Jouef) een aantal 250 GTO's serie 2 (1964) uitgebracht.

Dit ziet er zeker niet uit als 1/24 en ik denk dat A van der Winkel het beste weet wat voor schaal het is...
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Brandweerman ben je blijkbaar ook nietr want dan zou je weten dat de in mijn diorama opgenomen brandblusser van het grote type is (in werkelijkheid zijn deze ±60-70 cm groot en dit komt neer op ±3.6 cm in schaal 1:18 , wat deze ook is !!!!)

En het is inderdaad een Revell/Jouef 1:18 250 GTO 1964 .....

mvg

AvdW
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Frans schreef:Daarom wou ik er geen model in zetten van 150-250€.


Oke, zou niet mijn keuze zijn maar ik snap de redenatie.

Zelfde vraag voor avdwinkel: Waarom zoveel aandacht aan het diorama en dan een "minder" model? (ook geen commentaar, gewoon interesse)

(hoe langer ik kijk hoe vreemder het gereedschap er trouwens bij past, lijkt inderdaad wel een andere schaal dan de rest.....)
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Tja, KALE gij zijt dan ook de meester modelbouwer onder ons en uw oog voor detail is om jaloers op te worden.

Al met al vind ik beide diorama's mooi. :thump_up: :thump_up:
Kleine noot van kritiek is misschien dat ik persoonlijk de garage van de 250 GTO wat aan de krappe kant vind. De garage van de 250 LM is mooi, jammer dat je de blinkende chroom ellende achterin de LM niet netjes geverfd hebt in meer natuurgetrouwe kleuren. Een Burago is een dankbaar onderwerp voor de kwast 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

diorama grootte

Bericht door a vd winkel »

Frans zal waarschijnlijk gekozen hebben voor een setting in een garage van een garagebedrijf. Ik heb meer gekozen voor een setting in een zgn. "barn"-omgeving ofwel een garage op een boerenerf (en zeg nou zelf ... als je naar huidige garageboxen kijkt is de ruimte ook niet om over naar huis te schrijven). Vandaar het verschil in ruimte.
En voor wat betreft de kosten van het model.
Destijds (en dan hebben we het over begin jaren 90) waren er nog niet zoveel ferrari's van de kwaliteitsklasse Autoart of hoger, De revell-jouef serie werd destijds zelfs ver boven Bburago geschaald en was dat ook in prijzen (ruim 70 gulden t.o.v. de 30-40 gulden voor Bburago) Later zijn inderdaad andere merken vele malen gedetaileerder gaan werken. De reden van mijn keuze was tevens dat dit model bv. geen aangegoten scharnieren aan kofferbak en motorkap had. De scharnieren waren van kunststof en de kappen waren los hieraan bevestigd, voor een diorama wel zo handig ! en qua detailering toch een stap hoger als Bburago (en nu ook Maisto). dus vandaar.... de keuze is dus puur tijdsgebonden geweest.
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Re: diorama grootte

Bericht door Tim »

a vd winkel schreef:Destijds (en dan hebben we het over begin jaren 90) waren er nog niet zoveel ferrari's van de kwaliteitsklasse Autoart of hoger, De revell-jouef serie werd destijds zelfs ver boven Bburago geschaald en was dat ook in prijzen (ruim 70 gulden t.o.v. de 30-40 gulden voor Bburago) Later zijn inderdaad andere merken vele malen gedetaileerder gaan werken. De reden van mijn keuze was tevens dat dit model bv. geen aangegoten scharnieren aan kofferbak en motorkap had. De scharnieren waren van kunststof en de kappen waren los hieraan bevestigd, voor een diorama wel zo handig ! en qua detailering toch een stap hoger als Bburago (en nu ook Maisto). dus vandaar.... de keuze is dus puur tijdsgebonden geweest.


Duidelijk verhaal. :thump_up: Zo had ik het nog niet bekeken.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Plaats reactie