A1GP Portugal

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
JurrienK
Contacteer:

A1GP Portugal

Bericht door JurrienK »

Sprintrace:
f1today.nl schreef:Jos Verstappen heeft voor het Nederlandse A1 Grand Prix team een vierde plaats weten te halen tijdens de sprintrace op het circuit van Estoril.

Verstappen startte voor Nederland vanaf een vijfde positie en had dit keer opnieuw een goede start. Hij wist één plek te winnen en lag na de eerste bocht vierde en bleef dit keer uit het gedrang waardoor hij niet uit de race werd gereden. Achteraan het veld waren uiteraard de nodige uitvallers te vinden die na twee bochten al naast de baan stonden.

Frankrijk wist met Premat de spintrace te winnen, Brazilië eindigde als tweede en Zwitserland als derde. In de hoofdrace zal Verstappen vanaf een vierde plek starten, interessant zal te zien zijn hoever hij naar voren kan komen met zijn wel bekende startvermogen!

Feature race:

Het ging al fout bij de start. Verstappen kwam niet weg, en met geluk van een safety car kon hij nog net een ronde achterstand vermijden. Hij moest toen van achteraf naar voor opkomen, en dit ging redelijk, mede door een paar safety cars. Na één van die safety cars wilde Verstappen gelijk een paar man voorbij, maar miste zijn rempunt geweldig, maar kon weer aansluiten zonder schade. Vlak daarna miste hij weer zijn rempunt, dit keer met meer gevolgen, en tikte Duitsland op het achterwiel, waardoor Verstappen even een Flying Dutchman werd. Hij kon nog wel de pits bereiken, maar viel uit met teveel schade.
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Tja, zonde.. Dit was een mooie kans om een podium te halen en Jos had zo slim moeten zijn om zijn geduld te bewaren... Hopelijk kan Team NL de opwaardse tendens doorzetten, dan kunnen er nog leuke dingen gebeuren.
Helaas is wel duidelijk geworden dat NL een extra stap moet maken om met Brazilie, Frankrijk en Zwitserland de strijd aan te gaan.
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

en tikte Duitsland op het achterwiel

tikte ....? Hij beukte hem er vol in :doh:
Jos toonde wel vechtlust, maar hij kwam niet echt over als een ervaren F1 coureur. Meer als een overenthousiaste F3 jongeling :mrgreen:

Leuke klasse die A1. Altijd wat te beleven. Ik vond die Portugees Parente ook wel lekker agressief rijden :angel:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos dacht dat hij hem mogelijk geraakt had. :? Klapte er vol over heen. Volgens mij had ie even zijn ogen dicht toen hij het zag aankomen ofzo. :? Of doet hij dat in elke bocht? Laat remmen ogen dicht en als je niks voelt kijken wat de schade is. :lol: Vloog een meter hoog door de lucht over de achterkant van die wagen... dacht hem geraakt te hebben... :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

St. Paul schreef:Jos dacht dat hij hem mogelijk geraakt had. :? Klapte er vol over heen. Volgens mij had ie even zijn ogen dicht toen hij het zag aankomen ofzo. :? Of doet hij dat in elke bocht? Laat remmen ogen dicht en als je niks voelt kijken wat de schade is. :lol: Vloog een meter hoog door de lucht over de achterkant van die wagen... dacht hem geraakt te hebben... :mrgreen:

Nou, ik denk dat je het interview met Jos verkeerd interpreteert. "I think I hit Germany": hij bedoelt hier niet mee dat hij dacht iemand geraakt te hebben, maar hij dacht dat het Duitsland was welke hij geraakt heeft.

Hij bood netjes zijn verontschuldigingen aan.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

GiRacer schreef:Helaas is wel duidelijk geworden dat NL een extra stap moet maken om met Brazilie, Frankrijk en Zwitserland de strijd aan te gaan.

Dat verbaast me niets: Daarin zitten jongens die al een heel seizoen GP2 gereden hebben. Die hebben hun wedstrijdritme inmiddels wel gevonden.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
fish88

Bericht door fish88 »

en frankrijk en zwitserland worden ook nog gerund door asm dat echt oppermachtig is in de f3 en ze deden het ook aardig in gp2 dacht ik.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Van mij mag Bleekemolen het eens gaan proberen, misschien rijdt Nederland dan eens 2 races uit.
Plaats reactie