Peter Parker schreef:Ik vraag me af hoe je al je mooie modellen hebt tentoongesteld?
Dat valt erg tegen
In het trappenhuis staat een kast van ca. 170 cm hoog en 35 x 35 cm breed. Oorspronkelijk had deze 4 glasplaten (en een houten bodem). Imiddels heeft íe 19 glasplaten en nog steeds dezelfde bodem. Op één glasplaatje van 35 x 35 staan gemiddeld 12 modellen. Het is er drukker dan de parkeergarage van De Bijenkorf op zaterdagmiddag! Snelle rekenaars: 20 x 12 = 240 stuks.
Hier een paar foto's toen er nog maar een stuk of 8 - 9 modellen per plankje stonden:
In mijn slaapkamer hangen 56 groeps C's in een treinen vitrinekast (met ruiten ervoor, maar die zijn er voor de foto even uitgehaald vanwege de spiegeling). Snelle rekenaars: op de foto staan er 7 per plank, dat zijn er inmiddels 8 ...
Er staan er een stuk of 20 in de trapkast waar nog een stickertje op moet, of nog moeten worden gefotografeerd of diverse restauratie werkzaamheden (merendeels oude, goedkope modellen van Solido, Corgi etc).
De rest staat bij mijn moeder thuis (ik heb geen plek meer, want mijn vrouw wil ze niet in de huiskamer

). In een verder ongebruikt kamertje in een oude vitrinekast en deels nog in de doosjes in een kledingkast ...
Maar ... over een dik jaar ga ik verhuizen en dan heb ik een halve zolder gereserveerd voor een vitrinekast van ca. 2 x 3 meter. Met een tafel erbij en een permanente opstelling van het diorama en lampen voor de fotografie. Ik kan me er nu al op verheugen
Misschien moet ik tegen die tijd meer eens open huis houden voor wat vrienden van het forum