Hoeveel besteed je per maand aan modellen ?
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ben wel benieuwd wat iedereen ongeveer besteed in de maand aan modellen.
- fish88
75-150 euro meestal
maar het kan ook minder zijn hangt af van het model wat ik zie en mijn maandloon
. gelijk de helft van mijn salaris weg. nu even 2 maanden niks kopen omdat de xbox360 komt
en wat geld opzij zetten voor rijbewijs
.

Laatst gewijzigd door fish88 op vr 11 nov 2005 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
De ene maand gaat het sneller dan de andere. Ik koop naast mijn goedkopere siku's nog wel eens een handgebouwd model in 1:43 en dan gaat de prijs per maand flink omhoog. Gelukkig is de bouwer een rustige bouwer en doet hij er 2a3 maanden over 1 model. Maar er staan er nu 5 of 6 in een rij. Ik schat in 50-75 euro per maand, maar kan ook iets meer zijn.
Laatst gewijzigd door Peter Parker op vr 11 nov 2005 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Donkervoort
€25,- <-> €75
Vorige maand zat ik hier ver boven, maar gemiddeld dit bedrag. Ik heb niet een bepaald budget per maand. Ik koop wat ik tegenkom. Heb gewoon 2 hoofdpunten: Donkervoorts en Aston Martins. Daar zoek ik ook naar. Maar ik koop er heel veel modellen naast. Vooral op beursjes kijk ik goed rond..
Vorige maand zat ik hier ver boven, maar gemiddeld dit bedrag. Ik heb niet een bepaald budget per maand. Ik koop wat ik tegenkom. Heb gewoon 2 hoofdpunten: Donkervoorts en Aston Martins. Daar zoek ik ook naar. Maar ik koop er heel veel modellen naast. Vooral op beursjes kijk ik goed rond..
Das een moeilijke. Meestal gaat dat niet per maand. Kan maanden niks kopen, niet vanwege het geld maar gewoon omdat ik dan niks zie wat ik wil hebben... en dan ineens vanalles kopen, en dan komt het geldprobleem wel om de hoek kijken...
Meer willen dan dat eigenlijk mogelijk is.
Veelal koop ik het dan toch, of wat ik later niet meer kan kopen.
Waar ik verder makkelijk aan kan komen laat ik dan staan.
En soms koop ik iets waar ik dan later weer de balen van heb...
Dat ruil ik dan weer of verkoop het weer door... helaas gaat dat nog wel eens gepaard met verlies...
Meer willen dan dat eigenlijk mogelijk is.
Veelal koop ik het dan toch, of wat ik later niet meer kan kopen.
Waar ik verder makkelijk aan kan komen laat ik dan staan.
En soms koop ik iets waar ik dan later weer de balen van heb...
Dat ruil ik dan weer of verkoop het weer door... helaas gaat dat nog wel eens gepaard met verlies...

Met 1:18 modellen is het verschil tussen 25 - 75 en 75 - 150 snel gemaakt, vorige maand kwam ik aan de 120 maar de maand ervoor heb ik er geen cent aan uitgegeven. Heeft voornamelijk te maken met welke modellen dan uitkomen en of de bekende verkoopsite (
) me gunstig gezind is. Echter hoger dan 200 per maand zul je mij niet snel zien gaan, het moet wel leuk blijven, ook voor de beurs 

- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Voor mij geld hetzelfde als voor Bracer, soms koop je een maand of langer niets en daarna de volgende maand komen de modellen achter elkaar binnen. Ik gok dat het gemiddelde iets van 75eurie is. Ik heb geen vaste bijverdiensten, dus het beschikbare budget wisseld ongeveer evenveel als de uitgaven.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- ferrariboy
- Contacteer:
soms heb ik maanden van niets ( gewoon omdat ik er geen vindt ) en heb ook al maanden gehad van gamakkelijk 1000 euro hangt ervan af wat je op het moment tegenkomt. momenteel is het weer rustig want er komt niks nieuw meer op de markt ( verleden maand was het de 430 en 430 spider en de 2 revivalmodellen ) toch +/- 300
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
- Jolly Club
Als ik mijn vrouw mag geloven: Te veel

Als ik Frank mag geloven: Te weinig

Ik probeer elke maand wel een modelletje te scoren, maar af en toe als het budget-technisch wat ongelukkig uitkomt moet de rem er wel eens op

Ben gevoelig voor koopjes (wie niet

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
it jaar is ruiger geweest dan de jaren daarvoor.
Een eigen huisje met lege vitrine nodigd uit om te kopen natuurlijk.
En een 1: model was ook niet goedkoop.
Het zal volgend jaar minder worden, ik zal minder gaan verdienen en ik koop alleen nog maar auto's die echt op mijn lijstje staan, en dat is toch al snel zo een 800 euri over het hele jaar.
Een eigen huisje met lege vitrine nodigd uit om te kopen natuurlijk.
En een 1: model was ook niet goedkoop.
Het zal volgend jaar minder worden, ik zal minder gaan verdienen en ik koop alleen nog maar auto's die echt op mijn lijstje staan, en dat is toch al snel zo een 800 euri over het hele jaar.
- zipperscales
- Contacteer:
Meestal bestel ik weinig, maar de afgelopen maand toch weer aardig wat voorbesteld.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl