RA-tuning BMW E36->E46 neus extreme tuning **UPDATE 11 no

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
porsche959
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 13 dec 2004 17:36
Locatie: alphen aan den rijn

Bericht door porsche959 »

Dit heb ik met een scherp mes uit karton gesneden, en erop geplakt.
Vervolgens een laag "spuitplamuur eroverheen gespoten zodat het karton 1 geheel wordt met de rest van de bumper, en daarna weer 1 laag Primer eroverheen, en klaar.............. zie hier het resultaat

hoi,
het ziet er allemaal inderdaad extreem uit. erg gaaf..... maar een vraagje over dat spuitplamuur wat moet ik me daar bij voorstellen en waar kan je dat kopen???
ik ben benieuwd als hij helemaal af is!!!
porsche959
verzamelen is net een bacterie, het begint met 1 en het worden er steeds meer........
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

Zelf "TFT-schermpjes" maken

Het is me al behoorlijk vaak gevraagt, en ook afgelopen forummeeting heb ik het al een paar keer verteld, maar nu met wat foto's erbij, moet het leker duidelijk zijn voor iedereen :thump_up:

1. Je print zelf uit wat je op je beeld wilt hebben, of dat nou de letters "DVD" zijn, of een favoriete scene uit een film......

2. Om een mooie glans te krijgen op het beeldscherm, kan je eerst en laagje doorzichtig plakband eroverheen plakken alvorens het uitsnijden

3.je kan om het wat realistischer te laten ogen het papier op een stukje dunne karton plakken (zilverkleurig of zwart bijv.)
Ik gebruik (zoals op de foto) soms ook karton met een chroomlaag, is ook heel mooi......
......en waar ik dat vandaan haal.
bij de maisto "Premiere Edition" modellen 1/18 zit dit karton rondom dus let goed op wat je voortaan allemaal weggooit :naughty:

4. Eenmaal ook het karton netjes uitgesneden kan je het schermpje mooi plaatsen waar je maar wilt, en je kunt er zoveel maken als je maar wilt...


Simpel toch.... :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zeer goed resultaat door een zeer simpele en goedkope methode :worshippy: Echt leuk dat je het uigelegd hebt :thump_up:
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

porsche959 schreef:maar een vraagje over dat spuitplamuur wat moet ik me daar bij voorstellen en waar kan je dat kopen???
ik ben benieuwd als hij helemaal af is!!!
porsche959


hoi, spuitplamuur is eigenlijk een superverdunde plamuur die je in lagen kan opspuiten.

en aangezien het niet mooi is om autolak op karton te spuiten, eerst een laagje "spuitplamuur eroverheen :thump_up:

@ ricardo: THANKS :thump_up: , hoop alleen niet dat morgen iedereen z n modelauto bomvol gaat proppen ermee :mrgreen:
te veel/vaak "Tft-schermpjes" gebruiken gaat ook wel vervelen moet ik je eerlijk bekennen :angel:
Gebruikersavatar
bimmer
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 19 aug 2005 16:00

Bericht door bimmer »

Goede maar simpele manier om TFT schermpjes te maken :thump_up: , ga het misschien ook eens proberen. (Maar ik ga nu niet in al mijn auto's behangen met die dingen :mrgreen: )
Laatste Model: Mercedes CLK coupe - MinichampsAfbeelding
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

ddh schreef:Hey Rakesh ik heb een vraag over het spuiten want ik neem aan dat je de hele auto in 1 keer spuit, maar hoe krijg je weer die stootstrips zwart? En ik ben van plan om een e36 gtr te spuiten maar dan moet ik of alles afplakken (M3 logos zijkant deuren, koplampen) of is het makkelijker om alles eruit te halen mits dat gaat? Verder ziet je auto er wel goed uit vooral die achterkant!


Hoi, de auto spuit ik idd in 1 keer, dus ook de sierstrips.
Ik maak deze naderhand weer zwart met een permanente stift, en daarna zet ik de hele auto in de blanke lak....

En wat betreft afplakken, ik strip voor het spuiten de hele auto, is veel makkelijker dan alles afplakken.
Hiervoor gebruik ik veelal een kleine kruiskop schroevendraaier, koplampen, achterlampen, alles kan je "eruit tikken"......

Succes met jouw bmw, wel foto's plaatsten heh :dance:
p.s wacht nog op jouw reactie betreffende de GTR (Pb)
Plaats reactie