Sealed Bodies by Autoart, november 2005

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

AA en Exoto is dan ook wel appels met peren vergelijken. Bij exoto zijn 80% van de 700 gebruikte delen onder de kap verwerkt. Ik kan me wel voorstellen dat je dat wilt zien. Maar daar betaal je dan ook een factor 2 tot 3 voor.

Ik vind sealed maar niks en ik zie hier dan ook geen voordelen in. Ik betaal liever iets meer voor open gaande modellen met mooie details.


Dan snap ik niet dat je een Bentley Speed 8 gekocht hebt en niet gewoon wacht op de open versie. :roll:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
TVR freak
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 21:36
Locatie: Zeeland

Bericht door TVR freak »

St. Paul schreef:AA en Exoto is dan ook wel appels met peren vergelijken. Bij exoto zijn 80% van de 700 gebruikte delen onder de kap verwerkt. Ik kan me wel voorstellen dat je dat wilt zien. Maar daar betaal je dan ook een factor 2 tot 3 voor.

Ik vind sealed maar niks en ik zie hier dan ook geen voordelen in. Ik betaal liever iets meer voor open gaande modellen met mooie details.


Dan snap ik niet dat je een Bentley Speed 8 gekocht hebt en niet gewoon wacht op de open versie. :roll:


Komt er nog een open versie dan?
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: zal toch sferen dat die begin dit jaar geannuleerd waren :thump_down:
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

St. Paul schreef:Dan snap ik niet dat je een Bentley Speed 8 gekocht hebt en niet gewoon wacht op de open versie. :roll:


Klopt, maar als je goed gelezen had, dan gaf ik al aan, dat ik teleurgesteld was, omdat het om een sealed versie ging (Zie: viewtopic.php?t=31&postdays=0&postorder=asc&&start=120 ).
Ik had dit model met de post gekregen en zag bij het uitpakken pas, dat het om een sealed versie ging.



AA en Exoto is dan ook wel appels met peren vergelijken. Bij exoto zijn 80% van de 700 gebruikte delen onder de kap verwerkt. Ik kan me wel voorstellen dat je dat wilt zien. Maar daar betaal je dan ook een factor 2 tot 3 voor.



Exoto is inderdaad duurder, maar AUTOart heeft ook schitterende opengaande gedetailleerde modellen. Evenals Kyosho. Ik heb enkele van deze merken in mijn verzameling.
Ik zou het doodzonde vinden als zulke mooie gedetailleerde modellen sealed geleverd waren. Nee, geef mij maar de opengaande versie's die iets duurder zijn. Als jij vindt, dat sealed modellen meer voordelen heeft, dan is dat jouw mening. Ik vind de opengaande modellen mooier en dat is mijn mening. Hopelijk, dat je voor andermans begrip ook eens een keertje mee eens bent.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ik kijk in privetopics eigenlijk alleen naar de foto's die geplaatst worden en had niet gezien dat je niet wist dat de wagen sealed was. Maar gezien het feit dat het je zo tegenvalt snap ik niet dat je hem niet geruild hebt maar daar zul je je eigen reden wel voor hebben. Helaas voor je komt de open versie dus blijkbaar niet meer (dank je InfoRico :mrgreen: ), dat is iets waar ik nooit op meer gelet heb omdat voor mij de sealed versie wel beviel. En ik behoor, als ik de gemiddelde overzichtsfoto op dit forum, bekijk tot de meerderheid van mensen die de wagens dicht in een vitrine heeft staan.

Maar verder geef ik je helemaal gelijk hoor. :thump_up: Als ik een willekeurige Exoto naast een standaard AA zie staan dan zie ik ook bijna geen verschil. Dat verschil zie je alleen in de winkel als de prijsjes er op liggen. Ik snap ook niet dat Exoto een hele site maakt waar mooie foto's van de motor van de wagens op staat terwijl AA hooguit foto's plaatst met een open deur zodat je het stuur ziet. Zelfs niet bij de minstens 40 dollar duurdere en vele malen gedetailleerdere (dan standaard AA versies) speciale modellen. Zoals de Jaguar XJ13 en de prachtige Mazda 787B die er aan komt. :worshippy:

Ik zei overigens niet dat sealed meer of alleen maar voordelen oplevert. Ik zei dat er ook best wel wat voordelen aan sealed zaten ipv het alleen maar af te kraken. In jou geval misschien niet maar zoals ik aangaf heeft het meerendeel de wagens eigenlijk nooit open. En zoals ik dus zei, denk ik dat voor die groep (waar jij dus niet bij hoort) de voordelen best wel opwegen tegen de nadelen. Verder zijn we het gewoon eens dat hoe meer er open kan en hoe meer detail je kunt zien hoe mooier het is daar heb ik ook niks over gezegd. Daarom vinden wij, mag ik aannemen, beide (en met ons een heleboel anderen) een gemiddelde Exoto een mooier model dan een gemiddelde AA, als we puur naar de kwaliteit en nauwkeurigheid van het model kijken en niet het type auto.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Aa heeft nu weer wel aangetoond dat ze redelijk gelijk hebben met 1 ding.
De net aangekondigde/net uitgeleverde, sealed bodies, zijn wat betreft detail zeer goed. ik kan niks anders zeggen.

Blijven we wel achter met de prijs. Die is net zo hoog als een versie waar wel van alles open kan. En dat is toch zonde.

Ik vind wel dat je de dingen goed verwoord St. Paul. Ben het wel gedeeltelijk met je eens.
Maar ook ik heb veel van mijn modellen open staan. En dan met name de Exoto's.

Helaas willen de motorkappen van de Aa ook niet open blijven staan, wat ik zeer spijtig vind.
Gesloten