Mijn Ferrari Verzameling Nieuwe Update 16/04/2008

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Gave Alfa van de Scuderia Ferrari :worshippy:
Je site ziet er perfect uit, alleen grappig dat hier staat site-update 27/10 en op je site 23/09 :P
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Hele mooie Alfa! Ziet er heel gedetailleerd uit!
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

jonnoT schreef:Je site ziet er perfect uit, alleen grappig dat hier staat site-update 27/10 en op je site 23/09 :P

Bedankt, met deze is het dan bijgewerkt. :worshippy:
Afbeelding

Forza Ferrari
ferrariboy
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

Knap in elkaar gestoken :thump_up: , véél werk aan hé ( zeker als de stukken niet voor de volle 100 % kloppen ) ben momenteel ook bezig met het in elkaar knutselen van een P3 targa Florio en een Ruote Gemellate , die grille heb ik nu ook in het zwart gedaan veel mooier dan een grijze zoals op de doos, als ze helemaal klaar zijn zal ik ze ook eens posten in mijn topic
Btw ; jij hebt ook een hééééééééééél knappe verzameling :worshippy:
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Mooie aanwinsten Frans :thump_up:

Die Maserati van CMC zal ik nooit op uitgekeken raken. Wat een pracht detailering en afwerking.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

ferrariboy schreef:Knap in elkaar gestoken :thump_up: , véél werk aan hé ( zeker als de stukken niet voor de volle 100 % kloppen ) ben momenteel ook bezig met het in elkaar knutselen van een P3 targa Florio en een Ruote Gemellate , die grille heb ik nu ook in het zwart gedaan veel mooier dan een grijze zoals op de doos, als ze helemaal klaar zijn zal ik ze ook eens posten in mijn topic
Btw ; jij hebt ook een hééééééééééél knappe verzameling :worshippy:

Het is inderdaad zo, er veel dingen die niet kloppen in de Revival kits. Zo heb ik verschillende gaten voor de schroefjes moeten uitboren, de voorwielen waren niet te monteren (de wielassen waren te kort, heb dan de bussen in de wielen uitgeboord) Je moet alles opvijlen (afbramen) en alles schilderen behalve het koetswerk, dit was reeds gespoten. Het koetswerk was niet te monteren, doordat de achterbrug ophanging in de weg zat, heb dan een nieuwe achterbrug gemaakt. Voor de kleuren ben ik gaan zoeken op het Internet bij de echte foto's van de A.R. P3 . Het is inderdaad geen kit voor een beginner.
Afbeelding

Forza Ferrari
caprigek

Bericht door caprigek »

mooie collectie

die fiat 238 heb ik ooit nog in 1:1 gehad (blauwemaandag)

leuke busjes waren dat

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Frans schreef:
Het is inderdaad zo, er veel dingen die niet kloppen in de Revival kits. Zo heb ik verschillende gaten voor de schroefjes moeten uitboren, de voorwielen waren niet te monteren (de wielassen waren te kort, heb dan de bussen in de wielen uitgeboord) Je moet alles opvijlen (afbramen) en alles schilderen behalve het koetswerk, dit was reeds gespoten. Het koetswerk was niet te monteren, doordat de achterbrug ophanging in de weg zat, heb dan een nieuwe achterbrug gemaakt. Voor de kleuren ben ik gaan zoeken op het Internet bij de echte foto's van de A.R. P3 . Het is inderdaad geen kit voor een beginner.

Ik heb geen handen om zoiets moois in elkaar te zetten. Daarom dat ik genoodzaakt was om mijn Revival Ferrari modellen Factory Built bij Revival Deutschland te kopen.

Tip: Spuit iets siliconenspray op je vingertop en wrijf dit over de bandjes heen. De siliconenspray trekt vanzelf in het rubber en houdt de bandjes soepel. Doe dit 1x per jaar.
Bij mij waren laatst 2 bandjes ingescheurd, omdat de bandjes in de loop der jaren poreus geworden waren. Aangezien ze iets op spanning om de wielen zitten, scheuren ze in.
Ik heb mijn klacht bij Revival Deutschland neergelegd en als service heb ik gratis setjes nieuwe bandjes kregen toegestuurd. :thump_up:
ferrariboy
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

dat is goed om te weten dat je die banden moet insmeren , ikzelf vernis mijn modellen ook helemaal zodat die decals er niet meer afkomen en dit geeft tevens een veel donkerder rood dat harder glanst ( enkel zien dat je niet teveel vernis erop spuit anders krijg je druppels en wat ook kan gebeuren is dat je decals soms blaasjes krijgen :( )
Bij mijn laatste 2 ( die p3´s ) heb ik ook enorm afgezien om die in elkaar te steken , niks klopte ervan en soms waren er zelfs stukken niet bij ( wielophanging , zelfs een mail gestuurd naar revival duitsland maar die laten niks weten ) en dat probleem van die gaatjes ken ik ook , zouden ze toch moeten weten, maar al bij al als ze af zijn zijn ze wel knap
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Bedankt voor de tip van die siliconenspray, dat zal ik zeker eens doen. :thump_up:
Afbeelding

Forza Ferrari
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Nou daar zal wel wat tijd in gezeten hebben. Prachtig model Frans. :thump_up: Heb je geen foto's van tijdens het bouwproces?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

St. Paul schreef:Nou daar zal wel wat tijd in gezeten hebben. Prachtig model Frans. :thump_up: Heb je geen foto's van tijdens het bouwproces?

Neen daar heb ik echt niet aan gedacht om foto's te maken tijdens het bouwproces, maar ik kan U wel vertellen dat als ik alles bij mekaar tel, ik er dan ongeveer 30 uur aan gewerkt heb.
Afbeelding

Forza Ferrari
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D was je even uit het oog verloren ,maar wat een prachtige modellen zie ik daar weer staan gewoon super ,ik zal je wat beter volgen frans :thump_up: :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Mag ik even iets vragen Frans? Heeft Onyx ooit een Ferrari F1 412 T2 (uit 1995, maar dat moet ik er niet bij zeggen zeker :) ) in 1/18 gemaakt? Minichamps wel, maar Onyx daar vind ik niets van terug? Misschien kan jij dit ophelderen, op je website staat hij alvast niet...dus zou het mij verbazen als hij bestond :).

edit: krijg net het serienummer doorgestuurd waardoor ik er wel wat van vind, kwaliteit is toch iets anders dan de Minichamps versie...jammer. Sorry voor deze nutteloze post.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Nieuwe aanwinsten, juist aangekomen, alles op 1/18 en van HotWheels:

F 430 Spider

Afbeelding

F1 F2004 G.P. Suzuka

Afbeelding

F1 F2005

Afbeelding

Meer foto's te bekijken op mijn website:http://home.tiscali.be/frans.bekaert/foto_album.htm
Afbeelding

Forza Ferrari
Plaats reactie