welk merk?
Kijk eens op http://www.minichamps.de en je zult zien dat het verzamelen van Minichamps vrijwel niet bij te houden is ... maar ze maen zeker mooie auto's in schaal 1:43.
- Donkervoort
straatversies 1:43
kijk eens op een site waar je ze veilig kan kopen op rekening
Mod-Edit: Links verwijderd i.v.m. Spam!. Markopolo
Mod-Edit: Links verwijderd i.v.m. Spam!. Markopolo
Re: welk merk?
j.voortman schreef:Is het verstandig om via internet te kopen of betaal je dan te veel?
Wat betaal je ervoor op een beurs?
via internet kopen kan voordeel opleveren
houd wel rekening met verzendkosten minimaal € 5,50 tot 5 kilo
als je meerdere modellen tegelijk koopt is het intresant
op de beurs kan de prijs verschillen
bij de een bijvoorbeeld € 35,=
terwijl hij even verderop voor € 25,= staat
kwestie van goed zoeken en vooral de beste deals sluiten
groet caprigek
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
- Donkervoort
Als ik een model wil kijk ik altijd eerst naar een tweede hands.
Ik kijk dan eerst op de bekende handelssites.
Daarna kijk ik wat de prijzen zijn in de online modelwinkels.
Die prijzen vergelijk ik met de prijs in mijn plaatselijke modelzaak.
Natuurlijk moet je rekening houden met verzendkosten.
Nieuwe modellen zijn op een beurs vaak iets goedkoper, en iets oudere modellen vaak voor een schappelijke prijs (voor een Minichamps bv: E15,-).
Ik kijk dan eerst op de bekende handelssites.
Daarna kijk ik wat de prijzen zijn in de online modelwinkels.
Die prijzen vergelijk ik met de prijs in mijn plaatselijke modelzaak.
Natuurlijk moet je rekening houden met verzendkosten.
Nieuwe modellen zijn op een beurs vaak iets goedkoper, en iets oudere modellen vaak voor een schappelijke prijs (voor een Minichamps bv: E15,-).
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Op beursen kom je natuurlijk best leuke aanbiedingen tegen, maar omdat je vaak entree moet betalen en er natuurlijk naar toe moet rijden kosten ze eigenlijk meer...
Dit kan je natuurlijk mooi verbloemen door te stellen dat het een leuk dagje uit is, maar geld kost het toch...
Reeds in een ander draadje zijn de voor en nadelen van het kopen op beursen of (buitenlandse) veilingsites en online modelautowinkels besproken...
bijvoorbeeld de KLPD wagens van Minichamps zouden er niet zijn als er in Nederland geen handelaren geweest waren die dit model ruim van tevoren besteld zouden hebben.. zoals vele op nationale markten gebaseerde modellen zouden ze er gewoon niet zijn...
Als alle modellen die wij in Nederland zouden kopen gekocht werden bij buitenlandse site's of buitenlandse standhouders op beursen, dan zouden er helemaal geen modellen meer komen voor de Nederlandse markt...
Een beetje vaderlandsliefde kan dus geen kwaad...
en dan heb ik het natuurlijk niet over modellen waar het verschil tientallen euro's bedraagt, maar voor 2 á 3 euro méér zorg je er wel voor dat een locale handelaar er volgend jaar ook nog is.. en dat hij ook nog modellen heeft die niet per 13 in een dozijn verkocht worden...
Dit kan je natuurlijk mooi verbloemen door te stellen dat het een leuk dagje uit is, maar geld kost het toch...
Reeds in een ander draadje zijn de voor en nadelen van het kopen op beursen of (buitenlandse) veilingsites en online modelautowinkels besproken...
bijvoorbeeld de KLPD wagens van Minichamps zouden er niet zijn als er in Nederland geen handelaren geweest waren die dit model ruim van tevoren besteld zouden hebben.. zoals vele op nationale markten gebaseerde modellen zouden ze er gewoon niet zijn...
Als alle modellen die wij in Nederland zouden kopen gekocht werden bij buitenlandse site's of buitenlandse standhouders op beursen, dan zouden er helemaal geen modellen meer komen voor de Nederlandse markt...
Een beetje vaderlandsliefde kan dus geen kwaad...
en dan heb ik het natuurlijk niet over modellen waar het verschil tientallen euro's bedraagt, maar voor 2 á 3 euro méér zorg je er wel voor dat een locale handelaar er volgend jaar ook nog is.. en dat hij ook nog modellen heeft die niet per 13 in een dozijn verkocht worden...