Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Prachtig ding :drool: ik zou het je niet na kunnen doen dus ik hoop dat ik ergens een al gebouwde versie kan vinden :) .
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

:o :o Ziet er nu al erg Bruut uit :worshippy: :worshippy: Wees blij dat de decals groot zijn dan kun je ze inderdaad nog versnijden. stel je voor dat je per sponservakje moet plakken, dan wordt volgens mij echt gek :nuts:
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Maakt niet uit hoor Gerben.
Bij een kitje zit zowel alles voor nr.#15 als nr.#16.
Dus gaat de een fout, kun je nog altijd de ander maken.

Matt,
Ik bedeoel, ik heb ze dus kant en klaar besteld. zodoende kan er niks mis gaan met de decals (of wat dan ook).

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Gerben Olsder schreef:Ik bedoel, ik heb ze dus kant en klaar besteld. zodoende kan er niks mis gaan met de decals (of wat dan ook).

Oeps, my mistake,.. :oops:
Maar dat kan natuurlijk ook. ik dacht alleen dat jij je hier ook wel aan zou wagen.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Diep respect weer Matt, wit is ie al prachtig. :worshippy:
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Matt Modelautos schreef:[..]
Oeps, my mistake,.. :oops:
Maar dat kan natuurlijk ook. ik dacht alleen dat jij je hier ook wel aan zou wagen.

Ja dat had ik ook wel gedaan als ze ook niet zo te krijgen waren. Als ik ze zo mooi als jij kon maken deed ik dat misschien wel.. :worshippy:

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ziet er zeker al lekker uit.
De finishing-touch is idd de grootste opgave. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zover was ik niet eens gekomen ben ik bang :mrgreen: Laat staan decals plakken :doh: Ziet er tot zover zeer geslaagd uit moet ik zeggen :worshippy:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik zou beginnen met decals die je op de curvature plakt (de decals die het meeste vervormen)
je kan dan kleine foutjes wegwerken met de eenvoudig te plakken decals... zelf nog een beetje wegsnijden of bijtippen...

het moeilijkste eerst... als dat dan mislukt ben je niet ook meteen de eenvoudige decals kwijt..

alle decals die precies in de lijn van de auto moeten liggen doe je als laatste...

en door de 2 decalssets te combineren kan je overlap creëren waar je het nodig hebt...

Maar heb je een scan van die decals.. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet...

p.s. ik zie toch wel een paar kleinigheidjes.... heb je grijze primer gebruikt ?
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Curbstone Models schreef:p.s. ik zie toch wel een paar kleinigheidjes.... heb je grijze primer gebruikt ?

Nee, gewoon witte primer. Wel is het model tegen een grijze achtergrond gefotografeerd.
Ik weet niet welke kleinigheid jij bedoeld, maar op het model zelf is niets te zien. Of de foto vertekend, of wat jij op de foto ziet zijn de plekken waar nog foto-etched onderdelen moeten komen. Dat is tenmiste wat ik nu op de foto's zie.

Maaar, ik kan natuurlijk ook ergens overheenkijken. :think:
Carpe Diem

harrienac

Bericht door harrienac »

diep respect hoor matt :worshippy: :worshippy:
het ziet er prachtig uit
maar nu de decals nog , maar dat is voor jou vast geen probleem
als iemand het kan , dan ben jij het wel !!
succes , matt :thump_up: :thump_up:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Matt Modelautos schreef:[..]
Maaar, ik kan natuurlijk ook ergens overheenkijken. :think:

het lijkt wel op de foto's of de witte lak in de naadjes niet overal even goed gepakt heeft... het naadje onder de koplampen is wel mooi volgespoten, maar de rest lijkt wel niet helemaal gedekt..

Niet dat het veel uitmaakt, want de decals moeten er nog overheen...

Kan niet wachten op foto's van het plakproces... niet alleen van het resultaat, maar ook tussendoor wel fotootjes maken.... :mrgreen:

verder alleen maar :worshippy: ....
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Curbstone Models schreef:het lijkt wel op de foto's of de witte lak in de naadjes niet overal even goed gepakt heeft... het naadje onder de koplampen is wel mooi volgespoten, maar de rest lijkt wel niet helemaal gedekt..

Niet dat het veel uitmaakt, want de decals moeten er nog overheen...

Kan niet wachten op foto's van het plakproces... niet alleen van het resultaat, maar ook tussendoor wel fotootjes maken.... :mrgreen:

verder alleen maar :worshippy: ....

Aaaah Michel, nu zie ik wat je bedoeld,......alleen DAT was juist de bedoeling. Na het airbrushen van het wit heb ik met sterk verdunde zwarte verf de "naden" zwart gemaakt en toen het model weer opgepoetst. Zo wordt de belijning van de auto beter zichtbaar en krijg ik iets meer "diepte" in het model.
Zonder deze ingreep kwam het model nogal vrij "plat" over,....vandaar dat ik dit gedaan heb. En ik moet zeggen: als je het model nu life ziet, is het een wezelijke verbetering. (deze tip om dit te doen bij witte modellen kwam trouwens een tijdje geleden van iemand van dit forum). :thump_up:

jonnoT schreef:Matt, de wachttijd uit canada valt wel mee 8) Had mijn Cobra Daytona Coupé met een dag of 10 binnen :thump_up:

Inderdaad,...die wachttijd valt mee.
Afgelopen zondag besteld, en vandaag (vrijdag) al binnen vanuit Canada.....dat is dus 5 dagen. :thump_up:
Levering was net zo snel als dat de Porsche is/was. :mrgreen:
Van het weekend volgen de foto's.
Carpe Diem

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja ik doe het ook bij het schilderen van figuurtjes van monteurs, hele verdunde verf gaat in de naden zitten en geeft een diepte. Heel mooi is dat.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Martini Porsche van Gijs van Lennep, Watkins Glen 13 juli 1974 (als 2de gefinisht), Starter 1:43:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de serie helaas nog niet helemaal compleet, maar die Gijs wist de auto's wel uit te zoeken....... :thump_up:
Afbeelding

Afbeelding
Carpe Diem

Plaats reactie