Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Jordy

Bericht door Jordy »

abejacob schreef:Ik denk dat ik de Bertby neem. Hij is ''maar'' 79 euri..... :D. Later (lees:Over een paar jaar) ga ik wel naar een dure vitrine kijken 416 euri is toch wel erg veel kan ik 7 Bmw kyosho's van kopen, dat zijn er toch wel erg veel. :lol:

Je bent 12 en je wilt een vitrine van 416 euro kopen :think:
abejacob

Bericht door abejacob »

Ja ik kan hem wel kopen daar gaat het niet om ik heb hier al heel lang voor gespaard, maar ik zit nu zo te denken vind ik het eigenijk belachelijk om een ''veel'' te dure vitrine te kopen.
abejacob

Bericht door abejacob »

Ja die had ik er al bij opgeteld.
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Ik heb zelf 3 dezelfde vitrines (en morgen komen er nog 2 dezelfde bij)
Opt moment staan er 3 naast elkaar waardoor het ne wand voorsteld, ze passen juist tussen die 2 muren dus dat geluk heb ik wel.. Kvind dat echt prachtig van uitzicht en de 2 nieuwe vitrines die gaan iets verder ook naast elkaar komen..
Ze zijn volledig uit glas (speciaal veiligheidsglas, zowel de schuideuren, de zijkanten en de leggingen). En ze bijna niks van stof door..
Er zit geen verlichting in omdat ik dat persoonlijk zeer slecht vind, omdat je dan de bovenste verlicht en dan valt er schaduw op de modellen eronder en dat vind ik nogal storend.. Kvind, als je kamer voor de rest goed verlicht is het totaal overbodig is... En dan heb je ook nog de factor van verkleuring (je zal het niet merken dat ze verkleuren, maar zet na 1 jaar eens het model naast een nieuw model en dan zie je het wel)
De rekening van de vorige kasten heb ik niet meer, dus de juiste naam kan ik pas kom ik morgen pas terug te weten, maar op het papiertje van de montage staat: Serie Polaris.
Ze kosten nu rond de 450 euro tstuk, niet goedkoop, maar de meeste zijn nog veel duurder..
Wat sommige dan zeggen van: ik kan voor die prijs zoveel modellen kopen, daar ben ik het volledig met eens, maar het heeft totaal niet dezelfde uitstraling als verzamelaar..
Dan een spiegel aan de wand van de kast vind ik ook niet mooi (kheb er zelf zo ook een die dient om mn dubbele in te zetten en enkele goedkope Bburago racers, en kheb deze zeer goedkoop kunne kopen dus doe ik ze ook niet weg) maar kvind het wel te druk, voordeel wel is dat je de achterkant ziet, maarja, kvind, als je een model eens wilt bekijken, dan neem je het toch gewoon uit je kast, bekijk je het eens goed, motor en interieur ook en voor je het terug zet kan je het nog eens mooi afstoffen eventueel..
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Afbeelding

JP-cars schreef:al verder hiermee? en dan ben ik vooral benieuwd naar de deur die ervoor moet...

Hier ben ik een tijdje terug mee begonnen, maar wegens andere bezigheden er tot eergisteren niet aan toe gekomen om het af te maken. Maar nu is ie eindelijk af, inclusies glasplaat ervoor.

Het is nu helemaal stofdicht (hoop ik), want er zitten bijna geen tot geen keren tussen de glasplaat het het hout. Hij staat nu nog op de grond, maar in m'n nieuwe huis komt ie straks wel aan de muur te hangen met een paar stevige beugels. De boel moet me niet naar beneden donderen. Al dat glas maakt het nl wel vrij zwaar vind ik.
De glasplaat kan ik er uiteraard ook voor weg halen. Ik moet dan de rechter hoekstrip losschroeven (2 schroefjes) en dan kan ik de hele glasplaat opzij schuiven. Weet niet of het zo duidelijk is, anders moet ik het anders verwoorden :roll:

Ik vind het persoonlijk erg goed gelukt, en als deze vol is, maak ik er nog precies zoéén bij :mrgreen:

Hier wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Jelmer dat ziet er echt fantastisch uit. Krijgt die ook nog een kleurtje of blijft de rand hout-look :?:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Heb je suggesties? Ik dacht zelf aan lakken, zodat ie dezelfde kleur als de rest van de kast krijgt.. Of zou een ander kleurtje/beitsje leuk staan?
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

jelmer schreef:Heb je suggesties? Ik dacht zelf aan lakken, zodat ie dezelfde kleur als de rest van de kast krijgt.. Of zou een ander kleurtje/beitsje leuk staan?

Ligt uiteraard aan je interieur. Maar als die van mij was geweest en ik zal ook fan geweest zijn van ferrari dan werd de lijst rood en de binnenkant wit.
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik heb gewoon een aantal Bertby's naast elkaar
waar al m'n BMW's nu in staan. :thump_up:

Afbeelding

Zo heb ik ook een aantal vitrine's (allen staande).
Met de rest van de collectie :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Weet iemand toevallig of je bij de leenbakker losse glazen deuren kan bestellen?? In één van mijn vitrines is het glas aan de bovenzijde afgebroken door een verhuizing :doh:

Het gaat om die "simpele" vitrine van ongeveer 80,- euro.
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

JoostV6 schreef:Weet iemand toevallig of je bij de leenbakker losse glazen deuren kan bestellen?? In één van mijn vitrines is het glas aan de bovenzijde afgebroken door een verhuizing :doh:

Het gaat om die "simpele" vitrine van ongeveer 80,- euro.

Ik zou het niet weten, maar mocht je een deur zoeken van de enkelvoudige kast, dan heb ik er nog wel 1 staan, we zitten alleen met de afstand qua wonen.
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Markopolo schreef:[..]

Ik zou het niet weten, maar mocht je een deur zoeken van de enkelvoudige kast, dan heb ik er nog wel 1 staan, we zitten alleen met de afstand qua wonen.

Aardig van je aangeboden, maar ik heb een vitrine met 2 deuren.

Ga het vandeweek gewoon proberen een deurtje te regelen bij Leenbakker
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
abejacob

Bericht door abejacob »

@Timo911: Heb je al wat info en plaatjes van je nieuwe kasten??????
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Ik ben ze opt moment ineen aan het steken en dan moet ik ze ook nog kuisen. En dan voor ik al mn modellen opnieuw schik ga ik ze nog eens afstoffen enzo, dus kweet niet juist wanneer ik foto's ga hebben..
Kzal anders als ze al gekuisd zijn eerst eens ene nemen van een lege kast.
De naam was dus Serie Polaris en kheb ze gekocht bij de firma Retif, te Aartselaar.
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

@abejacob: Ze zitten nu ineen en grotendeels zijn ze gekuisd, kheb op de bovenste rij al modellen gezet om mss een beter idee te geven.
Khoop dat je er wat aan hebt..

[img=http://img64.imageshack.us/img64/2330/image0029qg.th.jpg]

[img=http://img64.imageshack.us/img64/5281/image0043on.th.jpg]
Plaats reactie