F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Ach ja, Marlboro komt er zeker niet meer op te staan! Een zwarte achtervleugel met witte strepen vind ik ook best hoor.
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Max Biaggi test MidlandF1

MotoGP-coureur Max Biaggi heeft vandaag een MF1-Toyota wagen getest op het circuit van Silverstone. De Italiaan, ook wel "De Romeinse Keizer" genoemd, reed negen probleemloze ronden op het Britse asfalt.

"Het was een fantastische ervaring. Het was wel lastig met dit weer, maar toch waren de grip en de kracht van deze auto erg indrukwekkend. Het is net een groot speeltje, een grote go-kart. Ik ben niet tot de limiet gegaan. Maar ik ben snel genoeg gegaan om te zien wat deze auto kan," vertelde Biaggi na afloop.

De test van Biaggi werd in drieën gesplitst: een installatieronde, gevolgd door een run van drie en een van vijf ronden. Tussen de tweede en de derde run werden er nieuwe Bridgestone regenbanden gemonteerd.

"Ik zou de F1 graag vergelijken met de MotoGP, maar dat kan niet. Op een motor ben ik vrij, het voelt alsof ik dans om hard te gaan. In een F1-auto zit je vastgebonden, een rare ervaring voor mij," aldus Biaggi.

Het team heeft vooralsnog geen tests meer gepland met Max Biaggi, maar hij als het aan de Italiaan ligt, komt het er nog een keer van "Ik zou graag nog een keertje testen, het liefste als het droog is."

Bron: F1News.nl
boerke04

Bericht door boerke04 »

Dan heeft ie de laatste jaren toch niet veel gedanst op z'n motor :roll:

Gelukkig heeft Max zich geamuseerd in de wagen, kan ie zich nu vol goede moed gaan richten op de suberbikes o.i.d.
Afbeelding
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

Het Laatste Nieuws schreef:Geen Formule 1 in Francorchamps dit jaar

In 2006 komt er geen Grote Prijs van Francorchamps. Dat heeft Serge Kubla, fractieleider voor de MR in het Waals parlement, vrijdag verklaard. Hij bevestigde daarmee het bericht op de Franstalige radiozender Bel-RTL.

De voormalige minister van Economie, die zich de vorige legislatuur in het zweet werkte om de Grote Prijs terug naar het Waalse circuit te halen, baseert zich op gegevens uit de kring rond Formule 1-baas Bernie Ecclestone.

Er zijn nog steeds gesprekken aan de gang tussen de groep rond Ecclestone en de Waalse onderhandelaars, aangevoerd door Libert Froidmont, verantwoordelijke van de Waalse participatiemaatschappij Sogepa, en Yves Bacquelaine, voorzitter van de vennootschap die instaat voor de promotie van het circuit van Francorchamps.

Vernieuwing van paddocks
Die gesprekken draaien vooral rond het probleem van de nodige investeringen in de site, met name in de vernieuwing van de paddocks. Die zijn niet langer conform aan de moderne normen.

Ondertussen tikt de klok voort en wordt het quasi onmogelijk om de werken voor de zomer van 2006 uit te voeren, aldus Kubla. Daardoor zou de wedstrijd dit jaar niet kunnen worden georganiseerd. Ook anderen luidden daarover al de alarmbel, onder meer de voorzitter van de intercommunale van het circuit, Jean-Marie Happart. Daar komt nog bij dat het aantal Grote Prijzen te hoog zou liggen: negentien tegenover de gewenste zeventien.

De fractieleider van de Franstalige liberalen in het Waals parlement wijst de huidige Waalse regering met de vinger. Hij beschuldigt ze ervan het dossier niet tijdig in handen te hebben genomen. Volgens hem had de regering vanaf juni 2005 moeten reageren. Toen staken de financiële problemen rond de organisatie van de Grote Prijs de kop op.

"Dossier gepolitiseerd"
"In plaats daarvan hebben ze het dossier tot in het extreme gepolitiseerd. Ze hebben de zaken gedramatiseerd en zin onderhandelingen gestart om een nieuw contract op te stellen, terwijl het probleem daar niet lag", aldus Kubla. "Ik was het doelwit van al hun aanvallen omdat ze de tegenstellingen waarin ze zichzelf hadden gewerkt, niet wilden tonen. De PS was de gevangene van zijn discours: geen euro openbaar geld voor de Grote Prijs, terwijl de cdH herhaalde: 'een Grote Prijs aan een lage prijs'".

De gewezen minister hekelt ook dat de Waalse regering een zware gespreksstructuur op poten heeft gezet. "Libert Froidmont moet verslag uitbrengen bij minister van Economie Jean-Claude Marcourt, die verslag uitbrengt bij minister-president Elio Di Rupo, die erover moet praten met vice-minister-president André Antoine. Kubla roept de regering op aan het werk te gaan om de Grote Prijs in 2007 te kunnen organiseren. (belga)
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

:thump_down:

Monza, Monaco en Spa zijn Formule 1.
Slecht voor de uitstraling van de Formule 1.

Wat ik niet snap; Monaco is nauw en gevaarlijk in de pitsstraat.
Spa is wat breder en daardoor ook veiliger en moet misschien het veld ruimen... :eh:
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

typisch Belgisch! :cry:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Spa is al jaren gezeur, financieel niet aantrekkelijk. Monaco wel. Dat is het verschil. Rest zijn fake redenen. Gaat alleen maar om geld. Of dachten jullie serieus dat het in de F1 nog om de sport ging? :lol: Als het om de sport ging had Minardi nog bestaan en Ferrari allang opgegeven. :mrgreen:

Oprichter van Minardi wil de naam overigens weer terug kopen en opnieuw beginnen. Mogelijk in f3000 ofzo en in de toekomst misschien zelfs weer F1. :shock:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Gaat F1 om geld?! :shock:

J/K
Het gaat mij om mijn sentimenten die ik heb.
Waarschijnlijk ben ik daardoor verlede jaar (mede) door afgehaakt.
Ik heb genoeg van een franse organisatie, Bernie $$$ Eccelstone en dat politieke gezeur de hele tijd.

Misschien dat ik toch weer aanhaak dit jaar. ik zie wel.... :|
boerke04

Bericht door boerke04 »

Wim83 schreef:typisch Belgisch! :cry:

Zeg dan typisch waals, hoef je jezelf tenminste niet schuldig te voelen :mrgreen: .

maar het zou wel koet zijn als ie niet doorgaat, het blijft in mijn ogen toch het ultieme F1 circuit :worshippy: .
Afbeelding
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Omg heb ik een keer plannen om een GP te bezoeken gaat het niet door...Dan maar Nurburgring.
Echt jammer ik hoop dat er nog een oplossing gevonden kan worden.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

boerke04 schreef:Zeg dan typisch waals, hoef je jezelf tenminste niet schuldig te voelen :mrgreen: .

Idd! Ik dacht het nog in lettertype 'heel klein' erachter te zetten, maar toch gelaten :lol:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Wim83 schreef:[..]

Idd! Ik dacht het nog in lettertype 'heel klein' erachter te zetten, maar toch gelaten :lol:

Ik kan je gedachtes blijkbaar lezen :lol: .

Ik woon ongeveer 3km van de voerstreek af en weet dus wat voor volkje het kan zijn, ze vertikken het om nederlands te praten maar als ze geld kunnen verdienen kunnen ze het plots wel :shock: :nuts: . Ze hebben daar ook nogal de hobby om op ieder plaatsnaambord de nederlandstalige tekst onder te kalken, stelletje mennekes :doh: .

On topic: Ik las vandaag ook dat de GP van Duitsland in de toekomst misschien om en om naar Hockenheim en de Nürburgring gaat, de GP van Europa zou hiermee gaan verdwijnen.
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

boerke04 schreef:
On topic: Ik las vandaag ook dat de GP van Duitsland in de toekomst misschien om en om naar Hockenheim en de Nürburgring gaat, de GP van Europa zou hiermee gaan verdwijnen.

1 van de 2 is bijna failliet en daarnaast wil Eikelsteen maximaal 1 GP in een land. Omdat deze beide in Duitland liggen willen ze gaan afwisselen om de kosten te drukken en die 1 race in Duitsland te halen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Nog even en we hebben helemaal geen F1 meer in de "traditionele" F1 landen....

Gelukkig heb ik een andere raceklasse "ontdekt".....
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Curbstone Models schreef:Nog even en we hebben helemaal geen F1 meer in de "traditionele" F1 landen....

Gelukkig heb ik een andere raceklasse "ontdekt".....

Copy that, F1 word echt steeds minder.

Al die "Tilke" circuits komen m'n strot uit, allemaal even saai, te breed geen nostalgie. Kan genieten van een GP als die in Spa, Imola en Monza, werkelijk schitterende circuits waar alles nostalgie uit straalt.

Heb de laatste jaren m'n aandacht dan ook verlegd naar een andere tak van motorsport, een tak die nog lekker dicht bij de mensen staat.
Afbeelding
Gesloten