Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Mooie aanwinsten Jelmer!
In je kast vind ik vooral de 250 TR in het geel leuk, die zie je echt niet vaak :thump_up:

Het is dan ook geen 250 Testa Rossa, maar een 500TR van Artmodel. Heeft er wel erg veel van weg, maar er zijn toch duidelijke verschillen te zien.

Maar inderdaad, het is een schitterend model, prachtige velgen, en zelfs de motorkap kan er nog af, zodat de motor zichtbaar is. :worshippy:

Afbeelding

[MOD EDIT model1op43] Ik heb van de foto even een link gemaakt. Hij is bijna 1 MB, da's toch een beetje veel ...

Edit : Ik had de verkeerde foto gepakt denk ik :eh: , maar inmiddels een andere geplaatst!
Laatst gewijzigd door jelmer op di 24 jan 2006 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Ciao Jelmer,
Mooie machine die 500TR, Ik heb de 500TR helaas niet. Wel maakt een Ferrari 500TRC (Competizione) deel uit van mijn Collectie. Zitten wel iets verschillen in. Maar die zijn minimaal....
Afbeelding
Dit exemplaar reed de Gran Premio di Svezia in 1957...
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ferrari 330LMB
Fabrikant Jolly Model
schaal 1:43

De details op dit model zijn gewoonweg schitterend. Erg veel photo-ets onderdelen wat het model echt afmaakt. Erg gedetailleerd. Enig minpuntje is dat het model van resin is gemaakt, en daardoor erg "dik"is. De ramen vallen daardoor iets naar binnen. Maar erg storend vind ik dat niet. Op de foto lijkt het overigens meer te storen dan in het echt zie ik nu. Dit is een Ferrari 330LMB met nr. 11. Hij is er ook te krijgen zonder racenummers erop, maar die ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Nr.11 moet het er eerst maar even mee doen.
Nadeel is dat je niet veel modellen van Jollymodel tegenkomt. Ze hebben heel wat modellen gemaakt, maar veel zijn gelimiteerd op 200 of 400 stuks. Snel uitverkocht dus, en weinig 2ehands te krijgen. Ik kwam dit model toevallig tegen op een welbekende veilingsite, en heb meteen toegehapt, voodat het te laat was. Ik ben er in ieder geval erg over het model te spreken, en als ik nog eens de kans krijg om een model van deze fabrikant te kunnen kopen, dan doe ik dat zeker!

AfbeeldingAfbeelding

Ps. als het lettertype te klein is, dan hoor ik het graag.. dan verander ik het. :thump_up:
Laatst gewijzigd door jelmer op wo 25 jan 2006 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Dat ziet er weer zeer gaaf uit Jelmer :thump_up:
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Erg mooi model,heb hem zelf ook. Ik heb wel de gaten in carrosserie zwart gemaakt. Simpel klusje maar de moeite waard!
Afbeelding
Ik moet echt op gaan passen Jelmer,straks ga je me zeker nog inhalen met de 1/43 Ferrari's......

Succes,

Vin
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Prachtig model!! :worshippy: Erg goed, en idd, als je de luchtinlaten aan de zijkant een 'paint-job' geeft, zal het nog mooier worden.

Je komt erg positief over wat betreft het merk Jolly Model. Mooi zo, want ik heb er ook nog een paar op het oog :thump_up: Is de prijs-kwaliteit waarde reeel volgens jouw?
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Lijkt inderdaad een stuk afgewerkter Vivado! :thump_up: Viel me ook op toen ik de site van Jolly model bekeek. Daar staan ze wel met open/zwarte luchtinlaten op.
Afbeelding

Inhalen doe ik misschien wel :mrgreen: De 2e vitrinekast is inmiddels gemaakt. Die heb ik nu als bouwpakket op zolder liggen. Is er al plaats te weinig, dan kan ik die zo in elkaar schroeven.

@Donkervoort: Ik ben erg te spreken over Jolly model op dat enige minpuntje na wat ik zei. Ik weet niet voor wat voor prijs ander modellen worden verkocht. Ik heb die van mij voor 8 euro gekocht, en dat leek met niet gek. Welke modellen heb jij op het oog? Ook Ferrari's? Ik kan ze nl. nergens vinden waar ze te koop zijn.
Afbeelding
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Voor 8 euro heb je een zeer goede koop gedaan!! :thump_up:
Zoals je al zei, ze worden gemaakt in kleine oplages. Ik heb de Aston Martin DB2 van hun op't oog. Staat nu veel op eBay, maar bijvoorbeeld ook te koop bij Toms. Daar staan die voor 34 euro! Nogal prijsverschil met jouw 8 euro... :x

Afbeelding

Er staan ook nog veel Ferrari's bij, ook voor 34 euro. Die staan bij mij op de lange termijn gepland, wil eerst wat Astons binnenhalen. Daarna wil ik me gaan richten op Italiaanse klassiekers..zoals 250SWB e.d :drool:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Schitterende aankoop,Jelmer. Prachtig model voor weinig geld. Dat heb je goed gedaan :thump_up: :worshippy:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Mooie auto, de 330 LMB! Er is er eentje in Nederlands bezit overigens (schaal 1:1 :wink: ).

Ik heb zelf de BBR versie:

Afbeelding
Afbeelding
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

De BBR versie ziet er toch heel wat realistischer uit dan de versie van Jolly model. Maar BBR is voor mij helaas iets te duur. :?

En die van mij was maar 8 euro :mrgreen:

Ik hou het eerst maar eens bij de wat goedkopere, maar toch mooie modellen. En ruilhandel natuurlijk :wink:
Afbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

jelmer schreef:De BBR versie ziet er toch heel wat realistischer uit dan de versie van Jolly model. Maar BBR is voor mij helaas iets te duur. :?

En die van mij was maar 8 euro :mrgreen:

Ik hou het eerst maar eens bij de wat goedkopere, maar toch mooie modellen. En ruilhandel natuurlijk :wink:

:mrgreen: :dance:

Ja, voor 8 euro kun je je inderdaad geen buil vallen :thump_up:

Maar volgens mij komt er binnenkort toch wel iets bijzonders bij in je verzameling :wink:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Schitterend model. De proporties zijn goed gevonden. Lekkere aanwinst! :thump_up:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Maar volgens mij komt er binnenkort toch wel iets bijzonders bij in je verzameling :wink:

Yep.. en die is een paar dagen geleden al gekomen. Waar zou die vandaan komen? :mrgreen:

Mijn nieuwe aanwinsten.

Ferrari 275GTS
Box model
Afbeelding

Geruild met Bigodino, deze uiterst mooi en zeldzame 275GTS
Schitterend handgebouwd model met prachtige spaakvelgen van BBR
Ferrari 275GTS
Record

AfbeeldingAfbeelding

Ik ben vooral met de 275GTS van Record erg blij. Het is een heel apart model, met prachtige details.
Laatst gewijzigd door jelmer op vr 03 feb 2006 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Mooi hoor die klassieke rode racemonsters :mrgreen: :worshippy:
Plaats reactie