Fijnmazig gaas

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Fijnmazig gaas

Bericht door a vd winkel »

Wie kan mij helpen aan een adres waar ik fijnmazig gaas kan kopen. Ik ben op zoek naar een fijnmazig gaas met een maximale maaswijdte van 0,8 x 0,8 mm (kleiner dan 1 mm dus !!, dus geen horregaas !!) liefst in een zwarte kleur. Het wordt door revell ook bij kits gebruikt als gaas voor in luchthappers en grille. Ik heb Revell al gecontacteerd maar deze geven geen antwoord op mijn vraag en laten zelfs in dit geval niets van zich horen !! (ben toch anders gewend van hen).

Misschien heeft iemand dit gaas nog liggen of weet waar ik het kan kopen.
bij voorbaat dank

Arjan van der Winkel :think:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Misschien is een zeef bij de blokker, marskramer, Xenox iets :?:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Er zijn ook van die anti-vet-spat roosters die je over een koekepan kan leggen, zodat het vet niet op spat. Ik heb er hier ook één liggen, die wel voor dat doel word gebruikt, maar het is erg fijn gaas, van metaal. Verkrijgbaar bij de blokker, marskramer en van dat soort winkels.

Kan er zo snel even geen foto van vinden, en het is maar de vraag of bovenstaande zin te snappen is. Zo niet, dan hoor ik het wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Misschien ter overvloede ; ik zoek een fijmazig gaas uit kunststof !! en dus niet uit staal/RVS.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Uit kunststof zou ik het niet weten, uit messing kan je een filtertje kopen voor een benzine trechter (bij de auto-speciaal shop, zoals Brezan)

In RVS zie je wel eens gaas bij de Blokker, vermomd als waxine-houder.

Kan je geen metaalgaas nemen, en zwart spuiten?
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Het probleem zit hem bij metaalgaas dat het vaak gevlochten is .... als je dan gaat knippen.... valt het uiteen. Nu heb ik echter bij blokker een zogeheten 'getrokken' anti-spat-deksel gevonden. d.w.z. het gaas is een 'getrokken' gaas en is dus eigenlijk uit 1 stuk metaal gemaakt. Ik heb het uitgeprobeert om te spuiten en wonderwel....GELUKT. :dance: Dus bedank ik hierbij diegene die me deze tip gaf (van die anti-spat-deksel).

mvg

A vd Winkel :worshippy:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Dus bedank ik hierbij diegene die me deze tip gaf (van die anti-spat-deksel).

:angel: geen dank..

Blij dat het gelukt is! :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie