Nemo's Collectie: UPDATE 2 Maart: 2 Exoto's: Lotus & Tyrrell

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
mktronics

Re: Nemo's Collectie: Update 13-05-'08: Exoto 1964 Cobra Daytona

Bericht door mktronics »

Hoi luitjes

Ik ben degene met wie nemo een ruil gedaan heeft met de Mclaren.

Een hoop verzamelaars zullen nu denken dat ik helemaal gek moet zijn om een zeldzame cobra daytona te ruilen met een gmp Mclaren(die inderdaad wel wat goedkoop inelkaar zit).
Probleem was echter dat deze cobra niet in mn huidige collectie past

ik verzamel amerikaans straatspul stockcars superstockcars transamracers en stripracers

aangezien ik deze cobra zeer goedkoop gekocht heb en ik er ook zeker geen winst op zou kunnen maken vond ik het een goed idee deze te ruilen tegen een model van gmp(mijn favo fabrikant)

Welliswaar is het weer een model die niet in de collectie past,maar voor mij weer makkelijker in te ruilen is voor modellen die wel collectie waardig zijn

Daarbij vind ik dat exoto 10 jaar geleden zeker niet te verglijken is met de exoto die het nu is
en zeker niet de cobra coupe

Al met al vond ik het een leuke deal met een aardige gast die duidelijk hart voor zn vezameling heeft (mag ook wel met zo,n collectie)en waar ik zeker nog meer deals mee zal doen :thump_up:

ik zal zeer binnenkort mijn collectie (alleen maar brute V8,s :twisted: ) hier plaatsen

groeten
Een 9.4 liter V8 van een cuda levert 810 pk (572cu)
met open headers en vrije uitlaat is het net een een rennende dinosaurus on steroids
Nemo

Re: Nemo's Collectie: Update 13-05-'08: Exoto 1964 Cobra Daytona

Bericht door Nemo »

Zojuist even plaatjes geschoten van mijn twee nieuwste modellen. Allereerst de Lotus 49, bestuurd door Graham Hill, tijdens de GP van Zuid-Afrika. Het is niet zo'n spectaculair model waar alles open en af kan maar toch vind ik hem heel erg mooi!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan de Ferrari 641/2. Deze bolide is door de legendarische Nigel 'Red 5' Mansell naar een tweede plaats gereden, achter zijn al even legendarische teamgenoot Alain Prost. Hij deed dat tijdens de GP van mexico in 1990. Een groot contrast met de Lotus, door het verschil in techniek van bijna 25 jaar. Indrukwekkend om te zien is de sport en zijn bolides zich hebben ontwikkeld. Wat mij opvalt als ik de Lotus en de Ferrari naast elkaar zet is het vrijwel gelijke formaat banden. Ik had het verschil groter verwacht! Anyway, hier zijn de foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van het tijdperk 1990 tot aan nu rest naar mijn smaak alleen nog de Williams FW14B om in de collectie op te nemen. De rest vind ik niet bijzonder genoeg als model. Dat komt onder andere omdat merken als Exoto en CMC geen moderne F1-bolides uitbrengen. Stel dat ze een 2007 McLaren zouden uitbrengen, met de details van de Ferrari, dan zou ik zeer zeker een model daarvan kopen. Voor nu blijft het echter bij klassieke wagens als de Lotus 49, de Exoto Tyrrell 003 die er aan komt, en nog veel meer moois. Er is nog genoeg te krijgen!

Mvgr, NEMO :cool:
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...
Fruitcake
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie: Update 03-07-'08: Lotus+Ferrari.

Bericht door Fruitcake »

De Ferrari ziet er goed uit, werken de pull/pushrods ook op dit model? :)
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Geweldig mooie update, vooral die Ferrari is helemaal super :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Echt heel mooi :o
rpi

Bericht door rpi »

De mooiste F1 Ferrari ooit wat mij betreft!

Heb hem in 1:12 zelf gebouwd van een Tamiya kit. Super! Net als deze Exoto!
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Beiden absoluut schitterende modellen hoor :worshippy: :thump_up:
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Niet mijn stijl auto's, maar de modellen zien er werkelijk super uit, wat een details :shock: Ook niets anders gewend van jou :thump_up:
Afbeelding
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

WOW :shock:
Prachtige bolides.
En zoveel details onder de kap.
Afbeelding
Nemo

Bericht door Nemo »

Hier alweer de volgende update! Toevallig via Ebay een Exoto Tyrrell 003 gewonnen. Was niet eens mijn bedoeling, had zomaar wat geboden en ook nog gewonnen! Dit model heeft me nog geen 80 euro gekost dus das in mijn ogen een koopje! Het gaat om de versie met Francois Cevert aan het stuur, ingezet tijdens de GP van Canada.

Bij deze dan de foto's van de Tyrrell.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog even naast zijn broertje, de versie van Eddie Keizan, ingezet tijdens de GP van Zuid-Afrika.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De volgende update is wellicht sneller dan verwacht, ben namelijk bezig met een Auto Union Type C van CMC. Het wordt waarschijnlijk de 'normale' versie, en wellicht later nog de Bergrenner. Ik houd jullie op de hoogte!

Mvgr, NEMOB)
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Montezemolo
Contacteer:

Re: Nemo's Collectie: Wederom een update: Exoto Tyrrell 003

Bericht door Montezemolo »

Mooie update van deze Tyrell :worshippy: :worshippy: Gaat er ook nog een six-wheeler van deze legendarische renstal komen :thump_up: ?

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Nemo

Bericht door Nemo »

Die is reeds aanwezig hoor! Sinds enige tijd heb ik dit model al in mijn collectie. Echt een schitterende wagen, en een uniek ontwerp natuurlijk! Ik ben altijd erg weg geweest van bolides die 'out-of-the-box' waren. Concepten waar dus van de gebaande paden afgeweken werd.

Afbeelding
Afbeelding

Samen met de twee 003's is dit nu mijn derde Tyrrell van Exoto. Op dit moment lijkt het er niet op dat er nog eentje aankomt, hoewel ik nog wel andere versies zou willen hebben. Zoals de 'Blade Nose' 003 en de wit-blauwe P34 uit 1977. De versie die ik heb is van 1976.

Mvgr, NEMO :cool:
niels_ut

Bericht door niels_ut »

Idd. een appart model. :cool:
Ik heb het wel altijd een mooi/appart model gevonden. :)

Niels_ut
rpi

Bericht door rpi »

Supermodel is dat! Grote klasse.
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

das echt een prcaht model...zou wel eens wat foto's willen zien zonder de kappen...

greetz,

jerico
Afbeelding
Plaats reactie