Formule 1 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
fish88
Schaal: 1:43

Re: Formule 1 2008 (let op spoiler voor de middagkijkers!)

Bericht door fish88 »

Prachtig begin van het seizoen :worshippy: , mooier kon het niet. Hamilton aan kop, crashes, inhaalacties en een falende Raikonen :lol:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
schumifan

Bericht door schumifan »

mooie race, hoop spektakel. Alleen jammer voor ferrari. Kimi heeft het grotendeels zelf veroorzaakt. Maar hij is volgens mij uitgevallen omdat kubica zijn bmw in de achterkant van de ferrari parkeerde. Dit doordat nakajima kubica een zetje gaf.

Want kubica zijn neus was ook stuk.

En wat een klapper van glock. Ben blij dat het seizoen begonnen is.
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

kimi heeft mij vandaag enorm teleurgesteld ,eerst een zeer mooie race maar begon daarna toch wel gekke dingen te doen .voor McLAREN ben ik heeeeeeeeeeeel blij het kon niet beter na al wat er verleden jaar gebeurd is was dit de ideale manier en ron kon ook terug lachen .als de rest van het seizoen ook zoveel spektakel brengt dan wordt het :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Barrichello gediskwalificeerd, Raikkonen schuift in de punten

Na afloop van de Grand Prix van Australië is Rubens Barrichello alsnog gediskwalificeerd. Barrichelllo reed tijdens zijn pitstop door het rode licht tegen het einde van de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd kreeg de Braziliaan al een stop-and-go-penalty van tien seconden aan de broek omdat hij ging tanken terwijl het niet toegestaan was.

In eerste instantie finishte Barrichello op een zesde plaats, maar deze was nog onder voorbehoud. De wedstrijdleiding besloot de beelden beter te bestuderen en kwam tot de conclusie dat Barrichello door het rode licht was gereden tijdens de safety car periode. Hiermee schuift Kazuki Nakajima op naar de zesde plaats, wordt Sebastien Bourdais zevende en krijgt Kimi Raikkonen, ondanks dat hij uitviel alsnog een WK-punt.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Re: Formule 1 2008

Bericht door Peter Parker »

Wat heb ik genoten van de race en Hamilton is de champ van vandaag en wat zakte Ferrari door het ijs!!! Volgende week hopelijk weer zo'n race. Wat was Allard Kalf vliegen aan het afvangen bij Coronel en die presentator, wat een haantje. :doh:
Wouter

Bericht door Wouter »

Heb zeer genoten van de race!
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

was een mooie rae met veel spektakel, ik irriteerde mij alleen aan olav mol (Raikkonen die 3e ligt en de hemel in geprezen wordt omdat ie vanaf p15 gestart is, vervolgens 2x spint en de grond in geboord word als een prutser)
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Mooi begin van het seizoen. Natuurlijk niet heel sterk van Ferrari :( Domme acties van Raikkonen maar natuurlijk wel weer spektakel. Overigens liet Raikkonen wel een goed racesnelheid zien. Zou mooi geweest zijn als Hamilton en Raikkonen van de 1e rij waren gestart. Denk dat Massa zijn laatste bij Ferrari heeft. Was niet bepaald sterk wat hij liet zien. Overigens ligt de schuld van de crash met Coulthard wat mij betrft bij beiden. Massa kan weten dat Coulthard géén ruimte geeft. Daar staat hij nu eenmaal om bekend. Coulthard verspeelt punten voor Redbull door het gat dicht te gooien, Massa was sneller en als ervaren coureur kun je nu eenmaal weten dat Massa zoiets uit frustratie van plan is.

Goede zaak ook dat traction control verboden zorgt voor meer spektakel op de baan. Benieuwd hoe e.e.a. gaat tijdens regen.
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Erg leuke wedstrijd om te zien. Wat mij betreft een goed begin van het seizoen en als dit een voorbode was op de rest van het seizoen, dan vind ik het goed :D :thump_up:
Voor de rest is hierboven al zowat alles gezegd ( Hamilton goed, Raikkonen/Massa erg matig), maar toch wil ik de namen van Rosberg en Rubinho nog wel even noemen. Ik vond dat deze 2 heren ook een puike race hebben gereden ( op dat laatste foutje van Barichello na).
Wat betreft de crash van Massa/Coulthard: in mijn ogen ligt de schuld ook bij beide. David stuurde iets te snel in, maar Massa miste ook z'n rempunt waardoor hij erg ver door schoot en zo in de zijkant van Coulthard belandde.

Ik zou zeggen, op naar Maleisie :D
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

geweldige race!! heel erg leuk om te zien hoe rosberg en hamilton aaan het einde van de race met mekaar om gingen!! wel jammer dat die suicide-chinees weer allemaaal brokken maakte :( Had het Kubica namelijk wel gegund!
Afbeelding
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Het was me het raceje wel, ondanks m'n voornemen toch maar wél gekeken.
Hoewel het ge-o.h. van de met zichzelf ingenomen presentator's vooraf en achteraf steeds meer op voetbal gaat lijken :evil:

Ik dreigde eerst in slaap te vallen, maar bleef dankzij het spektakel toch wakker.
Ik ben blij dat traction control is verboden. :thump_up:
Nu worden de knaapjes van de mannen gescheiden........ :twisted:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Zo is het!
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

jammer, de ferrari's op 1 en 2... :cry:
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

En McLaren als 8ste en 9de :thump_up: :mrgreen:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

He, jammer:
Kwalificatiestraf voor beide McLaren-coureurs

McLaren-coureurs Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen worden beide vijf plaatsen naar achteren gezet op de startopstelling van de Maleisische Grand Prix. Het tweetal van McLaren krijgt deze straf, omdat zij in de slotfase van de kwalificatie BMW-rijder Nick Heidfeld en Renault-coureur Fernando Alonso gevaarlijk in de weg reed.

Hamilton en Kovalainen waren klaar met hun kwalificatie en reden langzaam terug naar de pits, maar vergaten daarbij dat enkele andere coureurs nog wel aan een snelle ronde bezig waren. Heidfeld en Alonso moesten hierdoor op volle snelheid uitwijken voor het duo, dat met een slakkengangetje over de ideale lijn reed.

Kovalainen, die zich als derde had gekwalificeerd, zal de race nu als achtste moeten beginnen. Hamilton zakt van de vierde naar de negende startplek. Jarno Trulli en Robert Kubica profiteren het meest van de straf voor de McLaren-coureurs. De Italiaan en de Pool schuiven samen op naar de tweede startrij. De benadeelden, Heidfeld en Alonso, zullen de wedstrijd nu als vijfde en zevende mogen aanvangen.
Beetje dom van ze :doh:

http://www.youtube.com/watch?v=z3_GjtJ9SIY
Plaats reactie