Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Boskoos
Schaal: 1:18

Re: Stemtopic Fotowedstrijd januari (deel 1)

Bericht door Boskoos »

Klopt, hop naar een volgende en betere foto! :)
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef: maar met het thema heeft het weinig van doen en dat geld ook voor die leuke foto van St Paul.
Echte kunst wordt niet begrepen en slecht gekopieerd. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Peter Parker schreef: maar met het thema heeft het weinig van doen en dat geld ook voor die leuke foto van St Paul.
Bedankt voor het afkraken van de foto's Peter, dan hoef ik dat verder ook niet meer te doen......

Volgens mij was het thema "Let's see what you got" en dat doet mijn dame toch duidelijk..... :ja:
In fotografieland is het creatief omgaan met het thema vaak onderscheidend en werkt dat punten verhogend.
Op MAF werkt het blijkbaar anders, dat is jammer....

Misschien kan de naam van de thema's anders eens geformuleerd worden in je moers taal???
Ik kan mij ook een wedstrijd van vorig jaar herinneren Italian Blood, ik was een van de weinigen die dat wél letterlijk in het thema liet uitkomen d.m.v. een monteur die olie in een italiaanse auto gooit. Maar daar werd ook volop een loopje met het thema genomen.....
Ik denk dat ik mijn energie en tijd nuttiger ga besteden Peter en zeker niet meer aan een foto "wedstrijd" bij MAF.... :cry:

Jan
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heren wat zijn we weer snel op de kast en op de lange teentjes gestapt.

Allereerst deel ik de mening van Peter bij de meeste foto's. Echter vind ik persoonlijk de foto van Jan wel uitermate geslaagd, hoewel ik zelf een ander idee had bij de opdracht. Ook wil ik benadrukken dat men juist meer heeft gevraagd om vrijheid in het verleden, vandaar ook mijn idee om het "thema" in 1 zin te vertalen. Volgens mij heeft dat het afgelopen jaar veel leuke foto's opgeleverd.

Mochten mensen het desondanks WEER anders willen zien, be my guest, en ga er zelf tijd in steken.
Ik doe het al een aantal jaren met veel plezier, maar krijg soms wel een beetje het gevoel dat het nooit goed is helaas.
lambo

Bericht door lambo »

Persoonlijk vindt ik de kwaliteit ook steeds verder achteruitgaan, misschien inderdaad omdat niet iedereen de uitleg van het thema snapt of omdat niet iedereen het idee achter een foto snapt.
Maar bovenstaande reden heeft hoogstens invloed op de soort ingezonden foto's en niet op de kwaliteit er van. Iedereen moet een keer ergens mee starten maar kijk eerst eens rond bij voorgaande wedstrijden voor bijvoorbeeld een auto op een randje van het balkon te fotograferen of met rare achtergronden. De foto is van een schaalmodel, probeer dan ook de omgeving hieraan aan te passen of een andere locatie te kiezen met een blanco achtergrond ( alles beter dan de keukentafel of huiskamer als achtergrond ).
Afbeelding
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Alle inzendingen zijn welkom is mijn idee, en je merkt vanzelf wel in de stemming of je een mooie/orginele foto had, en daar kun je dan lering uit trekken voor de volgende keer.
En je moet er rekening mee houden dat er mensen tussen zitten met een simpele camera, en mensen met een spiegelreflex, dat maakt ook al een verschil in kwaliteit.
Afbeelding
Nick

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door Nick »

Bedankt voor je tips rpi.
Zal er de volgende keer aan denken. .
Afbeelding
Berrus81

Bericht door Berrus81 »

Er zijn verzamelaars in verschillende soorten en maten, en ik vind het mooie dat iedereen mee mag doen met zo'n wedstrijd.

Ik geef toe: mijn foto is ook niet de meest mooie van het stel (alhoewel ik het jammer vind dat de Sierra's nergens een stem krijgen). Maar er zijn verzamelaars die geen dure fototoestel hebben met 100.000 pixels of een grote tuin waar geen stoeptegels in liggen (want dan mag ook niet lees ik).

Iedereen doet zijn best om een voor hem (of haar) mooie foto te maken. En of je nou stoeptegels in je tuin hebt of tegeltjes aan de muur, dat doet er niet toe vind ik. 't is een modelautoforum, geen interieursfashionforum.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Helaas heb ik geen Volkswagen Bugatti Veyron, anders had ik hier een lekkere foto van gemaakt deze maand.
Dus veel plezier voor d deelnemers deze maand :thump_up:
lambo

Bericht door lambo »

Ik twijfel niet over mijn inzending maar ik kan hem niet kwijt in het juiste topic vanwege een slotje, nu ik erover nadenk komt dat misschien vanwege de datum :roll:

Het thema is "German Gründlichkeit", ontleed wordt dat dus German = Porsche, Grun = groen, d = drie en lichkeid = lichtheid ( ik weet dat dit niet klopt :wink: )

Vandaar dus een groen duits lichtgewicht bommetje met wat historische duitse supercars erachter

Afbeelding
Laatst gewijzigd door lambo op do 16 feb 2012 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Volgens mij is het achtergrondje witshoppen niet de bedoeling :cool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Ik weet dat het misschien wat belachelijk is, maar toch:

Afbeelding

Afbeelding

190E 2.3-16 of 190E 2.5-16 EvolutionII?
Afbeelding
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Dat lijkt me een inkoppertje.. :D
Afbeelding
lambo

Bericht door lambo »

Maarten Mercedes schreef:Volgens mij is het achtergrondje witshoppen niet de bedoeling :cool:
:?: Achtergrond is dezelfde als de ondergrond, wit dus :cool:
Afbeelding
MartinBond
Contacteer:

Bericht door MartinBond »

Wist niet dat je foto's kon maken in photoshop? :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie