Het "Hoeveel is mijn modelauto waard?"-topic

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Het "Hoeveel is mijn modelauto waard?"-topic

Bericht door Montezemolo »

wouterspiessens schreef:
Montezemolo schreef:Ik heb voor deze Enzo 299 betaald, ze zijn in eerste instantie uitgekomen voor 243,- en hoeveel is 1 productierun ??? kijk je kunt 399 vragen maar of je het krijgt..... ik weet het niet ??

Montezemolo :thump_up:
Heb niet gezegd dat ik hem wil verkopen voor 399,-, ik heb gezegd dat hij in een andere shop voor 399,- te koop staat.
Ik probeer momenteel een waarde van mijn gehele collectie op te stellen en eventueel de minder waarde houdende eruit te halen..

Maar je verzameld toch omdat je iets mooi vindt, als je iets wilt verzamelen wat waarde houdt, kun je beter goud verzamelen !!

ik heb Burago's in mijn verzameling die geen droppie waard zijn, maar ik zou ze voor geen goud willen missen.

En geloof me, modelauto's verzamelen is absoluut geen investering voor de toekomst :cool:

Modelautoforum: 100% ADH
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Daarbij is ook nog van belang of een model nog nieuw te krijgen is in de winkel.
Is dit niet het geval dan zal de waarde stijgen is dit wel het geval zal de waarde
eerder zakken, dit was het geval bij de Audi modellen van Minichamps .
Doordat er teveel was kelderde de waarde enorm, van 60 euro naar 25 euro.
Ook nog een punt is dat de ene winkel 400 vraagt en de andere 300 om een voorbeeld
te noemen , vraagprijs is anders dan dat men er werkelijk voor krijgt.
Daarom hebben sommige winkels het model dan ook nog jaren op de schap staan,
en gaan er na jaren van stof happen voor minder uit dan hun vraagprijs.

En men kan natuurlijk roepen ze komen uit een productie run , maar hoeveel is die run
1000 ... 10.000 of wel 100.000 , het is moeilijk te controleren.

Neem bijvoorbeeld de RX-8 Le-Mans uitvoering 2 jr geleden uitgekomen in een
oplage van 3000 stuks wereldwijd , dan zou je denken dat ze moeilijk te verkrijgen zijn ,
maar niets is minder waar er zijn er nog genoeg te koop voor minder dan 2jr geleden.
Zijn ze dan weinig verkocht of meer dan gemaakt dan de oplage zegt , die oplage zegt mij niets
kan ook zo worden uitgegeven om ze sneller te verkopen , verkoop strategie noemen ze dit ook wel eens.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
wouterspiessens

Bericht door wouterspiessens »

...
Maar je verzameld toch omdat je iets mooi vindt, als je iets wilt verzamelen wat waarde houdt, kun je beter goud verzamelen !!

ik heb Burago's in mijn verzameling die geen droppie waard zijn, maar ik zou ze voor geen goud willen missen.

En geloof me, modelauto's verzamelen is absoluut geen investering voor de toekomst :cool:

Nee weet ik ook wel dat het geen investering is voor de toekomst, ik doe het gewoon omdat auto's een passie voor mij is.
Toch lijkt het mij nog steeds interessant om te weten wat je collectie waard is.
=> Website coming soon.
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Tijdens de jubileumparade van Circuit Zandvoort heeft Gijs van Lennep zijn handtekening op de kofferdeksel van mijn AutoArt 1:18 1974 Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1 Brands Hatch #5 gezet, normaal kost deze tussen de 75 en 95 euro maar vroeg me af of hoeveel zo'n handtekening nou waard is :)

Afbeelding
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Dat is nu moeilijk te zeggen , als je een Van Lennep verzamelaar hebt die
zal er wel voor in de buidel willen tasten om dit unieke model te bezitten.
Ik denk dan ook dat voor dit model geldt , wat de gek ervoor geeft.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Thomas Bol
Contacteer:

Bericht door Thomas Bol »

Wat zal mijn grijs/donkergrijze Maybach 62 van AA kosten? Incl. pers map en 1:43 Maybach 57 AA die erbij zaten?
Heb hem gekocht bij de Mercedes dealer in 2005.
Edit: met OVP
1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks

Binnekort
- ... Suprise!
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

@Fruitcake; toch wel bijzonder. Het is een geliefd model, wel nog redelijk verkrijgbaar maar dit kan voor "de gek" zeker waardevol zijn.
Exoto en CMC rekenen bijvoorbeeld hoeg prijzen voor een handtekening op un modellen
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

@Fruitcake: En een week later is ie op marktplaats of ebay? Ikke niet begrijp. Je weet zelf vast wel dat een handtekening een toch al dure auto in principe duurder maakt en volgens mij wil je er nu een waarde aan plakken om hem te verkopen. Voor mij zou zoiets niet eens een vraag zijn; onbetaalbaar want uniek en zou er niet aan denken om over de waarde te prakezeern (= dialect voor denken).
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

buttonfreak schreef:@Fruitcake: En een week later is ie op marktplaats of ebay? Ikke niet begrijp. Je weet zelf vast wel dat een handtekening een toch al dure auto in principe duurder maakt en volgens mij wil je er nu een waarde aan plakken om hem te verkopen. Voor mij zou zoiets niet eens een vraag zijn; onbetaalbaar want uniek en zou er niet aan denken om over de waarde te prakezeern (= dialect voor denken).
Waar staat het dat hij zijn waggie wilt verkopen dan :?:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

rsh_scuderia schreef:
buttonfreak schreef:@Fruitcake: En een week later is ie op marktplaats of ebay? Ikke niet begrijp. Je weet zelf vast wel dat een handtekening een toch al dure auto in principe duurder maakt en volgens mij wil je er nu een waarde aan plakken om hem te verkopen. Voor mij zou zoiets niet eens een vraag zijn; onbetaalbaar want uniek en zou er niet aan denken om over de waarde te prakezeern (= dialect voor denken).
niet. Lees mijn bericht maar eens goed. Ik zeg dat hij de waarde wil weten zodat hij er een waarde aan kan plakken...
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

rsh_scuderia schreef:

Ik ga hem niet verkopen nee, zou wel gek zijn om een auto weg te doen van de Coureur van de Eeuw :mrgreen:

Afbeelding

Maar zoals al opgemerkt gaan gesigneerde CMC/Exoto modellen voor 400/500 dollar dus vroeg me af hoeveel een AutoArt zou doen :)

Heb trouwens geen foto gemaakt tijdens de handeling dus geen 'bewijs' :oops:

(z'n vrienden die naast hem stonden begonnen me gelijk complimentjes te geven omdat ze het zo goed idee vonden en Van Lennep zei nog even heel droog dat hij een week daarvoor in de US nog wat andere modellen had gesigneerd :lol: )
Niekleair

Bericht door Niekleair »

Is het van burago's in 1:18 handig om de dozen te bewaren, of maakt dit in waarde van de modellen nauwelijks uit? Als ik met doos eventueel 2 euro meer voor een model kan vangen, weegt mij niet op tegen de ruimte die die dingen inleveren. Als het nou om veel geld gaat..
Afbeelding

#1:18 7 - #1:43 6 - #1:87 6
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Natuurlijk is het beter om een doos te hebben, dan zijn ze meer waard.
Maar bij Burago modellen, maakt dat niet veel uit in de prijs. En euro of 2 ja.
Bij "zeldzame" burago modellen is dit natuurlijk meer. :thump_up:
Maar als je geen ruimte hebt, heb je soms geen keus :thump_down:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
sjefske
Contacteer:

Bericht door sjefske »

Niekleair schreef:Is het van burago's in 1:18 handig om de dozen te bewaren, of maakt dit in waarde van de modellen nauwelijks uit? Als ik met doos eventueel 2 euro meer voor een model kan vangen, weegt mij niet op tegen de ruimte die die dingen inleveren. Als het nou om veel geld gaat..
Tjaa je kan ze bewaren, Óóit worden ze ook zeldzaam :lol:
Maar als je daar op moet gaan wachten, dan zou ik ze maar gewoon weg gooien! :thump_up:
Afbeelding
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Of je wil ze binnen nu en een paar maanden verkopen
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Plaats reactie