7 kilometer en 3 meter, dat wordt de afstand van het vernieuwde circuit van Spa-Francorchamps.
De nieuwe busstop-chicane maakt de omloop 27 meter langer en zorgt ervoor dat Spa voor het eerst sinds 1994 als F1-omloop weer boven 7 km gaat.
Bij de eerste GP F1 op Francorchamps in 1950 was de omloop 14,120 km lang. Sinds 1950 is Spa met de lopende aanpassingswerken aan zijn tiende versie toe:
- 1950: 14.120 m
- 1958: 14.100 m
- 1983: 6.949 m
- 1985: 6.940 m
- 1992: 6.974 m
- 1994: 7.001 m
- 1996: 6.968 m
- 2002: 6.963 m
- 2004: 6.976 m
De Zolder Legend Trophy 2006 is toegekend aan Sir Jackie Stewart, de voormalige drievoudige wereldkampioen F1 én winnaar van de eerste GP F1 op het circuit van Zolder.
Stewart kreeg de trofee vanmiddag tijdens een korte plechtigheid in het prestigieuze Hotel Amigo in Brussel.

Stewart, die nog altijd in F1 actief is als consultant voor Williams-sponsor Royal Bank of Scotland, won in 1973 de eerste F1-race die in Zolder gehouden werd.
Het werd een historische koers, ook omwille van de problemen met het asfalt op de Limburgse omloop.
Stewart: “Ik ben zeer vereerd met deze onderscheiding, want het is altijd een eer als je een trofee krijgt met daarop het woord “legend”.
Ik heb veel en goeie herinneringen aan Zolder.
Ik won er de race in 1973 en die overwinning hielp mij mee aan mijn wereldtitel dat jaar.
Als we aan die race terugdenken, kunnen we natuurlijk niet buiten de problemen met het asfalt toen.
Dat lag niet aan de mensen van Zolder, maar aan het materiaal dat voor het asfalt gebruikt werd.
Het bleek dat het asfalt niet bestand was tegen de brede slicks waarmee we reden en die veel grip gaven.
Mede ook door de warmte brokkelde het asfalt af.
Als je op de lijn bleef rijden, viel het nog mee, maar als je naast de lijn zat, dan werd het gevaarlijk.
Dan was het alsof je op ijs reed.
We waren bang dat er ongelukken zouden gebeuren.
Ik had toen als leider van de rijdersvereniging veel kritiek, maar Zolder heeft alles snel en goed rechtgezet.
In de nacht voor de race werd een nieuwe laag gelegd en alles was in orde.
Het liep nog uitstekend af voor mezelf, want ik won.
En met teamgenoot François Cévert op de tweede plaats werd het een dubbel voor Tyrrell-Ford.”
In maart van dit jaar heeft Zolder opnieuw het asfalt vernieuwd in functie van de “Graad 2″-homologatie, waarover de omloop tot 6 april 2009 beschikt.