Ik heb weer een kitje af. Het was een genot om deze wagen te bouwen. En hij ziet er ook geweldig uit al zeg ik het zelf.
Het is nou een keer zo dat je met het ene model meer content bent als een andere. Nou dit is er zo een!
Dit is een model van een Chevrolet Corvette C5-R waar David Hart (samen met Marc Goosens, Guy Verheyen en Jan Heylen) de 24 uursrace op het circuit van Zolder (B) mee wisten te winnen in 2005.
Het is een kitje van JPS.
En de echte
en dan nog een. Ik zag dat ik deze helemaal vergeten was om te posten. Hij stond al wel op mijn site.
Dit is een model van een Porsche 718 RSK uit 1959 met centrale besturing. Carel Godin de Beaufort kreeg van Porsche deze wagen tot zijn beschikking voor de GP van Holland op Zandvoort. Helaas was het niet echt een succes. Carel kon er niet echt mee in de ronte. Hij vroeg daarom Stirling Moss om het ook eens te proberen. Maar Moss rijdt er vrijwel de zelfde ronde tijden mee. En dat zegt dan weer genoeg over de wagen maar ook over de kwaliteiten van Carel.
Het model is een ombouw met als basis een model van Jolly. De decals die er op zitten heeft Matt voor me gemaakt. Met grote dank hiervoor Matt!!
en zo zag hij er in 1959 uit (enkele dagen nadat ik geboren was!)
Tot een volgende keer maar weer.
-Gerben-