Zo een totaal overzicht van mijn aankopen dit weekend.
Een oranje March 761 van Vittorio Brambilla, bijgenaamd de Gorilla. Als je een foto van hem ziet begrijp je deels waarom, ook zijn rijstijl was nogal bruut. Dit model was er deels de oorzaak van dat John Day failliet ging. Hij had een grote bestelling gekregen en de modellen daarvoor gemaakt, maar had niets op papier gezet en puntje bij paaltje kwam, bleef hij met de modellen zitten. Volgens mij was hij meer een begaafd model maker dan zakenman.
De March met Dienblad rood van Petterson. Kit merk Mikansue, een afkorting van Mike and Sue Richardson. Zij hielpen John Day in die tijd. Later werden zij bekend door hun bijbel over Engelse Dinky Toys.
Een oude Solido Alfa Romeo met blauwe neus, volgens de verkoper van Hezemans geweest.
Matt of Gerben, weten jullie daar meer over?
Een John Day kitje van de JPS, een wrakje wat ik gisteravond weer toonbaar heb gemaakt.
Een blauwe Tyrrell van Sir Jackie Stewart. Deze neus was de 1e versie van de wagen, later kreeg hij een andere neus, die bekender is geworden.
Tenslotte een hele mooie Wolf Racing, de wagen die in zijn eerste wedstrijd meteen de race won.