Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Schitterend model.
Ik ben een liefhebber van het oudere F1 geweld. Dit ziet er ook weer erg lekker uit :thump_up:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Absoluut geweldige mclaren :thump_up: :drool:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Heerlijk die Formule 1's uit de tijd dat ze nog allemaal verschillende vormen hadden. Vooral die Mac M23 is heel karakteristiek. :thump_up:

En dan die dikke achterbanden :drool:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

McLaren :worshippy: Brute bak Peter 8)
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zeker een mooi model. Heb er alleen niet zoveel mee :mrgreen:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Deze McLaren weer een pracht voorbeeld van de seventies F1 :worshippy: Zeker een hele mooie aanwinst ,Peter :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Bijzonder ding....had er een poster van boven mijn bed hangen toen ik een jaar of 7 was....aan de andere kant van de kamer hing Sjakie Stewart in zijn blauwe Tyrrell-Ford :worshippy:

Herinner me een artikel in Modelauto waarin de Michiel Kerbosch (voor de ouderen bekend als Mario de Pizzaman uit Spijkerhoek :sick: en voor de jongere generatie onder ons als Wegwijspiet :p ) zijn collectie F1 wagens toonde, die had er een berg van die John Day dingen staan...ze oogden op detailfoto's wat grof, maar dat mag ook wel als je naar de leeftijd kijkt :D

Mooie aanwinst :thump_up:
Laatst gewijzigd door Jolly Club op do 30 mar 2006 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Porsche

Bericht door Porsche »

:doh:
Nu moet de rem erop, anders lig ik in een scheiding

:pray: :lol: :lol: :lol:

Mooi al die 2 pk kes :thump_up:
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

model1op43 schreef:Heerlijk die Formule 1's uit de tijd dat ze nog allemaal verschillende vormen hadden. Vooral die Mac M23 is heel karakteristiek. :thump_up:

Precies, enorm mooi! :worshippy:
Goede aanwinst, Peter! :angel:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Jolly Club schreef:Herinner me een artikel in Modelauto waarin de Michiel Kerbosch (voor de ouderen bekend als Mario de Pizzaman uit Spijkerhoek :sick: en voor de jongere generatie onder ons als Wegwijspiet :p ) zijn collectie F1 wagens toonde, die had er een berg van die John Day dingen staan...ze oogden op detailfoto's wat grof, maar dat mag ook wel als je naar de leeftijd kijkt :D

Mooie aanwinst :thump_up:

Dat is precies het artikel wat ik ook gelezen heb. Nummer 81 en voor dat verhaal over Kerbosch (dat je die naam weet), stond een stuk over John Day, die die kits maakte.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Vandaag naar een prachtig Noord Hollands gehucht gereden om mijn ebay aankopen op te halen. Een vreselijk aardig echtpaar ontmoet waarvan hij zijn white metall kits op ebay verkocht.
Hij had nog een aantal dozen staan met kitjes en ik heb er een 5 tal meegenomen.
Deze Tyrrell en March had ik via ebay gewonnen. Schitterende wagens en heel zwaar.
AfbeeldingAfbeelding

Daarnaast 2 wrakjes van John Day gratis mee gekregen en een Alfa Romeo Le Mans van Hezemans omdat ik net naast het net had gevist van de versie met een witte bies op de neus. Deze had de blauwe bies. Morgen daar de foto's van.
Tenslotte een Wolf racing kitje.
tom

Bericht door tom »

Tjee, John Day kits... da's echt uit het stenen tijdperk! :)
Leuk nostalgisch spul hoor!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit. Op deze manier ontmoet je ook nog eens mensen. :mrgreen:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Zo een totaal overzicht van mijn aankopen dit weekend.
Afbeelding

Een oranje March 761 van Vittorio Brambilla, bijgenaamd de Gorilla. Als je een foto van hem ziet begrijp je deels waarom, ook zijn rijstijl was nogal bruut. Dit model was er deels de oorzaak van dat John Day failliet ging. Hij had een grote bestelling gekregen en de modellen daarvoor gemaakt, maar had niets op papier gezet en puntje bij paaltje kwam, bleef hij met de modellen zitten. Volgens mij was hij meer een begaafd model maker dan zakenman.
De March met Dienblad rood van Petterson. Kit merk Mikansue, een afkorting van Mike and Sue Richardson. Zij hielpen John Day in die tijd. Later werden zij bekend door hun bijbel over Engelse Dinky Toys.
Een oude Solido Alfa Romeo met blauwe neus, volgens de verkoper van Hezemans geweest. Matt of Gerben, weten jullie daar meer over?
Een John Day kitje van de JPS, een wrakje wat ik gisteravond weer toonbaar heb gemaakt.
Een blauwe Tyrrell van Sir Jackie Stewart. Deze neus was de 1e versie van de wagen, later kreeg hij een andere neus, die bekender is geworden.
Tenslotte een hele mooie Wolf Racing, de wagen die in zijn eerste wedstrijd meteen de race won.
Afbeelding
Porsche

Bericht door Porsche »

:think: :clap: Hopelijk niet meer te veel weekends alleen :mrgreen:
Mooie aanwinsten :thump_up:

De tijd dat de wagens nog mooiwaren & de races spannend :angel:
Plaats reactie