Le Mans Series 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Stranger »

GT1 klasse wordt niet groter, die klasse gaat in de huidige vorm per 2010 verdwijnen.

Ik heb er alle vertrouwen dat we ook volgend jaar 3 Porsche RS Spyders in de LMS gaan zien...
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Ferrari10flrb »

Audi doet in 2009 niet mee met Le Mans series :( Erg jammer. En helaas voor Peugeot dat ze geen revanche kunnen nemen :(
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Stranger »

Vraag is of Peugeot van start gaat.

Mogelijkheid is dat ze de twee races voor Le Mans wel meedoen en na Le Mans afhaken (afhankelijk van economische situatie)
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5186
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Schumi28 »

Stranger schreef:Vraag is of Peugeot van start gaat.

Mogelijkheid is dat ze de twee races voor Le Mans wel meedoen en na Le Mans afhaken (afhankelijk van economische situatie)
Is dat een "officieel" gerucht dan :?: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Stranger »

Bron: dailysportscar.com ;)
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door model1op43 »

Gezien de financiële situatie van GM, zal het mij verbazen als de fabrieks Corvettes komend jaar rijden ... :| Ook Aston Martin heeft behoorlijk gesneden in productie personeel, dat gebeurt meestal niet uit luxe :doh:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Stranger »

die GT1 Corvettes zal je wel zien nog in 3 races...team heeft daarnaast blijkbaar gisteren nog met de nieuwe GT2 getest.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door St. Paul »

Stranger schreef:die GT1 Corvettes zal je wel zien nog in 3 races...team heeft daarnaast blijkbaar gisteren nog met de nieuwe GT2 getest.
Mits de andere teams geen Ford Fiesta gaan inzetten.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door 1:18 24/7 »

:lol: Guttegut! :roll: Jongen toch! Afbeelding
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Ferrari10flrb »

Tot op heden hadden topics over de Le Mans Series en de ALMS geen last van bepaalde zwartkijkers met leuk bedoelde opmerkingen. :dance:

Maar nu deze schitterende raceklasses ook getroffen worden door slechte berichten duikt de zwartkijker der zwartkijkers weer op. :(

Helaas :thump_down: :(
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door St. Paul »

:lol: Zo kon je het idd ook opvatten. Maar doelde heel ergens anders op dan jij dacht. ;)

Wat overigens niet betekent dat ik het geheel erg vind dat deze klasses als eerste wegvallen. Ik maak me er alleen niet druk over, het is al zo vaak gebeurd. Net alsof dit het einde van de wereld is.

Het is jammer dat dit niet allemaal meer kan dankzij die crisis maar feitelijk is dit, samen met ALMS, het uitmelken van het succes van Le Mans. Dat teams hier dan ook als eerste de budgetten beperken is logisch. En als dat betekent dat ze zo deelname aan de enige echte race die de naam Le Mans mag dragen zekerstellen dan vind ik het niet erg dat dit vervalt.

Bovendien komt dat snel genoeg weer terug. Kijk naar terugvallen in andere klasses, BTCC, DTM, de verschillende grote GT kampioenschappen uit het verleden. Bijkomend voordeel is dat elke keer dat zo een raceklasse opnieuw ontstaat het nog fris en leuk is. Na verloop van tijd komt er een groep oude mannen die weer regels gaan opleggen, wat niet werkt en weer aangepast wordt... etc etc.

Net als in de bosbouw is het af en toe kappen goed voor de diversiteit. Krijgen kleine merken kansen, mensen komen met nieuwe concepten, nieuwe ideeen etc. Na 1999 dacht ik dat BTCC helemaal over was. Enkele jaren later is het toch weer opgeklommen tot een klasse met leuke races en aardige diversiteit. En de dag dat het weer het neusje van de motorsportzalm is kan mss nog wel een keer terug komen. :pray:

Ps. Als ik echt zo een zwartkijker was had ik al lang de moed opgegeven dat mijn favorite team ooit nog een keer kampioen kon worden gezien de daar geldende staatssteun. Mss steekt het je het meest dat we ondanks dat zelfs nog sterker kunnen zijn?
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Stranger »

In de Le Mans Series mag je er overigens van uitgaan dat de GT1 klasse per 2009 al weg is.

De teams die er dit jaar in reden stappen over naar GT2 (Modena) of naar FIA GT (Alphand).
En denk niet dat de ACO en de organisatie van meneer Peter erg blij zijn met 1 of 2 GT1s.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Ferrari10flrb »

:doh: :doh:

Er kunnen allerlei meningen en theorieën worden bedacht of oude koeien uit de sloot worden gehaald maar voor je het weet zitten we ook op dit topic in een zinloze, eindeloze welles nietes discussie.

Dus het laatste dat ik er over zeg is dat ik het erg jammer vind dat deze raceklassen mede door de kredietcrisis behoorlijk uitgedund worden.
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door fish88 »

Laten we niet alleen maar over negatief nieuws praten, binnenkort kunnen we een alleraardigste GT1 wagen (zal wel volgens nieuwe regels zijn lijkt me) verwachtten van Nissan.
Nissan GT1 Programme Set To Break Cover

The final details seem to be coming together for Nissan’s return to top flight European GT racing. Dsc sources suggest that the parent company is now putting the final touches to a programme which will see works GT1 Nissan GT-Rs racing in selected European races in 2009.

The first car is understood to be substantially complete, prepared to the new GT1 spec, and will be race prepared in Europe by NISMO.

The factory intend for the GT-R programme to be an entirely customer effort post-2009 with their chosen partner team (a UK-based outfit which is known to dsc) committing to provide workshop space, facilities and race logistics in 2009 for a programme which, sources suggest, will take in a package of races including the Spa 24 Hours, then to field a pair of customer cars in 2010 in the planned FIA GT World Championship.
De Super Gt variant, als die maar een klein beetje erop lijkt dan moet het goedkomen :worshippy:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans Series 2008

Bericht door Markopolo »

Alleen staat het in het verkeerde topic ;)
............., will take in a package of races including the Spa 24 Hours, then to field a pair of customer cars in 2010 in the planned FIA GT World Championship.
Plaats reactie