Gerben's Dutch Drivers (nieuwe site)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
117ayrton
Contacteer:

Re: Gerben's 1:43 Dutch Drivers (4-8 Gatsonides)

Bericht door 117ayrton »

mooi modellekes ,en ook hier als je een teveel hebt wil hem met plezier overkopen :mrgreen: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Totdat jij me enkele dagen geleden de kleurenfoto's toestuurde was ik ervan overtuigd dat wij de goede kleur hadden.
NIET DUS. :evil:

Ik heb erover gedacht om mijn exemplaar (Starter) over te gaan spuiten. Maar dat vind ik eigenlijk zonde. Daar is het model te mooi voor.
Ga hem toch maar van de hand doen en op zoek naar de Spark uitvoering. :cry:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Is kleur zo belangrijk? Historisch misschien incorrect, maar wie weet, was er wel een auto met die kleur...
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

buttonfreak schreef:Is kleur zo belangrijk? Historisch misschien incorrect, maar wie weet, was er wel een auto met die kleur...
Voor mij is het in ieder geval wél belangrijk. Sterker nog,...ik baal ervan als een stekker dat hij niet de juiste kleur heeft. Ik kan me voorstellen dat als iemand b.v. straatversies verzameld wel eens wat water bij de wijn doet wat kleur betreft. Maar als je specifiek persoongebonden modellen verzameld is de juiste kleur wel degelijk belangrijk, net zoals de juiste decals, etc, etc.
En ik ga er zelfs zover in, dat voor de A1GP modellen die ik momenteel aan het ombouwen speciaal een halve liter (was kleinste hoeveelheid :nuts: ) verf heb laten mengen in de juiste RAL kleur.
Maar misschien ben ik wel een "muggezifter",... :cool: :mrgreen:
Carpe Diem

buttonfreak
Contacteer:

Als het je daar om gaat, ok. Maar mijn andere punt, wellicht zijn beide kleuren correct (andere race, jaartal, etc.) ?
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

buttonfreak schreef:Als het je daar om gaat, ok. Maar mijn andere punt, wellicht zijn beide kleuren correct (andere race, jaartal, etc.) ?
Oh jazeker,...en geen twijfel mogelijk. De gebruikte kleur blauw is wel degelijk een bestaande een correcte kleur op dit model. Dus daar is niks mis mee.
En volgens mij is het zelfs de kleur van de andere Austin Healey die op Gerbens foto staat. (pag.81)
Carpe Diem

buttonfreak
Contacteer:

Matt Modelautos schreef:
buttonfreak schreef:Als het je daar om gaat, ok. Maar mijn andere punt, wellicht zijn beide kleuren correct (andere race, jaartal, etc.) ?
Oh jazeker,...en geen twijfel mogelijk. De gebruikte kleur blauw is wel degelijk een bestaande een correcte kleur op dit model. Dus daar is niks mis mee.
En volgens mij is het zelfs de kleur van de andere Austin Healey die op Gerbens foto staat. (pag.81)
Maar dat is niet Maus' auto, bedoel je?
Gerben Olsder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik wat te melden had. Ik moest terug zoeken naar de derde sub pagina van deze topic.
De hoogste tijd dus.

Enige tijd geleden had ik melding gemaakt van dit model. De Spyker uit 2006 waar Jeroen Bleekemolen mee reed op Spa Francorchamps.
Matt reageerde hierop dat er enige "foutjes" zaten op dit model. En aangezien Matt dit model ook gaat nabouwen kon hij mij wel van de nodige decals voorzien. Nou Matt wederom bedankt en zoals je ziet het is prima gelukt.
Ik zou zeggen, zoek de verschillen.....

Afbeelding
Afbeelding

En dan heb ik nog 2 modellen die ik vervangen heb. Dit is de al eerder genoemde Austin Healy uit 1953 waarvan de kleur niet goed bleek te zijn. Dit is dan de juiste kleur.

Afbeelding

En de volgende vervanger is de Porsche 911 carrera RSR waar Gijs van Lennep Le Mans mee reed in 1975. Hiervan had ik al een model maar die heb ik vervangen door deze van Minichamps.
Het oude model ga ik gebruiken voor een ombouw.

Afbeelding

Dan een paar nieuwe (voor mij althans). Ze zijn al weer eerder voorbij gekomen (bij Matt onder andere). Maar dat maakt niet uit dacht ik zo.

De eerste is de A1 Lola van team Nederland waar Jeroen Bleekemolen mee reed in 2008.

Afbeelding

Dan is dit de Alfa Romeo GTAm van Rob Slotemaker uit 1970. Hij heeft hiermee op Zandvoort gereden.

Afbeelding

En dan de voorlopig laatste F-1 bolide van Christijan Albers. De Spyker F8-Vll waar hij in 2007 de pitstraat mee onveilig maakte. Maar wel een heel mooi Minichamps model.

Afbeelding

En dan een wel hele speciale. Dit is een handgemaakt model van de Ferrari 250 GTO waar Frits Kroymans hier en daar historische races mee rijd. Dit model is in een oplage van 60 gemaakt en dit is nummer 10. En hij is toch MOOOOOIIII

Afbeelding

en de echte
Afbeelding

En dan als laatste (voor nu) een uitbreiding op mijn Zandvoort verzameling. Dit is de Masarati 250 F waar LuigiMusso (I) in 1955 derde mee werd.

Afbeelding

Nou dat een hele update dacht ik zo. Maar het zal niet de laatste zijn.
Dus tot ziens..

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Silverarrow

Re: Gerben's 1:43 Dutch Drivers (9-9 grote update)

Bericht door Silverarrow »

Fantastische update! :shock: . Die Porsche, Spykers en Alfa steken er voor mij boven uit :drool: :thump_up: !
Afbeelding
harrienac

Bericht door harrienac »

wow , dit is een hele mooie update
er zitten een paar juweeltjes bij !! :dance:
56x 1:43 / 3x 1:18 / 3x 1:24 / 1x 1:64 modellen van verstappen
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Inderdaad een geweldige update, vooral die 250 GTO is inderdaad helemaal geweldig :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Zo te zien had je al een tijdje Randall niet bezocht. :worshippy:
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Zeer mooie modellen hoor! Vooral de Spykers zijn erg gaaf, net zoals de A1 :worshippy:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Peter Parker schreef:Zo te zien had je al een tijdje Randall niet bezocht. :worshippy:
Ja Peter dat klopt. Het was al weer even geleden.
Maar zoals altijd was het er weer gezellig. En natuurlijk weer wat modellen gescoort..

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Cooooool die GTO :worshippy: Heb ik jaren geleden nog eens wijs tegenaan staan leunen in Kroymans' befaamde kelder :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie